Festivalio kuratoriaus, agentūros „Milk“ kūrybos vadovo Rimanto Stanevičiaus teigimu, festivalio tema „The Big Picture“ (liet. bendras vaizdas) gimė iš kasdien kūrybininkus lydinčių iššūkių.
„Tokia tema kūrybiškumo festivalyje – ne atsitiktinumas. Dirbdami mes nuolat susikoncentruojame į mažas detales, tačiau pamirštame, kad lipant į kalną svarbu žiūrėti ne tik po kojomis, bet ir laikas nuo laiko pakelti akis aukštyn bei pasitikrinti, ar vis dar eini viršūnės link. Kitaip tariant, meistrystė būtina, bet ne mažiau svarbus ir „The Big Picture“ arba platesnio vaizdo matymas. Festivalio metu bandysime suprasti, kas šiandien yra aktualu kūrybinių industrijų srityje bei kaip platesnis požiūris leidžia atrasti naujų idėjų“, – sako R. Stanevičius.
Kaip ir kasmet festivalio programą sudaro geriausių praėjusių metų reklamos kūrybos ir dizaino darbų apdovanojimai, konferencija ir jaunųjų talentų programa.
Pranešėjų gretose – ekspertai iš užsienio bei Lietuvos
Pagrindinėje festivalio erdvėje gvildenti „The Big Picture“ temą padės tikri savo srities ekspertai. Paulius Senūta, „Not Perfect“ agentūros vadovas, diskusijai apie kūrybinių industrijų situaciją Lietuvoje kvies agentūros „The Critical“ vadovą Algirdą Orantą, agentūros „Milk“ vadovą Marių Petrukaitį ir agentūros „CLINIC 212“ vadovę Eglę Paliulienę. Tradiciniai geriausių reklamos, dizaino, inovacijų ir socialinių inciatyvų projektų apdovanojimai padės nupiešti platesnį Lietuvos kūrybinių industrijų paveikslą.
Apie gebėjimo matyti platų paveikslą, nepaisant visko, svarbą kalbės Olga Mykhalets iš Ukrainos – agentūros „Postmen“ kūrybinė prodiuserė, anksčiau dirbusi BBC, „BBC Sport“ ir „IMG Media“ Jungtinėje Karalystėje. 2021 ir 2023 metais „Postmen“ du kartus buvo pripažinta geriausia komunikacijos agentūra Ukrainoje.
Prie tokių prekės ženklų kaip „Spotify“, „Sony Music“, „Nike“ ir „Sound.xyz“ sėkmės prisidėjęs agentūros „Studio Herrstrom“ įkūrėjas ir kūrybos direktorius Erikas Herrströmas festivalio metu atskleis, kokia yra tendencijų, kultūros supratimo, autentiškumo ir ištikimų gerbėjų galia keičiant muzikos prekių ženklus. Erikas pateiks praktiškų patarimų, skirtų įkvėpti dizainerius ir prekių ženklus muzikos industrijoje kurti ilgalaikius ryšius per įtaigų dizainą.
Su festivalio dalyviais įžvalgomis taip pat dalinsis 7-asis labiausiai apdovanotas kūrėjas pasaulyje agentūros „Innocean Berlin“ vadovas Gabrielis Mattaras. Jis papasakos, kaip maža agentūra gali mąstyti itin plačiai – pristatys savo agentūros požiūrį ir atskleis, kaip pasiekti aukštumų rungiantis su senais rinkos vilkais.
Brukline (Niujorkas, JAV) dirbančios agentūros „CENTER“ įkūrėjas ir kūrybos direktorius Alex Center pasidalins savo patirtimi, kurią įgijo per 15 metų kuriant legendinius prekės ženklus. Festivalyje Alex Center papasakos, kodėl ir kaip jis pasiryžo didžiausiam savo karjeros projektui – mesti itin patogų darbą „Coca-Cola“ ir įkurti nuosavą kūrybos studiją.
Patirtimi su festivalio dalyviais dalinsis ir agentūros „McCann Worldgroup“ vykdomasis kūrybos direktorius Europai Luca Corteggiano. Jis konferencijoje pristatys Kanų liūtų kūrybiškumo festivalyje „Titanium“ ir „Grand Prix“ apdovanojimus laimėjusius „Mastercard“ projektus „Where to Settle“ bei „Room For Everyone“. Luca Corteggiono supažindins su sunkaus darbo užkulisiais ir pasakos, kaip „Mastercard“ padėjo pakeisti požiūrį į pabėgėlius Lenkijoje.
Agentūros „STUDIO DUMBAR“ (Olandija) vyriausiasis dizaineris Christopheris Noortas, turintis žingeidų požiūrį į naujas dizaino priemones bei puoselėjantis aistrą eksperimentinei tipografijai, kalbės apie bendradarbiavimo galią ir papasakos, kaip „STUDIO DUMBAR“ derindama skirtingus įgūdžius geba kurti individualius įrankius, galinčius praplėsti vizualinio identiteto ribas.
Šiemet savo patirtimi dalinsis dar daugiau ekspertų
Šiais metais „ADC*LT’24“ festivaliai organizatoriai pristatė ir naujovę – pasisemti įkvėpimo ir išgirsti dar daugiau patirčių dalyviai galės dvejose erdvėse. Nuo „Meistrystės scenos“ (angl. „Frontliners stage“) skambės Lietuvoje žinomų ir vertinamų dizaino ir kūrybos talentų mintys bei patirtys.
Šioje scenoje savo įžvalgomis ir patirtimi dalinsis menininkė ir fotografė Monika Dubinkaitė, „Black Pixels“ įkūrėjas Evaldas Česnavičius, „Synthesis Consulting Group“ duomenų mokslininkas Dr. Martinas Aubelis, laisvai samdomas menininkas Tadas Čiūdaras, agentūros „Sons & Daughters“ kūrybininkas Džiugas Babenskas ir kūrybinės studijos „Studio playground“ įkūrėja Austė Skrupskytė.
Festivalį organizuoja Lietuvos dizaino asociacija (LDA) ir visas būrys festivalio kuratorių: Algirdas Orantas, Rimantas Stanevičius, Mantas Velykis, Adomas Jazdauskas, Augustinas Paukštė. „ADC*LT“ komunikacijos partneriai „Open Agency“ bei „co:agency“. Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.