Anot Monikos Krikštopaitytės, pastaruoju metu pastebimas augantis kultūros leidinių poreikis tarp šalies gyventojų. Tam, pasak pašnekovės, galimai įtakos turi ir platus aprėpiamų temų spektras: pradedant kino ir teatro temomis ir baigiant muzika bei daile, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Kultūros leidiniai iš dalies yra nišiniai, nes jie daugiausia skaitomi kultūrinės bendruomenės, kuri yra labai stabili. Ir, nors stengiamasi rašyti paprastai ir suprantamai plačiajai visuomenei, kultūros ir meno leidiniai artimesni daugiau tomis temomis besidominčiam skaitytojui“, – sako asociacijos vadovė.
Jos teigimu, šį pavasarį įvedus visuotinį karantiną, susidomėjimas kultūros ir meno leidiniais augo maždaug trečdaliu. Žmonėms laiką leidžiant namuose ir žiūrint filmus, pastebimai išaugo kino rubrikos aktualumas.
„Visgi tenka pripažinti, kad tokia leidinių rūšis, kuriame reikalingas gilesnis žinojimas, visada atitinka mažesnės visuomenės dalies poreikius“, – pripažįsta ji.
M. Krikštopaitytės teigimu, didžiausias kultūrinių leidinių skaitytojų ratas apima jauną akademinę bendruomenę. „Taip pat vyresnio amžiaus inteligentai, kuriems kultūra dar sovietinėje sistemoje buvo svarbi kaip alternatyvi erdvė nuo gniuždančios realybės. Dar viena auganti grupė, mano manymu, atsiranda populiarėjant meno edukacijos renginiams, pratinantiems ir drąsinantiems kultūra domėtis platesnę visuomenės dalį“, – sako asociacijos vadovė.
Žmonės atranda kultūros ir meno leidinius
Anot Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, tinklo parduotuvėse galima rasti tokią kultūros spaudą: „Literatūra ir menas“, „Šiaurės Atėnai“, „Nemunas“, „Metai“, „Naujasis židinys“, nuo 2016 metų popieriniu variantu leidžiamas „Lamų slėnis“. Pasak tinklo atstovės, tokių leidinių atsiradimas ir, svarbiausia, įsitvirtinimas rinkoje leidžia daryti prielaidą, kad spaudos skaitytojas keičiasi – jį dominančios temos neapsiriboja kasdienėmis aktualijomis.
„Daugelio iš išvardintų leidinių pardavimai mūsų parduotuvėse per metus išaugo daugiau nei dešimtadaliu, „Šiaurės Atėnų“ – penktadaliu, o „Literatūros ir meno“ – net 72 proc. Toks susidomėjimas iš pirkėjų pusės tikrai nuteikia optimistiškai – panašias žinias transliuojančių, temas nagrinėjančių leidinių paklausa, matomai, ateityje tik augs. Žmonėms yra aktualu savišvieta, erudicijos lavinimas, be to, kultūriniai leidiniai ypač aktualūs karantino laikotarpiu, kad sudėtinga patekti į kultūros renginius“, – sako V. Budrienė.
Jos teigimu, nors didžioji dalis tokių leidinių skaitytojų yra miestų gyventojai, šis ratas plečiasi ir į šalies rajonus, kaimelius – regionų gyventojai taip pat aktyviai domisi kultūros objektais, siekia juos suprasti ir įsitraukti į diskusijas apie juos. Žmones vienijantis vardiklis – neabejingumas menui ir kultūrai.
„Atsižvelgdami į kintančius poreikius siekiame sudaryti palankias sąlygas šių leidinių įsigijimui kuo daugiau miestų ir miestelių. Pavyzdžiui, kultūros laikraštį „Šiaurės Atėnai“ nuo šių metų galima rasti 90 mūsų parduotuvių, kai pernai skaičius buvo gerokai kuklesnis – 37. Taip pat vis stengiamės papildyti turimą asortimentą. Pavyzdžiui, nuo šių metų „Iki“ klientai parduotuvėse gali rasti iliustruotą religijos, kultūros ir visuomenės gyvenimo žurnalą „Naujasis židinys“, kuris, neabejojame, vis aktyviau plečia savo skaitytojų ratą. Ženkliai praplėtėme „Literatūros ir meno“ tiekimą – jį jau galima įsigyti net 51 parduotuvėje“, – komentuoja „Iki“ komunikacijos vadovė.
Užsakymo nr.: PT_85747843