Popierines pakuotes naudoja tik tada, kai tai būtina
„Popierines pakuotes savo gaminiams naudojame tik tais atvejais, kai neturime pasirinkimo, o ten, kur galime jo išvengti, taip ir darome. Į popierines pakuotes pakuojame mūsų serumus, kremus ir eterinius aliejus. Šie produktai pilstomi į mažas talpas, ant kurių sutalpinti visą aktualią informaciją tiesiog neįmanoma, o pagal galiojančius įstatymus privalome nurodyti ir vartotojui svarbu žinoti produkto sudėtį, veikliąsias medžiagas, galiausiai norime juos informuoti ir apie pačią aplinkai draugišką ir perdirbamą pakuotę“, – sako UAB „Dermofaktorius“ direktorius Vytautas Tauginas.
Pasak jo, apie 30 proc. visų „Manilla“ gaminių yra pakuojama į antrinę, popierinę, pakuotę ir visos jos yra gaminamos iš perdirbto popieriaus. „Šiuo metu perdirbto popieriaus, tinkamo pakuočių gamybai, pasiūla gan maža, lyginant su tradicinio popieriaus asortimentu. Be to, jo pasirinkimas tiesiogiai susijęs su spaustuvių, sutinkančių ir galinčių dirbti su tokiu popieriumi, skaičiumi. Tikrai ne visos noriai imasi gaminti iš perdirbto popieriaus. Savo sprendimą jos motyvuoją kokybe, kurios negali užtikrinti“, – sako Vytautas Tauginas
Darbas su perdirbto popieriaus pakuotėmis sudėtingesnis
Negana to, pasak bendrovės „Dermofaktorius“ vadovo, su iš perdirbto popieriaus pagamintomis pakuotėmis sunkiau dirbti ir pakuočių dizaineriams bei produktus pakuojantiems gamybos darbuotojams.
„Perdirbtas popierius žymiai „kaprizingesnis“ už paprastą kartoną ir kelia daugiau galvos skausmo pakuotes kuriantiems dizaineriams. Jie turi ypač gerai pagalvoti, kaip sumodeliuoti pakuotę, kad perdirbtas kartonas lankstomas ar jau naudojamas nelūžtų. Žymiai atsargiau su juo turi elgtis ir produktus pakuojantys mūsų darbuotojai. Nepaisant jų kruopštumo, vis tiek galutinį vartotoją kartais pasiekia ne tobulai atrodanti pakuotė“, – sako V. Tauginas.
Galiausiai, perdirbtas popierius ženkliai brangesnis už tradicinį ir pastaruoju metu itin sparčiai brangsta. „Perdirbto popieriaus paklausa dėl susirūpinimo aplinkosauga ir vis stiprėjančio vartotojų bei įvairių organizacijų spaudimo daugeliui verslų ieškoti tvaresnių sprendimų sparčiai auga. Nors mažesni gamintojai kol kas nejaučia perdirbto popieriaus trūkumo, didesniems jau tenka su juo susidurti. Atitinkamai jo kaina taip pat sparčiai didėja. Pavyzdžiui, tretinėms mūsų produkcijos pakuotėms – siuntų dėžutėms – naudojamas kartonas vien nuo š.m. rugsėjo pabrango apie 30 proc“, – dalinasi V. Tauginas.
Ieško rūšiavimą vartotojams palengvinančių sprendimų
Nepaisant brangimo ir kitų iššūkių, kuriuos kelia darbas su perdirbtu popieriumi, „Manilla“ prekės ženklo savininkė UAB „Dermofaktorius“ neatsisako pasirinkto kelio ir perdirbtą popierių naudoja ne tik antrinėms ir tretinėms pakuotėms, bet ir marketingo tikslais spausdinamoms skrajutėms ar net kaip lipnią juostą siuntų pakavimui.
„Kainų skirtumą kompensuojame labai tikslingai apskaičiuodami ir įvertindami, kur ir kiek mums skrajučių reikia, jų spausdiname ir išdaliname tik tiek, kiek yra būtina. Pavyzdžiui, dalyvaudami parodoje, nedaliname jų visiems praeinantiems, o tik sustojusiems ir daugiau besidomintiems“, – sako įmonės vadovas.
Apie 30 proc. brangesnę lipnią juostą siuntų pakavimui „Dermofaktorius“ pasirinko įvertinęs galutinę naudą vartotojui ir gamtai: „Viena partija šios juostos gali būti šviesesnė, kita – tamsesnė, mūsų logotipas ant jos taip pat kartais išsilieja, tačiau su ja supakuotą dėžę gavęs pirkėjas neturi jos atskirti nuo kartono – juostelė gali būti metama kartu su kitu popieriumi ir perdirbama. Panašiai, ruošdamiesi netrukus prasidėsiantiems išpardavimams taip pat ieškojome sprendimo, kuris padarytų rūšiavimą pirkėjui paprastesniu – šiuo tikslu užsisakėme automatinio surinkimo dėžes, į kurias pakuojant prekes iš viso nereikia juostos. Jos uždaromos nuplėšus juostelę ir pritvirtinus užverčiamą dėžutės dalį prie jos jau esančiais klijais“, – sako Vytautas Tauginas.
Nuolat sulaukia naujienų iš popieriaus ir pakuočių gamintojų
Kaip ir šią dėžutę, taip ir kitus novatoriškus pakavimo sprendimus vienai sparčiausiai augančių kosmetikos įmonių Lietuvoje pasiūlo patys pakuočių ar popieriaus gamintojai. „Nuolat sulaukiame naujienų pristatymų ir pasiūlymų. Pakuočių, popieriaus gamintojai dalinasi naujausiais perdirbto ar kitaip tvaraus popieriaus pavyzdžiais ir klausia, ar mums būtų įdomu, nes žino, kad rūpestis aplinkosauga ir siekis mažinti savo veiklos pėdsaką – vienas iš mūsų veiklos esminių principų“, – sako V. Tauginas. Su natūralios kosmetikos gamintoja partneriai jau dalinosi tokiomis naujienomis, kaip popierius iš kukurūzų, kavos tirščių, alyvuogių išspaudų, vyšnių kauliukų, levandų ar net medvilnės likučių.
„Toks popierius nėra visai lygus, matosi įvairios smulkios žaliavų detalės, bet mums toks yra patrauklus. Jis natūraliai turi tam tikrą atspalvį, kurio nereikia slėpti po dažų sluoksniu – vėlgi naudojama mažiau spaudos, chemijos. Kaip tik šiuo metu dirbame su vienu tiekėju ieškodami tvarių pakuočių spendimų planuojamam prekės ženklo atnaujinimui“, – dalinasi UAB „Dermofaktorius“ direktorius.
V. Tauginas įsitikinęs, kad galimybės dar plačiau naudoti perdirbtą ar iš antrinių natūralių medžiagų pagamintą popierių atsiras jau greitai – tai tik laiko, per kurį bus išspręsti technologijų ir dizaino iššūkiai, klausimas.