Iki šiol tiek patys interneto portalai, tiek interneto reklamos užsakovai vadovavosi statistiniais rodikliais, kurie atspindėjo pasiekiamumą atskirose platformose, kur duomenų persidengimas nebuvo įvertintas.
Sparčiai augant išmaniųjų įrenginių vartotojų skaičiui, industrija padiktavo poreikį tyrimų tiekėjui turėti konsoliduotus lankomumo ir vartotojų įsitraukimo duomenis tiek bendrai per visas platformas, tiek ir atskirai.
„Džiaugiamės pristatydami labai lauktą „gemiusAudience“ tyrimo papildymą – pirmuosius „total“ platformos duomenis, rodančius bendrą Lietuvos interneto svetainių pasiekiamumą naršant visais įrenginiais. Šiuo žingsniu mes finišuojame su „multiplatform“ projekto įgyvendinimu – nuo šiol mūsų klientai galės detaliai analizuoti, kiek iš viso žmonių pasiekia „gemiusAudience“ tyrime dalyvaujančios svetainės bei kiek laiko naršymui skiria vienas internautas naudodamasis visais įrenginiais – kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais bei planšetėmis.
Šios žinios leis dar labiau sutelkti dėmesį į interneto naudotoją bei jo poreikius, todėl jos yra svarbios tiek vystant interneto portalus, tiek planuojant reklamą juose“, - sako „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims Gryta Balserytė.
Pagrindinį Lietuvoje naujienų portalą DELFI kovo mėnesį iš viso skaitė - 1 347 133 realių vartotojų, iš kurių DELFI kompiuteriuose skaitė 1 244 506 vartotojai, mobiliuosiuose telefonuose – 556 125 vartotojai, planšetėse – 179 815 vartotojų. Apibendrintais duomenimis, antroje vietoje pagal pasiekiamumą liko portalas 15min.lt su 1 170 540 vartotojų, trečioje – lrytas.lt su 993 099 vartotojais.
Remiantis bendraisiais duomenimis, naujienų portalas pirmaujantis pagal vartotojų praleistą laiką taip pat išliko DELFI.
„Šie duomenys mums nebuvo staigmena, tačiau malonu gauti patvirtinimą, kad einame teisingu keliu ir užtikrintai pirmaujame tiek vertinant pasiekiamumą atskirose platformose, tiek įvertinus bendrą realių vartotojų skaičių.
Mūsų tikslas – kad skaitytojas, pasirinkęs bet kurią jam patogią platformą, gautų visas jam aktualiausias ir įdomiausias naujienas. Džiaugiamės, kad iki šiol mums tai pavyksta”, - sako DELFI direktorius Vytautas Benokraitis.
Pasak V. Benokraičio, tokie apibendrinti visų platformų duomenys būtini kiekvieno savo veiklą planuojančio internetinio žiniasklaidos kanalo veiklai, tačiau ties jais neturi būti sustota. „Žinoma, tai žingsnis pirmyn, bet jo negana.
Rinkos poreikiai auga kasdien, žiniasklaidos kanalai siekia dar tikslesnės informacijos apie tai, kaip jų kuriamas turinys pasiekia skaitytojus. Dabar pagaliau galime žinoti bendrą interneto kanalų pasiekiamumą, bet ateityje norime turėti integralius tyrimų duomenis, apimančius esamus įrenginius ir būsimus išmaniuosius daiktus, skirtingas operacines sistemas, skirtingus socialinės medijos kanalus, tokius, kaip „Facebook“,„Instagram“ ar „Snapchat”, - sako jis.
M360 pakalbintas „15min" generalinis direktorius Tomas Balžekas sakė šių pokyčių kol kas komentuoti negalintis, nes dar nėra išanalizavęs naujų duomenų ir kokias galimybes jie suteikia.
„Lietuvos ryto" direktorius Ričardas Baltaduonis sako, kad viso šito reikėjo jau prieš trejus metus, tačiau, žinoma, geriau vėliau nei niekada. „Ko reikėtų dabar - tyrimo tikslumo ir didesnės auditorijos", - sako jis.
M360 – bendras DELFI ir Lietuvos Marketingo Asociacijos projektas. Tai specializuotas rinkodaros naujienų ir informacijos portalas, skirtas industrijos porfesionalams ir vadovams. M360 turinys yra nemokamas, portalo lankytojams tereikia užsiregistruoti. Portalas M360 patogu skaityti bet kuriame įrenginyje – kompiuteryje, mobiliajame ar planšetėje. M360 rinkai pristatytas 2016 balandžio 14 d.