Nors Gedimino laiškai išsiųsti beveik prieš septynis šimtus metų, jų žinutė aktuali ir naudojama šių dienų miesto komunikacijoje – kviesti į Vilnių atvykti tuos, kurie galėtų prisidėti prie miesto plėtros ir tobulėjimo, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Apie šių dienų komunikacijos būdus ir miesto svarbą pasakoja „Go Vilnius“ verslo skyriaus vadovas Karolis Žemaitis.

Laikui nepavaldi žinutė

Gedimino laiškų tikslas buvo pakviesti į Vilnių atvykti amatininkus, pirklius, kurie įsikurtų mieste ir plėstų savo verslą.

„Dabartinės miesto komunikacijos tikslai yra labai panašūs. Priemonės tikslams pasiekti per tuos 700 metų stipriai pasikeitė, bet principai yra labai panašūs. Tikslas yra informuoti – apie miestą, apie verslo galimybes ir įtikinti kompanijas ir žmones čia atvykti tam, kad pamatytų, jog čia puikios galimybės. Dabar mes turime gerokai platesnį spektrą priemonių, kaip pasiekti užsienio auditorijas. Nors pasiekti auditoriją šiais laikais yra gerokai lengviau nei viduramžiais, tačiau sudominti ją – sunkiau”, – teigė K. Žemaitis.

Gedimino laiškai buvo kvietimas Hanzos miestų Vokietijoje pirkliams ir amatininkams. „Principinė orientacija nepasikeitė, tad Vokietija ir Vakarų Europa išlieka mūsų pagrindinės rinkos kryptims tiek turizmui, tiek investuotojams“, – apie šalių kryptis užsiminė K. Žemaitis.

Nuo teksto prie vaizdo komunikacijos

Prieš beveik 700 metų vienintelė komunikacijos priemonė buvo lotynų kalba rašyti laiškai.

„Šiais laikais turime gerokai platesnį priemonių arsenalą. Kanalai yra labai įvairūs – turizmui dažnu atveju naudojame socialines medijas, o verslo sektoriuje vyrauja B2B susitikimai, kompanijų vizitai ar tarptautinės parodos. Aktualus yra ne tik tekstas, bet ir vaizdas, kuris sukuria įspūdį. Kartais tekstas nėra būtinas ir užtenka vienos nuotraukos, kuri sukuria tam tikrą jausmą. Šių laikų komunikacija yra jausmų ir emocijų komunikacija, kuriomis dalijasi žmonės. Kartais vaizdas yra daug svarbiau ir aktualiau nei šabloniškai surašytas tekstas“.

Rinkos – ne tik šalys, bet ir miestai

Pagrindinės investicijų rinkos labai dažnai yra ne šalys, bet būtent miestai. Tarptautinės kompanijos prieš įsikurdamos tikrina ne kiek šalis, o konkretus miestas ir jo žmonės turi potencialo.

„Mažos šalies privalumas yra tai, kad galimi talentų mainai tarp Vilniaus ir Kauno, kai kuriais atvejais net ir Klaipėdos, sukuria pranašumą visai Lietuvai“, – teigia „Go Vilnius“ atstovas.

Vilnius – atviras ir dinamiškas miestas

„Tiek mes, tiek savo laikais kunigaikštis Gediminas norime pasakyti tą patį – Vilnius yra besikeičiantis, dinamiškas miestas. Turime didelį potencialą – objektyviai vertinant, miestas yra fantastiškas. Mums nereikia apsimesti, kad miestas yra patrauklus, nes jis būtent toks ir yra. Čia yra laukiami visi žmonės, kurie nori kurti savo gerovę arba įgyvendinti savo idėjas. Šiuo metu TAG bendradarbystės erdvėje esame atidarę Vilniaus Startuolių muziejų ir pagrindinė citata, atspindinti miestą, yra paimta būtent iš Gedimino laiškų. Jis ir yra šio startuolio, pavadinimu Vilnius, įkūrėjas“, – sakė K. Žemaitis.