„Pati platforma yra suinteresuota suteikti vartotojams kuo geriausią patirtį. „Instagram“ išplatintuose oficialiuose pranešimuose teigiama, kad socialinio tinklo prioritetas – visada vartotojams rodyti aukščiausios kokybės vaizdą. Nors tai esminių pokyčių nereikš, tačiau tai palies pradedančiuosius turinio kūrėjus. Tiesa, atminkime, kad dažniausiai vartotojai įsitraukia į turinį ne dėl montažo ar vaizdo grafikos kokybės, o dėl jame esančios informacijos“, – atskleidžia A. Lukošius.

Populiarumas – svarbu

„Jeigu vartotojo įkeltas įrašas nesulaukia daug dėmesio ir peržiūrų – „Instagram“ automatiškai sumažins jo vaizdo grafikos kokybę. Tačiau reikia pabrėžti, kad, jeigu tas vaizdo įrašas netikėtai taps populiarus ir žiūrimas, į jį vartotojai įsitrauks, tada jį rodysime vėl aukštesnės kokybės raiška“, – aiškina A. Lukošius.

Dalis vartotojų sako, kad toks „Instagram“ sprendimas apriboja nedaug sekėjų turinčius turinio kūrėjus, kurie, norėdami užsiauginti tvirtą gerbėjų bazę, gali susidurti su jų praradimu. Diskusijose įvairiuose interneto forumuose svarstoma apie tai, kad toks platformos atnaujinimas nedaug sekėjų turintiems kūrėjams sukels iššūkių.

„Socialinių tinklų ekspertai įžvelgia grėsmę, kad platformoje įvedus tokius apribojimus, naujų turinio kūrėjų „Instagram“ atsiras vis mažiau. Jiems bus ne tik sunku auginti naują sekėjų ratą, bet ir išlaikyti esamus vartotojus“, – įžvalgomis dalijasi A. Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas.

Arnoldas Lukošius

Įmonė taupys vaizdo kokybės sąskaita

Socialinio tinklo „Instagram“ atnaujinimas atitinka kompanijos „Meta“ („Instagram“ ir „Facebook“ priklauso šiai bendrovei) diegiamą politiką. Dar 2021 metais „Meta“ svarstė, kaip spėti su vis augančiu keliamų vaizdo įrašų kiekiu į turimas socialinių tinklų platformas. Įmonėse dirbančius ekspertus tai privertė sunerimti, nes paskaičiuota, kad vien į „Facebook“ per dieną yra įkeliami 4 milijardai pačių įvairiausių vaizdo įrašų.

Siekdama sutaupyti kompanijos resursus, „Meta“ skelbė, kad šviežiai įkeltiems vaizdo įrašams bus suteiktas optimalus ir paprasčiausias kodavimas. Tik tada, kai jūsų įkeltas vaizdo įrašas atitiks įmonės standartus ir susilauks dėmesio – ilgo žiūrėjimo laiko ir daugybės peržiūrų – tuomet jis vėl bus rodomas aukštesne kokybe. Kai įkeltas turinys tampa ypač populiarus, „Meta“ jam pritaiko pažangiausią apdorojimo sistemą, leidžiančią vartotojui jį matyti aukštesnės kokybės.

Ekspertai diskutuoja, kad ateityje iš tokio pobūdžio kompanijų panašių teiginių išgirsime ir toliau. „Instagram“ ar „Facebook“ pavyzdžiai gali būti tik pradžia. Kadangi „Meta“ vis labiau įsitraukia į dirbtinio intelekto (DI) technologijos kūrimą, bendrovė daugiau pinigų skiria duomenų apdorojimui ir saugojimui. Panašus resursų taupymas matomas ir kitose kompanijose. Pavyzdžiui, „Twitch“ dėl duomenų sąnaudų taupymo savo veiklą nutraukė Pietų Korėjoje.