„Rusijos pradėtas karas Ukrainoje perrašė įprastas komunikacijos taisykles ir atvėrė naują formų bei turinio realybę, grįstą vertybėmis, empatija bei, deja, atskiestą doze melo. Nepaisydami didelių resursų, sąnaudų ir patiriamų nuostolių, dauguma verslų ir organizacijų vieningai atsigręžė į patriotiškumą, saugumą, rūpestį žmonėmis. Šiandien lietuviškumas yra išsiplėtęs į daugiatautę vakarietišką vienybę su netikėtomis nevyriausybinio ir verslo sektorių išraiškos formomis“, – tikina Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) Tarybos narys Paulius Tamulionis.
Eksperto teigimu, karas, lyg lakmuso popierėlis, parodė, kas iš tikrųjų yra atsakingas, o kurio atsakingumas buvo tik fasadinis. Atitinkamai naujoje realybėje iškilo organizacijos reputacijos svarba bei komunikacijos krizių valdymas.
Jam antrina ir Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) Tarybos narė Karolina Barišauskienė, kurios manymu, komunikacija naujoje realybėje, kai didelė jos dalis dėl pandemijos persikėlė į virtualią erdvę, bei prasidėjęs Rusijos karas Ukrainoje, tapo tikru iššūkiu komunikacijos specialistams.
„Planuojant komunikaciją naujoje realybėje, svarbu prisiminti, kad žmonėms nerūpi, ką tu komunikuoji, – jiems kur kas svarbiau, ką tu darai, ir ar tau išties rūpi“, – tvirtina ekspertė. Anot K. Barišauskienės, laisvė, demokratija, žmogaus teisės ir empatija tam, kas vyksta netoli mūsų šalies sienų, lietuviams tampa kaip niekad svarbiomis vertybėmis, kurių jie tikisi ir iš viešojo bei privataus sektorių organizacijų ir, ypatingai, jų lyderių: „Visuomenė laukia ne patrauklių komunikacijos kampanijų, skambių frazių, bet empatijos.“
Ekspertų teiginius patvirtina ir, praėjus savaitei po Rusijos karo Ukrainoje pradžios, KOG rinkodaros ir komunikacijos instituto atliktas visuomenės nuotaikų tyrimas – jo rezultatai rodo, kad visuomenėje tvyro daug įtampos, neapibrėžtumo bei nerimo dėl ateities, vyksta savotiškas vertybių perkainojimas.
Geriausių komunikacijos projektų konkursas
„PR Impact Awards 2022“ po kelerių metų pertraukos šiemet vėl vyks gyvai. Renginį sudarys trys dalys: konferencijos pranešimai ir diskusijos, geriausių komunikacijos projektų pristatymas ir vakarinė dalis – apdovanojimai.
Pernai sulaukę rekordinio skaičiaus paraiškų (varžėsi net 106 projektai) konkurso organizatoriai sako, kad paraiškas geriausių komunikacijos projektų konkursui jau galima teikti „PR Impact Awards“ interneto svetainėje, užpildant pateiktą formą. Paraiškos priimamos iki gegužės 9 d.
Šiemet Lietuvos ir užsienio ekspertų vertinimo komisija išrinks laimėtojus 13-oje kategorijų. „Metų agentūra“ taps daugiausiai laimėjimų iškovojusi agentūra, o komunikacijos projektui, sulaukusiam didžiausio „PR Impact Awards 2022“ renginio dalyvių palaikymo, atiteks „Publikos balso“ nominacija.
Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ devintą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA). Bilietus į renginį jau galima įsigyti svetainėje www.primpactawards.com.