Gabrielė Budrienė, iniciatyvos „(Ne)Matomi“ redaktorė, skaičiuoja, kad nuo 2023 m. gruodžio, kai prasidėjo ši iniciatyva, naujienų portale „Delfi“ buvo publikuota daugiau nei 350 straipsnių ir kitokio formato turinio, kuris sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo – bendras peržiūrų skaičius šiuo metu siekia 3,5 mln. atvertimų, autorinių straipsnių perskaitymo vidurkis yra apie 15 tūkst.

„Šie metai iniciatyvai „(Ne)Matomi“ buvo itin reikšmingi – džiaugiamės aktyviu skaitytojų įsitraukimu, kuris rodo, kad tokios temos yra aktualios ir reikalingos. Per metus mums pavyko nušviesti daugybę jautrių ir dažnai nepastebimų visuomenės problemų: nuo psichinės sveikatos iki socialinės atskirties, ir parodyti žmonių su negalia, jų artimųjų istorijas, kurios nepaliko abejingų“, – kalbėjo ji.

Gabrielė Budrienė

Pasak jos, didžiausio dėmesio sulaukė temos, susijusios su įtraukiuoju ugdymu, įtrauktimi darbo rinkoje ir socialinėmis stigmatizacijos problemomis – skaitytojai aktyviai dalijosi savo istorijomis apie tai, su kokiais sunkumais susiduria, taip pat apie diskriminaciją tiek darbo, tiek švietimo srityse. Šios temos ne tik skatino diskusijas, bet ir prisidėjo prie realių pokyčių: žmonės pradėjo daugiau kalbėti apie savo problemas, ieškoti pagalbos ir palaikyti vieni kitus.

„Iniciatyvos metu pasiekėme svarbų tikslą – į viešumą iškėlėme tuos, kurie dažnai lieka nematomi, ir suteikėme platformą jų balsui. Tikiu, kad šis pokytis yra tik pradžia, o ateinančiais metais planuojame dar aktyviau kelti svarbias socialines temas ir siekti dar didesnio visuomenės įsitraukimo. Dėkojame visoms organizacijoms, vienijančioms žmones su negalia, kurios prisidėjo prie „(Ne)Matomi“, o tuo pačiu ir prie teigiamų pokyčių kūrimo“, – sakė G. Budrienė.

Iniciatyva „(Ne)Matomi“ neapsiribojo vien tradicinės žiniasklaidos formomis. „Dalyvavome konferencijose, buvo surengta speciali „(Ne)Matomi“ konferencija, organizavome susitikimus su organizacijomis, vienijančiomis žmones su negalia, įmonės viduje turėjome įtraukties mėnesį, kolegos aktyviai dalyvavo šešėliavimo programoje“, – pasakojo ji.

Vaida Budrienė, „Delfi“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė, pabrėžė, kad „(Ne)Matomi“ – ne laikinas projektas, o ilgalaikė pasirinkta įmonės kryptis.

„Žiūrime į šią iniciatyvą kaip į pasirinktą ilgalaikį kelią, požiūrį, kuriuo vadovaujamės patys ir tikimės tuo įkvėpti kitus. Mūsų visuomenė – labai įvairi, kiekvienas jos narys vertingas, kiekvienas turime savo džiaugsmų ir iššūkių. Kuo geriau matysime, suprasime vieni kitus, tuo stipresni kartu būsime“, – kalbėjo ji. Būtent apie tai yra ir iniciatyvos „(Ne)Matomi“ kampanija, kurioje žmonių veidai išryškėja kaip momentinėje nuotraukoje – taip nematomi tampa matomais.

Vaida Budrienė

Daugiau skaitykite čia.