Geriausių komunikacijos projektų konkurso komisijos narės – Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto dekanė Renata Matkevičienė ir nepriklausoma konsultantė Ernesta Dapkienė, kuri vertins ir „Metų komunikatoriaus“ rinkimų kandidatus, pastebi, kad metai buvo dosnūs išskirtinėmis komunikacijos kampanijomis, o Rusijos pradėtas karas Ukrainoje šiemet buvo viena pagrindinių temų, formavusių komunikacinę erdvę.
Itin daug dėmesio, E. Dapkienės teigimu, taip pat sulaukė savivaldybių rinkimai, infliacija bei energetikos krizė. Komisijų narė pažymi, kad šios aktualijos privertė įmones komunikuoti kitaip – dažniau akcentuojant praktinius aspektus: kainą, gerą pasiūlymą, o ne prekių ir paslaugų išskirtinumus ar vizijas.
R. Matkevičienė atkreipia dėmesį, kad pernai keitėsi ne tik komunikacijos turinys, bet ir įrankiai: „Pradėta kitaip valdyti ir reguliuoti socialinių medijų platformas, padidėjo dėmesys dirbtiniam intelektui“. Ji taip pabrėžia, kad viena aktualiausių pastarųjų metų temų – komunikacijos, kaip įrankio, taikymas, stiprinant visuomenės atsparumą.
Abi pašnekovės sutaria, kad per praėjusius metus itin ryškiai savo komunikacija išsiskyrė nevyriausybinės organizacijos: „Jos pradėjo komunikuoti visiškai kitaip – drąsiau, įvairiau, nebijo šokiruoti. Tai atkreipia visuomenės dėmesį, sukelia emociją“, – pastebi E. Dapkienė ir priduria, jog šiemet matėme daug puikių to pavyzdžių.
„Išskirtinės komunikacijos pavyzdžiai verčia sustoti ir susimąstyti. Dažniausiai, tai kampanijos, kuriomis siekiama keisti situaciją, požiūrį, ateitį. Šie tikslai ypač artimi nevyriausybinėms organizacijoms“, – antrina R. Matkevičienė ir priduria, kad pernai metai – išties išskirtiniai, o kampanijos, kurios telkė visuomenę teikti pagalbą Ukrainai ir Ukrainos žmonėms –prasmingiausios.
Kas lemia komunikacijos sėkmę?
Pastaraisiais metais daugybė iniciatyvų pasiekė puikių rezultatų. Svarstant, kas galėjo juos lemti, „PR Impact Awards“ komisijų narė E. Dapkienė pirmiausia išskiria nuoseklų darbą: „Gali turėti labai gerą idėją, bet jei nesusidėliosi veiksmų plano ir neturėsi varianto B, komunikacijos kampanija tiesiog nepavyks.“
Ji atkreipia dėmesį, jog ne mažiau svarbus sėkmės veiksnys yra ir gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių: „Iki pandemijos visos įmonės turėjo bent dvejų metų veiklos strategijas, kurios 2020 m. nugulė stalčiuose. Tai pasikartojo ir prasidėjus karui, todėl svarbu turėti ne tik tikslą, bet ir planą, kokių veiksmų reikės imtis, jei nepavyks.“
R. Matkevičienė priduria, jog sėkmė – kompleksas veiksnių, lemiančių lūkesčius viršijusį rezultatą, o jį pasiekti padeda patirtis, kompetencija bei įsiklausymas, įvertinant ir aplinką. Ekspertės nuomone, komunikacija turi padėti kurti visuomenėje pozityvų pokytį, tad pirmą kartą rengiantiems kampaniją ji pataria pagalvoti apie tai, ką gero ši pasiūlys pasirinktai tikslinei auditorijai ir visuomenei.
„Mes, komunikacijos profesionalai, turime būti atsakingi kurdami, planuodami ir įgyvendindami kampanijas – pasverti kiekvieną žodį, veiksmą, kad augintume darnią, aktyvią, stiprią visuomenę“, – apibendrina VU Komunikacijos fakulteto dekanė.
Jai antrina ir E. Dapkienė, kuri atkreipia dėmesį, jog itin svarbu yra komanda: „Jei šalia nėra žmonių, kurie žiūri į tą pačią pusę, taip pat supranta ir kvėpuoja, tai nieko nepadarysi, – tikina ekspertė ir pirmą kartą rengiantiems komunikacijos kampaniją pataria nepanikuoti. – Viskas gali nueiti šuniui ant uodegos, o tuomet reikia įkvėpti ir bandyti iš naujo.“
Pateikti paraišką laiko lieka vis mažiau
Konkurso organizatoriai atkreipia dėmesį, kad vėlyvasis paraiškų teikimo etapas pratęstas iki gegužės 7 d. 23.59 val. Geriausi komunikacijos projektai šiemet bus vertinami 18-oje pagrindinių kategorijų: 14-oje, susijusių su konkrečiomis komunikacijos sritimis, ir dar 4-iose, kuriose bus įvertinti geriausi atskirų sektorių – viešojo, VVĮ / SVĮ, verslo ir nevyriausybinių organizacijų – projektai. Šiose, sektoriams dedikuotose kategorijose, vertinami būtent į jas pateikti projektai. Tad organizatoriai kviečia pateikus paraišką į su konkrečia komunikacijos sritimi susijusį projektą, ją pateikti ir į tinkamo sektoriaus kategoriją. Teikti paraiškas galima renginio svetainėje.
Taip pat iki šios gegužės 7 dienos paraiškas pat gali teikti ir norintys tapti „Metų komunikatoriais”. Dalyvauti galima „PR Impact Awards“ interneto svetainėje užpildant pateiktą nesudėtingą formą.
Abiejų konkursų laimėtojai paaiškės birželio 9 d. Vilniuje vyksiančiame baigiamajame „PR Impact Awards 2023“ renginyje, kurį tradiciškai sudarys trys dalys: konferencijos pranešimai ir diskusijos, geriausių komunikacijos projektų pristatymas bei vakarinė dalis – apdovanojimai. Organizatoriai primena, kad tik iki balandžio 30 d. bilietai į „PR Impact Awards 2023“ kainuos pigiau, o juos įsigyti galite čia.
Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jubiliejinį 10-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA).