Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ rengtoje konferencijoje „Lapės vestuvės“ vestuvių planuotoja L. Vagonė skaitė pranešimą tema „Tikslas – vestuvės! Prekės ženklas kaip žaidimas“.

„Aš dirbu tą darbą, kuris pats pas mane atėjo. Mano nuomone, vestuvių planavimas yra pašaukimas, o ne kažkokia specialybė, kurią galėtum išmokti švietimo įstaigoje. Prieš šį turėjau ir kitą verslą, susijusį su renginių organizavimu, tačiau ne visi verslai pasiseka. Renginių organizavimo projektas, kurį kūrėme dviese, nebuvo vykęs. Vis dėlto visos patirtys, jei moki jas išnaudoti, yra tik į gerą“, – dalijasi L. Vagonė.

Pradėjusi darbus kaip vestuvių planuotoja kalba supratusi, nors reklama ėjo iš lūpų į lūpas, bet žmonėms buvo sunku ją identifikuoti ar surasti.

„Nusprendžiau, kad man reikia kažkokio ženklo, kurį būtų įmanoma rasti. Po penkerių metų vestuvių planuotojos darbo prisėdau ir pradėjau galvoti. Pabrėžiu, aš manau, kad šis verslas yra kaip žaidimas. Norėjau sukurti feisbuko profilį, pradėjau galvoti pavadinimą.

Ir tikrai, pastebiu, dabar prekės ženklai išnaudoja žaidimo funkcijas, kad pritrauktų klientą, o man tuo metu norėjosi kažkokio personažo, nenorėjau vadintis banaliai „Lauros Vagonės vestuvės“. Draugai nuo seno vadino mane lape, nes tada plaukus dažiau raudonai, tad taip paprastai atsirado mano prekės ženklas. Tiesą pasakius, jam atsiradus, mano darbų apimtys didėjo“, – pasakoja L. Vagonė.

Jos teigimu, „Lapės vestuvės“ yra prekės ženklas, susijęs su vestuvių planavimu, dekoravimu, koordinavimu ir kitais panašiais dalykais: „2010 metais susikūriau savo verslo feisbuko profilį, atsirado prekės ženklas. Pradėjau rašyti tinklaraštį, nes norėjau dalintis tuo, ką turiu. Taigi, iš pradžių, kai reklama sklido iš lūpų į lūpas, turėjau 9 šventes, o sukūrus prekės ženklą intensyviausio sezono metu jau turėjau 45.“

Pasak L. Vagonės, anksčiau už 700 litų visus darbus nuveikdavo viena, todėl pirmasis prekės ženklas, kurį nupiešė draugė, buvo kitoks nei yra dabar: „Kartais ir pravesdavau renginius, be to, kažkada su mama jauniesiems nešiau kotletų.“

„Dabartinis prekės ženklas panašesnis į antspaudą, nes „Lapės vestuvės“ šiuo metu yra kokybės ženklas. Aš nesakau, kad vestuves rengiu geriausiai, kalbu apie rangovų, su kuriais dirbu, kokybę. Tai tarsi kokybės antspaudas“, – priduria vestuvių planuotoja.

Tiesa, L. Vagonė pažymi, kad jos verslas atsirado laiku ir vietoje, o personažas, kaip prekės ženklas, tikrai pasiteisino kaip gera idėja.

„Operatyvumas buvo viena pagrindinių mano savybių, nes iki šiol neturiu darbo valandų, be to, visoms nuotakoms darbo valandos neegzistuoja. Jau nuo tada, kai susikūriau, siūliau platesnį paslaugų spektrą – kiti verslai to nedarė. Aktyvi komunikacija buvo viena savybių, kuri padėjo mano prekės ženklui augti, kadangi nesu mokėjusi už reklamą ir tikrai nesiruošiu to daryti“, – tikina „Lapės vestuvės“ įkūrėja.

Nors L. Vagonės verslas yra gana populiarus, vis dėlto ji dažnai susiduria su tam tikromis problemomis.

„Jeigu noriu plėsti savo verslą, turiu samdytis daugiau žmonių, užtikrinti, kad jie dirbtų kaip aš, o tai padaryti sunku. Be to, reikia keistis su vartotoju – kai kurie ir dabar rengia vestuves, kurios buvo madingos 90-aisiais. Mano nuomone, tai gali būti nebent teminis vakarėlis. Taip pat kuo daugiau vestuvių – tuo mažiau laiko turiu komunikacijai ar tinklaraščio rašymui, o tinklaraštis, kaip personažas, su žmogumi turi bendrauti nuolatos. Feisbuko „Lapės vestuvių“ profilis „miręs“, nes tam nerandu laiko“, – vardija L. Vagonė.

Anot jos, vienos problemos, kurdama „Lapės vestuves“, ji nenumatė: „Pora metų Lapė bendravo su visais kaip Lapė, bet tada prasidėjo kvietimai į renginius ir prekės ženklas susidvigubino – greta atsirado Lauros Vagonės vardas. Dabar, kai žmonės rašo „Lapės vestuvėms“, jie prašo Lauros Vagonės, o aš negaliu nusiųsti kitos planuotojos, nors esu viena ir neturiu galimybių sudalyvauti 45 renginiuose vienu metu.“

Vienas iš ateities tikslų, kurį įvardija L. Vagonė, – pasiūlyti standartizuotą paslaugą vidutinio ir mažesnio biudžeto šventėms.

„Ilgą laiką maniau, kad standartizuoti mano paslaugos neišeina, bet kai turi gerą komandą, viskas įmanoma. Noriu visiems padėti“, – sako ji, ir priduria, kad dėl to netrukus paleis online planavimo platformą, kuroje būtent lapė bendraus su klientais.

Verslo „Lapės vestuvės“ komanda pamažu plečiasi, žada keliauti ir į užsienio rinkas su „Foxy Wedding“ prekės ženklu. Kaip sako L. Vagonė, šiuo metu dirba ne tik su vestuvėmis, užsiima ir kitų renginių planavimu: „Pats prekės ženklo pavadinimas dažnai kiša koją, kadangi žmonės į jį žiūri kaip į vestuvių planuotoją.“