Įvardina svarbų patarimą
Kaip pastebi R. Lukaitytė-Vnarauskienė, skaičiai rodo, kad jaunoji karta dažniausiai informaciją gauna iš socialinių tinklų arba apskritai mažai domisi naujienomis. „Mano, kaip žurnalistės akimis, čia yra keletas probleminių aspektų“, – sako ji.
Vienas jų – labai stipri informacijos fragmentacija.
„Prieš kokius dvidešimt metų mes turbūt būtume galėję įvardinti kelis informacijos gavimo būdus, iš kur sužinome naujienas – dabar tokių kanalų būtų tikrai gerokai daugiau. Yra daugybė socialinių tinklų, naujienų agregatorių, pavyzdžiui, „Google“ produktų, yra naujienų kanalų interneto svetainės ir jų paskyros socialiniuose tinkluose, radijai, televizijos ir t.t.“, – pasakoja ji.
Šiame kontekste svarbiu aspektu tampa kone visose ekonomikos srityse vykstanti platformizacija.
„Platformizuojasi viskas – nuo transporto, paslaugų sektoriaus, taip pat ir žiniasklaidos. Platformos reiškia ne tik tau patogumą vartoti, bet ir algoritmą – tai yra, tu patenki į tam tikrus algoritmo spąstus. Dabar daug kalbama apie socialinius tinklus, ypač apie „Facebook“, kuris vis dar yra didžiausias socialinis tinklas, nepaisant tendencijų, kad jo populiarumas menksta. Apie jo algoritmus yra prikurta dokumentinių filmų, taip pat mes turbūt kiekvienas patys matome, kad jei vieną kartą apie kažką paskaitėme, mums ir toliau tai rodys. Tai reiškia, kad aš tampu algoritmo dalimi ir kyla grėsmė, kad patekęs į savo socialinį burbulą nebematysiu, kas vyksta kitame“, – aiškina R. Lukaitytė-Vnarauskienė.
Mokslininkai teigia, kad čia yra visuomenės radikalizavimosi šaknys. „Aš šiuo atveju keliu esminį klausimą – kaip tuomet išlikti informuotam?“, – svarsto ji.
R. Lukaitytė-Vnarauskienė įsitikinusi, kad kiekvienas turėtų susikurti savo naujienų vartojimo rutiną: „Į žodį naujienos šiuo atveju aš žiūriu gana plačiai ir juo įvardinu visa tai, kas man rūpi, kas man yra svarbu“.
„Reikia nusistatyti tam tikrą laiką, kai aš vartoju naujienas ar turinį, kuris man svarbus. Mano, kaip žmogaus, kuriam rūpi kritiškai mąstanti visuomenė, patarimas yra turėti keletą naujienų šaltinių ir tiesiai eiti per naujienas ar turinio kūrėjus. Dabar yra madinga sekti žvaigždes, ką jos rašo ar rodo, ir, gali būti, kad jų požiūris man yra priimtinas, bet nestumkime savęs į tipinius socialinius burbulus – išeikime iš jų ir nueikime į tradicinę žiniasklaidą, pažiūrėkime, ką galvoja kitaip mąstantys žmonės. Tad mano atsakymas paprastas – nelįskime į algoritmo spąstus, nes nemokamas sūris yra tik pelėkautuose, reikia žengti ekstra žingsnį ir nueiti pačiam tiesiogiai į tradicinės žiniasklaidos kanalus“, – pataria ji.
Konferencijoje – daugiau nei 25 pranešėjai
R. Lukaitytė-Vnarauskienė bus viena iš daugiau nei 25 konferencijos „Full Digital“ pranešėjų. Savo patirtimi konferencijoje taip pat dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.
„Skaitmeninis pasaulis yra žavus, bet tuo pačiu ir labai sudėtingas, nes čia visą laiką kažkas keičiasi. Mums svarbu ne tik žinoti, kas vyksta skaitmeninėje erdvėje, bet ir suprasti, kaip visa tai galime panaudoti savo darbe. Būtent apie tai ir kalbėsime konferencijoje „Full Digital“, kur pagrindinis fokusas bus į praktiškai pritaikomas, naudingas ir prasmingas temas, kurios yra aktualios šiuolaikiniams marketingo ir komunikacijos specialistams“, – sako A. Žakas.