Kalbant apie 2022 metų reklamos strategijas, reikėtų įvertinti, kad didelė dalis žmonių yra pavargę nuo įvairių ribojimų ir pokyčių, kai kuriems tai yra arba gali tapti sunkesni laikai (pvz. pirkti tik būtiniausias prekes), be to, galima numanyti, kad elektroninė prekyba ir toliau bus svarbus ir galimai toliau augantis pardavimų būdas.
Taigi, ko reikia komunikuojant 2022 metais, elektroninėje erdvėje?
– Rinkos tyrimas. Iš naujo įvertinti esamų klientų portretą, išanalizuoti rinką, konkurentus ir situaciją. Pokyčių buvo daug, metas pasitelkti į pagalbą klientų apklausas, „Google Analytics“, „Google Trends“ ir kitus statistinius įrankius.
– Emocinė būsena. Atsižvelgti į tai, jog dauguma žmonių yra pavargę arba iš dalies stresinės būsenos. Komunikacijoje vengti jautrių temų.
– Moderni svetainė. Ir toliau modernizuoti elektroninę prekybą (prisitaikymas mobiliems įrenginiams, patogesnis apsipirkimo procesas, kokybiška reklama internete ir kt.).
– Lojalumas. Kadangi elektroninės prekybos tendencijos augančios, reikia suprasti, jog dalis jūsų verslo klientų, yra visiškai nauji pirkėjai (momentiniai). Viena iš 2022 metų užduočių – skatinti pirkėjų lojalumą ir pasikartojančius apsipirkimus.
– Tvarumas – privalumas? Vis didesnė (bent dar nepakankama) dalis žmonių susimąsto apie globalinius reiškinius, klimato kaitą, gamtos išteklius. Tikras privalumas, jeigu gaminate ir parduodate produktus, kurie nekenkia gamtai.
– Įdomi istorija. Slogias nuotaikas ir sunkius išgyvenimus galima pakeisti „Istorijos pasakojimo“ (angl. „Story telling“) reklamos būdu, kai pasakojama apie tai, kaip jūsų verslas prisideda prie tvarumo (nuo gamybos, įpakavimo ir šiukšlių rūšiavimo). Žinoma – svarbiau iš tikro saugoti ir tausoti gamtą, o ne kurti dirbtinas, netikras žinutes. Tikrumas ir tikras gamtos saugojimas svarbiausia. Ir tik po to teisinga komunikacija.
2022 metų efektyvi marketingo strategija
Visi verslai turi savo specifiką – rinką, produktą, gamybos procesą ir kt. Taigi, kad rinkodaros strategija būtų efektyvi, kiekvienam verslui ji pritaikoma individualiai. Tačiau čia pateikiame kelių žingsnių bendrą sistemą, kuri leidžia sukurti efektyvią marketingo strategiją:
1. Naujas rinkos tyrimas. Iš naujo įvertinkite esamų klientų portretą, išanalizuokite rinką, konkurentus ir situaciją. Pokyčiu rinkoje buvo, daug – metas atsinaujinti informaciją.
2. Marketingo kanalai. Išsirinkite marketingo kanalus pagal tikslus ir galimybes.
3. Tinklapio modernizavimas ir skatinimas veikti. Visos priemonės, kuriomis skatiname vartotoją veikti (pvz. skambinti ar užsisakyti naujienlaiškį). Skatinimas veikti, turi būti visur – reklamoje, interneto svetainėje, naujienlaiškiuose.
4. Vartotojo scenarijai. Nubraižykite galimus vartotojo scenarijus ir kelią.
5. Pirkėjo poreikiai. Surašykime, kas jūsų pirkėjui svarbiausia. Atsižvelkime į globaliai kintančią situaciją ir klientų mąstymą (taikykite apklausos metodą).
6. Pakartotinė rinkodara ir lojalumas. Sukuriame visus įmanomus klasikinius vartotojo kelio pakartotinės rinkodaros sąrašus. Taikykime lojalumo programas, naujienlaiškių rinkodarą ir kt.
7. Reklaminės žinutės ir poreikių įgyvendinimas. Išpildome visus vartotojo lūkesčius. Skatiname tvarumą ir taikome pozytivią „Story telling“ komunikaciją.
8. Paruošiame ir įgyvendiname strategiją. Komplektuojame strategiją – reklamos kanalai ir konversijų būdai. Būtina atsižvelgti į esamus ir galimus naujus rinkos pokyčius, žmonių elgsenos pasikeitimus ir mąstymą.
Rinkodara – kaip gyvas organizmas, visada kinta ir reikalauja pastangų. Tačiau turbūt tuo ir žavi ši verslo niša, kur daug pokyčių, naujienų ir naujausių technologijų. Norėdami geriausių rezultatų, 2022 metais neatsilikite ir koja kojon ženkite su technologijomis ir naujausiais vartotojų lūkesčiais.