„Kantar“ duomenimis, reklamos apimčių augimas stebimas paskutinius kelerius metus. Praeitais metais Lietuvos reklamos rinka augo 4,3 proc. ir siekė 116 mln. eurų, net pusė šios sumos (51,6 mln.) teko televizijai. O bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, atitinkamai skatins augimą ir šiemet – TV rinkoje jis gali siekti 4,7 proc.

Kad prognozės pildosi, patvirtina jau pirmų penkių šių metų mėnesių skaičiai („Kantar“ duomenys):

Kad reklamos poreikis auga, patvirtina ir televizijos atstovai. „Nuo kovo pabaigos iki šiol jaučiame padidėjusią paklausą reklamai. Pavasarį išpardavėme visą reklamos eterio laiką. Daugiausiai tam įtakos turėjo rinkimai, į TV grįžtantys alaus gamintojai su nealkoholiniais prekės ženklais, intensyvesnė konkurencija tarp mažmeninės prekybos tinklų ir ypač vaistinių sektoriuje“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja UAB „All Media Lithuania“, valdančios TV3, TV6 ir TV8 televizijos kanalus, komercijos direktorius Mindaugas Rakauskas.
LNK kanalų grupės, valdančios televizijas LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius kalba, kad šių metų pirmąjį pusmetį Lietuvos ir užsienio reklamuotojams reikėjo daugiau TV reklamos paslaugų nei 2018 metų pirmąjį pusmetį.
Gediminas Malaškevičius
„Tačiau reikia pastebėti, kad reklamuotojus labiausiai domino reklama kokybišką turinį transliuojančiuose ir realią įtaką pardavimams darančiuose televizijos kanaluose, o LNK grupė yra didžiausią televizijos auditoriją turinti grupė su 23,6 proc. rinkos dalies. Pavyzdžiui, rusiško turinio ir televizijų grupėms nepriklausantys mažieji kanalai nebuvo tokie paklausūs“, – tikina jis.

G. Malaškevičiaus teigimu, pavasarį vykusios rinkimų kampanijos padidėjusiai paklausai darė tam tikrą įtaką, tačiau apriboto politinių partijų finansavimo rinkimų kampanijos jau kurį laikas nekelia ažiotažo tarp žiniasklaidos priemonių: „TV reklamos rinkos paklausos augimui labiau įtaką darė komerciniame sektoriuje veikiančių įmonių pastangos didinti pardavimus, naudojantis TV reklama.“

Pasak UAB „All Media Lithuania“ komercijos direktoriaus M. Rakausko, istoriškai vasara būna ramesnė, tačiau Pasaulio krepšinio čempionatas ir kontrolinės varžybos TV aktualumą didins labiau nei kasmet, o tai sąlygos reklamos paklausą tuo metu. Prognozuojama, kad rudenį reklamos paklausa irgi nesumažės.
Susiklosčiusi situacija reklamos rinkoje, skatina imtis tam tikrų priemonių. „Rudenį tikimės panašios paklausos, kaip ir pirmoje metų pusėje, todėl planuojame atlikti tam tikrus pakeitimus kainodaroje bei užsakymų priėmimo tvarkoje, kad galėtume kokybiškai suvaldyti paaugusią paklausą“, – sako jis.

LNK atstovas spaudai G. Malaškevičius antrina ir pažymi, kad reklama televizijoje rudenį liks paklausi.

„Ši tendencija yra pastebima jau keletą sezonų iš eilės, kai mažmeninėje prekyboje aktyvios įmonės kovoja dėl rinkos dalies. Taip pat TV reklamos rinkoje atsiranda nauji arba po pertraukos sugrįžta kažkuriam laikui pasitraukę prekių ženklai. Pastebima, kad šių metų ankstyvą pavasarį įsivyravęs aktyvumas neketina atslūgti ir tęsis iki metų pabaigos“, – aiškina jis.