„Blogiausia naujiena tiems, kurie yra arčiausiai galutinio vartotojo: jei esate lentynoje – pirmiausia pajusite paklausos kritimą“, – konstatavo M. Voldemaras, Šiauliuose vykusioje „LiMA Day“ konferencijoje pateikęs receptą, kaip didinti pardavimus, kai rinka traukiasi.

M. Voldemaras pasakojo, kad tie, kurie yra toliau tiekimo grandinėje, tarkime, gamina kokius nors komponentus arba žaliavas, rinkos kritimą pajunta šiek tiek vėliau. Tai – teigiama reikalo pusė. Blogasis momentas tas, kad rinkos susitraukimas verslams, kurie yra arčiausiai tiekimo ištakų, būna didesnis.

„Jei paklausa lentynoje nukrenta 10 proc., tai tam, kuris gamina žaliavas, iš kurių gaminamas galutinis produktas, kritimas gali sudaryti 60 proc. Laimė, paklausos arba rinkos kritimo kreivė yra veidrodinė, kitaip tariant, atvirkščiai proporcinga pastangų, būtinų pardavimams pasiekti, kreivei. Kai rinka kilo į viršų, atvirkščiai proporcinga kreivė riedėjo žemyn, todėl verslui viskas neblogai sekėsi. Tačiau dabar atsirado kalniukas, – kalbėjo M. Voldemaras, pabrėždamas, kad tai nereiškia, kad į jį užkopti neįmanoma. – Tiesiog reikia paspausti akseleratorių.“