„Rinkodara visada turi būti orientuota į vartotojus. Rinkodarininkams pirmiausia reikia nusistatyti, kokius vartotojus jie nori pasiekti, o tuomet stengtis patenkinti jų poreikius geriau nei tai daro kas nors kitas. Antra, rinkodaros įrankius – produktą, kainą, vietą ir rėmimą – reikia naudoti integruotai. Pavyzdžiui, jei parduodate aukštos klasės produktą, negalite rinktis žemo lygio medijų. Tai nepasikeitė ir apie tai rašiau dar savo pirmojoje knygoje“, – P. Kotleris sakė portalui „MarketingWeek“. Pirmoji P. Kotlerio knyga buvo išleista 1967 metais.
Šiais laikais, kai rinka yra užtvindyta daugybe prekių ir paslaugų, prekės ženklams tampa dar svarbiau išsiskirti iš bendro konteksto. P. Kotlerio nuomone, daugelis prekės ženklų vis dar nesugeba rasti savo nišos ir prisitaikyti prie naujų situacijų.
„Matau daug smunkančių žemyn prekės ženklų, iš dalies dėl to, kad daug prekės ženklų pateikia tokius pačius pasiūlymus ir taiko tokią pačią kainodarą. Prekės ženklai turi geriau apgalvoti, kaip išsiskirti iš kitų. Kai kuriems jų pavyksta rasti itin specifinę vartotojų problemą, kurią tik jie vieni gali išspręsti. Būtent tokia rinkodara, kuri yra orientuota į poreikius ir realiai sprendžianti problemas, yra geriausia“, – kalbėjo P. Kotleris.
P. Kotlerio nuomone, geriausias tokio prekės ženklo pavyzdys – „Apple“. Jis pabrėžia, kad pristatydama „iPhone“ kompanija „Apple“ sudomino žmones galimybėmis, kurias duoda šis telefonas. P. Kotleris taip pat prisipažino iki šiol besižavintis 1980-ųjų „Apple“ kampanija, kai ji pristatė „Macintosh“ kompiuterį, mesdama iššūkį rinkos lyderei „Microsoft“. Jai skirtos dabar jau ikoniška laikomos reklamos siužetas primena garsiojo George Orwello distopinio romano „1984“ scenarijų – žmonės lyg apakinti seka paskui balsą, sklindantį iš milžiniško ekrano, kol įbėgusi mergina plaktuku jį sudaužo. Tuomet užrašas skelbia: „Sausio 24 d. „Apple“ pristatys „Macintosh“. Tada jūs pamatysite, kodėl 1984 metai neatrodys kaip „1984“.
„Kompanija „1984“ pavaizdavo „Microsoft“ kaip visus stebintį „didįjį brolį“, bandantį užvaldyti pasaulį, o jie patys kampanijoje vaizduojami lyg tie, kurie drąsiai stoja į kovą su didžiausiais diktatoriais. „Apple“ su „Microsoft“ kovojo tikrai įspūdingai“, – sakė P. Kotleris.
Dar vienas būdas prekės ženklams tapti sėkmingiems, P. Kotlerio nuomone – tapti kurios nors srities aktyvistams, tai yra rūpintis ne tik tais poreikiais, kuriuos tiesiogiai patenkina prekės ženklas, bet ir spręsti pasirinktas socialines, ekologines, ekonomines ar kitas problemas.
„Vartotojai yra balsuotojai. Jie gali tiek sunaikinti prekės ženklą, tiek iškelti jį į aukštumas, nes produkto ar paslaugos įsigijimas yra jų balsas. Interneto laikais vartotojai kur kas greičiau išsiaiškina, kurios kompanijos yra blogos. Tai reiškia, kad geros kompanijos sustiprės, o blogos kompanijos išnyks, bent aš to tikiuosi“, – aiškino jis.
Kaip šiuo pavyzdžiu besivadovaujančią kompaniją jis įvardina „Unilever“, kuriai priklausantys prekės ženklai „Dove“, „Axe“, „Ben&Jerry`s“ kelia klausimus, susijusius su moterų pasitikėjimo savimi stoka, vyrų savižudybėmis, tos pačios lyties asmenų santuokomis.
Didžiausi iššūkiai, pasak P. Kotlerio, ateityje laukia mažmeninės prekybos sektoriaus, kuriam darosi vis sunkiau konkuruoti su internetinės prekybos milžinais kaip „Amazon“.
„Į fizines parduotuves orientuotos rinkodaros matysime vis mažiau. Kitaip tariant, vis daugiau ir daugiau žmonių užsisakys prekes internete. Jei parduotuvės pradės nykti, tai turės didelę neigiamą įtaką darbuotojų skaičiui, taigi kyla klausimas, ką parduotuvės gali padaryti, kaip jos gali būti įdomesnės? Šiuo metu daugelis jų naudojamos tik kaip vietos, kur yra išdėliotos prekės, bet ten nėra priimami užsakymai, o tai ateityje bus fundamentali problema“, – svarstė P. Kotleris.
P. Kotlerio patarimas tradicinėse srityje dirbantiems prekės ženklams – ne kovoti su skaitmeniniame pasaulyje veikiančiais konkurentais, o bandyti rasti kaip pritaikyti jų geriausias praktikas.
Nepaisant visų naujų technologijų, P. Kotlerio nuomone, svarbiausia savybe dirbančiam rinkodaros srityje profesionalui išlieka mokėjimas mąstyti strategiškai. „Rinkodaros vadovas privalo mąstyti strategiškai ir matyti daugiau būdų išauginti pardavimus ir pelną nei tiesiog užsakant daugiau reklamos ar pasiūlant vartotojams nuolaidas“, – įsitikinęs jis.