Tokį turinį, kaip įsitikinęs Markas, visų pirma sukuria mūsų pažįstami, draugai, giminaičiai. Būtų sunku su tuo nesutikti. Juk dažniausiai draugų įkelta nuotrauka skatina mus labiau parašyti komentarą nei, pavyzdžiui, naujienų portalo pasidalinta žinutė apie globalų X įvykį. Manau, per paskutinius mėnesius jau spėjote patirti „Facebook“ pokyčius ir daugiau matote draugų žinutes savo naujienų sraute. Nauja Marko koncepcija atnešė naudos ne tik vartotojams, bet ir įmonėms, kurios nori stiprinti savo pozicijas per „Facebook“. Apie tai plačiau su jumis pasidalinsiu šiame įraše.

Ar žinote nors vieną vlogerį? Vlogeris, tai žmogus, kuris filmuoja save, savo įžvalgas x tema ir pasidalina tuo įrašu internete. Ar žinote nors vieną laidą, kurią galima rasti tik internete? Bet ar žinote vlogerį ar internetinę laidą, kurią galima pamatyti tik socialiniame tinkle „Facebook“? Manau, kad čia daugelio atsakymas turėtų būti – ne. Kadangi kol kas tokio turinio „Facebook“ yra ne daug. Bet, mano manymu, M. Zuckerbergas šiuo klausimu turi planą, kad situacija pasikeistų.

Pirmasis Marko žingsnis buvo žengtas 2016 m. balandžio 6 d., kai oficialiai buvo pristatyta „Facebook Live“ funkcija. Nuo tos dienos kiekvienas vartotojas gali daryti tiesiogines transliacijas „Facebook“. Kalbant paprasčiau – jums užtenka turėti mobilųjį telefoną ar kompiuterį su kamera ir galite transliuoti turinį į savo „Facebook“ paskyrą. Tyrimai rodo, kad tokios tiesioginės transliacijos lyginant su tradiciniu turiniu net 6 kartus labiau skatina žmones komentuoti, išreikšti savo nuomonę.

2017 m. rugpjūčio mėn. 9 d. Markas žengė kitą žingsnį. Kol kas tik JAV gyventojams buvo pristatyta funkcija, kuri susijusi su video – „Facebook Watch“. Tai vieta, kurioje galima rasti eksliuzyvines laidas, nuo realybės šou iki komedijos bei svarbių renginių ir sporto įvykių tiesioginių transliacijų. „Facebook“ daug investuoja į šią platformą. Tikslas – turėti gerą turinį, kuris patiktų žiūrovams. Pavyzdžiui Broliai Ballai, kurie šiuo metu žaidžia Prienuose, turi realybės šou, kuris rodomas tik per „Facebook Watch“. Šių metų „Auksinių gaublių“ bei „Oskarų“ raudonas kilimas, užkulisiai buvo transliuojamas taip pat tik tik per „Facebook Watch“.

Markas turėdamas gerą turinį pradeda žiūrėti į naują rinką ir konkurentus, kurie joje šiuo metu yra tvirtai įsivirtinę –„Amazon“, „YouTube“, „Netflix“.

Naujos galimybės verslui

Šiais metais „Facebook“ yra svarbus video turinys. Verslai žinodami tai gali gauti dvigubą naudą. Pirma, video turiniui socialinis tinklas suteikia didesnį organinį pasiekiamumą. Kalbant paprasčiau, jeigu jūsų įmonė ar jūs, kaip vlogeris, daugiau naudosite „Facebook Live“, tai yra didelė tikimybė, kad jūsų žinutes pamatys daugiau žmonių nei įprastai. Kadangi toks turinys labiau skatina žmones įsitraukti – rašyti komentarą po jūsų žinute.

Antra, planuojama, kad „Facebook Watch“ ilgainiui bus prieinama visiems. Kaip rašo dailymail.co.uk, „Facebook“ leis visiems kelti video į naują platformą. Pajamos iš reklamos bus dalinamos į dvi dalis – „Facebook“ ir turinio autoriui. „Facebook Watch“ nauda bus ne tik finansinė, bet ir žinomumo. Jūsų turinį pamatys didesnė auditorija nei keliant video tiesiog į savo paskyrą.

Iki „Facebook Watch“ pasirodymo mums, Europai dar reikia palaukti, bet „Facebook Live“ galimybes galima išbandyti jau dabar. Pasidalinsiu keliais patarimais, ką reikia daryti, kad jūsų tiesioginė transliacija būtų sėkminga. Pirma – reikia turėti tinkamą įrangą. Jums būtinas mobilus telefonas su gera kamera bei mikrofonas, kad žiūrovai jus gerai girdėtų. Antra – reikia turėti planą, ką filmuosime, ką kalbinsite, kokius klausimus užduosite. Planas padės išvengti nesklandumų, nes tiesioginio eterio metu antro bandymo nebūna.

Trečia – stenkitės daryti, kuo ilgesnius video ir įtraukti savo žiūrovus. Klauskite jų nuomonės, užduokite klausimus, o atsakymus perskaitykite tiesioginiame eteryje. Ketvirta – reikalingas pastovumas. Turiu omenyje įprotį, kad žmonės žinotų, kada tikėtis jūsų transliacijų. Penkta – analizuokite, kokius jūsų video žmonės žiūri labiau ir stenkitės ateityje daugiau rodyti tokio turinio.

Šie patarimai, padės jums turėti procesą ir išryškinti jūsų video braižą. Sėkmingai darydami video transliacijas jūs savotiškai ruošitės ir „Facebook Watch“ pasirodymui, kuriame galėsite turėti savo kanalą su laida.