„Harris Poll“ atlikta apklausa parodė, kad vien tik JAV 28% Y kartos (millennials) atstovų turi kriptovaliutų arba jomis prekiauja. O 44% populiariausių „cashback“ lojalumo programų dalyvių sutiktų, kad jomis būtų atsiskaitoma už sukauptus taškus ar premijas. Tuo metu rinkos ir vartotojų duomenų kompanijos „Statista“ duomenimis, šių metų liepos mėnesį per vieną dieną visame pasaulyje buvo atliekama daugiau kaip 1.5 milijonų atsiskaitymų kriptovaliutomis. Pagal tai, kokią dalį tai užima nuo visų atsiskaitymų, sąrašo viršuje pirmauja išankstinio apmokėjimo bei dovanų kortelės (41.2%), VPN ir interneto paslaugos (27.2%), taurieji metalai (6.9%) ir kompiuteriniai žaidimai (5.5%).
Atsiskaitymų daugėja ir kasdieninėje veikloje – už savo produktus bitkoinus priima „Microsoft“, „Home Depot“, „Starbucks“, „Whole Foods“, „KFC“, „AT&T“, „Virgin Mobile“, „Expedia“, NBA klubas „Dallas Mavericks“ – čia tik keletas pavyzdžių ir jų kasdien daugėja.
Vis daugiau kompanijų į tai reaguoja ir priima skaitmenines valiutas savo pirkėjų lojalumo skatinimo programose. „Starbucks“ kavinės, „Best Buy“ parduotuvės, „Choice“ viešbučiai ir „GolfNow“ tinklas suteikia galimybę konvertuoti turimas kriptovaliutas į jų narystės kortelės balanso likutį bei atsiskaityti jomis už savo paslaugas.
Kitos kompanijos kuria nuosavas kriptovaliutas ir naudoja jas klientams pritraukti. „Rakuten“, viena didžiausių e-komercijos kompanijų, lojalumo programoje naudoja nuosavą blockchain platformą ir RakutenCoin valiutą, kurią galima kaupti ir išleisti pirkiniams. Panašiai elgiasi ir mobilios lokacijos pagrindu veikianti lojalumo platforma „MobileBridge“. Jos pagalba prekės ženklai komunikuoja su realiu laiku ir specifinėse vietose juos labiausiai atitinkančiais platformos vartotojais, kurie gali kaupti ir atsiskaityti Momentum kriptovaliuta. Žinoma Šveicarijos „LATESSO“ kavos gėrimų gamintoja, taiko blockchain lojalumo platformą kartu su nuosava LatessoCoin. Tuo tarpu „LoyalCoin“ platforma išrado originalesnį būdą, kuris leidžia „uždirbti“ to paties pavadinimo kripto vien už tai, jei su dviračių nuomos partnere numinsite pedalais 1000 mylių. LoyalCoin valiuta, kurios vertė 20 GBP, gali būti atsiskaitoma su kitais lojalumo programos dalyviais.
Nuo tendencijų neatsilieka ir finansinių paslaugų sektorius. „PayPal“ vartotojai nuo šių metų pradžios gali pirkti, parduoti ir saugoti populiariausias kriptovaliutas savo „Cash“ ir „Cash Plus“ sąskaitose. Kripto prekiautojų jau seniai nebestebina debeto kortelių panaudojimas, leidžiantis kaupti taškus ir juos išleisti įvairiomis kriptovaliutomis. „Coinbase“ ir „Binance“ kriptovaliutų prekybos platformos savo vartotojams siūlo įsigyti „Visa Debit“ korteles, į kurių virtualią sąskaitą galima pervesti bet kokią kriptovaliutą ir ja atsiskaityti įprastose prekybos vietose ar išsigryninti bankomate tuo metu esančiu USD, EUR ar GBP kursu. Visiems atsiskaitymams taikoma pinigų grąžinimo „cash-back“ schema, leidžianti kaupti taškus savo pasirinkta valiuta. Paskutinė šių metų naujiena – „BlockFi“ paskolų bendrovės „Visa® Signature“ kredito kortelė, leidžianti susigrąžinti 1.5%-3.5% nuo visų pirkinių bitkoinais. Be to, bitkoinai gali būti skolinami vidinėje įmonės P2P platformoje, konvertuojami į kitas valiutas arba išgryninami bankomatuose. Tiesa, kredito kortelė kol kas prieinama tik JAV piliečiams.
Kuo daugiau vartotojų ir mažmeninės prekybos dalyvių pasirinks kriptovaliutas tarpusavio atsiskaitymams, tuo greičiau jos įsitvirtins ir taps nepakeičiamais lojalumo programų atributais. Aktualiausias klausimas būtų ne ar, o kada tai įvyks.