Šias siūlomas Visuomenės informavimo įstatymo pataisas pavasarį registravo Kultūros komiteto narys Vytautas Kernagis. Jomis siekiama atnaujinti teisinį reguliavimą, kad jis atitiktų naujausias žiniasklaidos ir komunikacijos rinkos tendencijas.
Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) siūlymu registruotas įstatymo projektas ir jame įtrauktos sąvokos „pranešimas žiniasklaidai“ bei „rėmimo“ formuluotės išplėtimas suderinti su Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Kultūros ministerija, Kultūros komiteto biuru, Seimo teisės departamentu ir Terminų banku.
Jei pokyčiai bus įteisinti, įstatyme atsiras daugybę metų komunikacijos ir žiniasklaidos rinkose vartojama sąvoka „pranešimas žiniasklaidai“, taip pat bus išplėsta dabar galiojanti sąvoka „rėmimas“, kad ja būtų galima žymėti remiamą turinį ne tik televizijose ir radijo stotyse, bet ir skaitmeninės žiniasklaidos priemonėse.
IŽA pirmininkės Linos Bušinskaitės teigimu, šiuos pokyčius galima vertinti kaip istorinius, nes tai pagaliau leis teisingai sudėti visas dėlionės detales, įneš daugiau aiškumo skaitytojams, o redakcijos galės taikyti teisiškai tvarkingą ir teisingą turinio žymėjimą, kurio iki šiol labai trūko.
„Dabar žiniasklaidoje skelbiamą mokamą turinį galima žymėti tik kaip reklamą arba įvardinti „rėmimu“ radijo stotyse ir televizijose, o pranešimo žiniasklaidai terminas išvis nėra įteisintas. Tad jei Seimas priims siūlomus pakeitimus, redakcijoms atsiras daugiau galimybių ne tik teisingai, bet ir teisėtai žymėti turinį – pranešimu žiniasklaidai, rėmimu, reklama, priklausomai nuo situacijos. Šių pokyčių komunikacijos ir žiniasklaidos rinkoje reikėjo jau seniai, tad džiaugiamės, kad pagaliau ši iniciatyva beveik finišo tiesiojoje“, – sako L. Bušinskaitė.