MIP JUNIOR 2024 pranešėjai kalba apie šiuolaikinio verslo drąsą eksperimentuoti ir sujungti kuo įvairesnes platformas, sako, kad verslo atstovai privalo keistis ir prisitaikyti prie naujosios kartos interesų bei poreikių ir kurti naujus verslo modelius.
Laikas visiems žengti ten, kur jau yra vaikai
Konferencijoje apsilankiusi prekių ženklų „Kakė Makė“ ir „Nelly Jelly“ vystymo komandos vadovė Simona Krasauskienė pabrėžia, kad vaikai jau gana seniai tapo aktyviais turinio kūrėjais ir tai lengvai daro tokiose platformose kaip „YouTube“, „Roblox“ arba kitose.
Pati su komanda vystydama „Kakės Makės“ prekių ženklą Lietuvoje ir už jos ribų, ji ragina verslo atstovus pamiršti senuosius modelius ir atrasti multiplatforminę strategiją, per kurią būtų galima pasiekti vaikus.
„Lyderiaujančiose pozicijose išsilaikys tie prekių ženklai, kurie sugebės pasiekti vaiką skirtingose erdvėse – per žaidimus, animaciją, socialinius tinklus. Pirmiausia – skaitmeniniame turinyje, o tik paskui fiziniu pavidalu – žaislais, knygomis ir drabužiais.
Naujausios tendencijos labai greitai ateina į Lietuvą, o čia mūsų vaikai jau yra pasaulinėse platformose ne tik kaip aktyvūs turinio žiūrovai, bet ir kūrėjai.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad vaikai yra sprendimų priėmėjai – jie nusprendžia, kokį ir kur turinį nori žiūrėti, kurti, kelti, patys valdo įrenginius, o tėvai išleidžia pinigus mokėdami už tam tikras turinio platformas.
Konferencijoje pristatyta, kad Didžiojoje Britanijoje vidutiniškai tėvai išleidžia 21 svarą per mėnesį vaikų prenumeratoms. Klausydama šio pranešimo pasitikrinau, kad mes savo vienuolikmečio prenumeratoms, tokioms kaip „xBox“, „Spotify“, „Adobe“ išleidžiame apie 45 eurus per mėnesį.
Tais mėnesiais, kai prenumeruojame kūrybinius mokslinius rinkinius, papildomai prisideda 40 dolerių.
Šiuo metu realybė yra tokia, kad nebėra skirtumo – perki fizines ar skaitmenines prekes, nes vaikai jau nesuvokia pasaulio be liečiamo ekrano ir pačių asmeninių pasirinkimų tame pasaulyje“, – sako Simona.
Galimybė plėstis neturi ribų
Vienas įkvepiančių verslo pokyčio pavyzdžių yra „Mattel“ arba „Crayola“ naujieji verslo modeliai. Jie suprato šią strategijos galią ir gali plėstis be ribų: pereiti nuo žaislų gamintojo ar kreidelių fabriko į turinio kūrimo organizacijas ir tapti rimtais rinkos žaidėjais.
Vien „Mattel“ su savo žaislų prekių ženklais į rinką žada pateikti mažiausiai 15 turinio projektų, o „Crayola“ įkūrė studiją, ieško naujų idėjų ir žada paversti jas realybe bei atrasti tikslingą žiūrovą.
„Svarbu tyrinėti turinio ribas ir drąsiai naudoti skaitmenines platformas nuo „YouTube“ iki „Roblox“. Pranešėjai skatina pirmiausia turėti testus skaitmeninėse platformose, o tik paskui imtis kurti didesnės apimties projektus.
Nuolat girdėjosi priminimas būti ten, kur jau dabar yra vaikai, o daugiau jų – „YouTube“ ir žaidimuose.
MVP tampa įrankiu ne tik testuoti rinką, bet ir išskirti tikruosius gerbėjus, kurie taps mūsų sukurto prekių ženklo ar projekto ambasadoriais ir skleis mūsų žinutę“, – pabrėžia Simona Krasauskienė.
Tikslas – pritraukti ne tik vaikus, bet ir jų šeimas
Simona Krasauskienė sako, kad MIP JUNIOR 2024 konferencijoje daug dėmesio skirta emociniam intelektui, vaikų sąmoningumui ir kritiniam mąstymui. „Man asmeniškai labai patiko pristatytas šou, kurio tikslas skatinti kritiškai mąstyti, analizuoti socialinių tinklų turinį, diskutuoti ir susipažinti, kokie yra tikrieji platformų vystytojų tikslai.
Matau, kad ateina daug turinio, kuris tampa edukaciniu ne mokomąja prasme, o supažindinimu, kaip veikia verslas. Sveikinu komandą, nes ji ne tik pasirinko aktualią ir karštą temą, bet ir modelį bei formą. Kaip tai padarė – taip, kaip vaikai įpratę: primena „YouTube“, „TikTok“, žaidimų platformas ir, žinoma, įtraukė juos, nes jų balsas labai svarbus.
Nereikia apsimesti, kad žinome geriau už vaikus. Kviečiu stebėti, kalbėtis ir analizuoti juos ir net tartis su jais dėl verslo idėjų. Asmeniškai galiu prisipažinti, kad testuoju viską ne tik savo burbule, bet labai dažnai kritišką 11-metų sūnų įtraukiu į diskusijas, prekių testavimą, projektų aptarimą. Jis šį darbą priima labai rimtai ir dirba kaip didžiausias kritikas.
Matau, kad ateina daug turinio, kuris tampa edukaciniu ne mokomąja prasme, o pažintimi, kaip veikia verslas“, – juokiasi Simona.
Šeimoje ir rinkoje įtakingiausi – vaikai
Prekių ženklas kasdien kuria ekonominę vertę, tačiau verslas yra atsakingas ir už emocijas, kurios daro ilgalaikį poveikį. Tikslas – ne tik parduoti, bet ir palikti pėdsaką, formuoti vertybes, skatinti sąmoningą vartotoją. Turinys daro labai didelę įtaką vaikams, todėl kviečiu visus kūrėjus šį darbą dirbti labai atsakingai, pasitelkiant visą įmanomą komandą, galinčią suteikti vertės projektams.
„Turinio kūrėjams būtina atsižvelgti į co-viewing tendenciją. Galiu ją pervadinti į „co-consumption“. Man atrodo, kad vaikų reikalai labai stipriai įsirėžia į šeimų gyvenimus ir tėvai tampa bendravartotojais.
Pavyzdžiui, „Stanley“ puodeliai, kartu dėliojamas „Lego“ arba „Kakės Makės“ žaislai. Co-viewing yra galimybė sukurti tokį turinį, kuris būtų priimtinas ir tinkamas visiems šeimos nariams pagal pomėgius, nes nebėra prasmės apsimesti, kad suaugusieji diktuoja, ką vaikams žiūrėti, dažniausiai vaikai aiškiai pirštu ar žodžiu parodo, ką šiandien žiūrės visa šeima.
Apsižvalgykite, kokie įtakingi mažieji ne tik šeimoje, bet ir rinkoje – nenustosiu to kartoti rinkai“, – sako Simona.
Turinio ateitis – mūsų rankose
Apibendrindama Simona Krausauskienė sako, kad prekių ženklo kūrėjai turi būti ten, kur jau yra vaikai ir nebijoti eksperimentuoti, nes būtent vaikai kuria turinį, bendrauja ir sprendžia, ką nori matyti ir vartoti ne tik jie, bet ir visa šeima.
„Labai svarbu, kad prie prekių ženklo dirbanti komanda nebijotų eksperimentuoti ir pristatytų įvairaus formų turinį, bet nepamirštų, kad jie atsakingai prisideda prie vaikų augimo kelionės ir pasaulio bei savęs pažinimo.
Kaip tik pristatėme naują kulinarijos laidų projektą „YouTube“ kanale, netrukus laukia interaktyvaus spektaklio premjera, o Vilniuje duris atvers unikalus patyriminis šviesų parkas. Turime paruošę dar daugiau staigmenų, bet viskam savas laikas“, – sako S. Krasauskienė.