Į ką svarbu atkreipti dėmesį kitąmet? Kaip sukurti koreliaciją tarp idėjos ir finansinės naudos verslui? Kokiu būdu teks prisitaikyti prie technologijų ir visuomenės aktualijų?
Į šiuos ir kitus jūsų galvose besisukančius klausimus atsako Europos komunikacijos direktorių asociacijos (EACD) ambasadorė Lietuvai Lina Jakučionienė, vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė ir skaitmeninės komunikacijos agentūros „Choco“ įkūrėjas bei „MoQ“ rinkodaros vadovas Tomas Nemura.
Pirmenybė – video turiniui
2020 metais video turinys aplenks rašytinį. Kaip įžvelgia Tomas Nemura, šiuo metu „podcastai“ išgyvena renesansą: „Visiškai normalu žiūrėti valandos „podcastą“ fone, užsiimant kitomis veiklomis. Labai gilus turinys, labai paprastai sukuriamas. Tie „podcastai“ renka neįtikėtinas auditorijas ir didelei žmonių daliai absoliučiai ne problema žiūrėti pusantros valandos turinį, nes jie tą daro šalia kitų dalykų.“
Kita vertus, kaip priversti auditoriją peržiūrėti ilgesnės nei trijų sekundžių trukmės video?
„Reikia sukurti tokius nepatogius video, kad būtų neįmanoma nuo jų atplėšti akių: taip greitai keisti turinį ekrane, kad jeigu žiūrovas bent mirktels arba nusisuks trumpam į šoną, iškart pames mintį. Ir tai veikia. Tokiu būdu minutės trukmės video šimtu procentų gali peržiūrėti beveik penkiasdešimt procentų vartotojų. Tuomet jų peržiūros kainuotų dešimt kartų mažiau, nei paprastai kainuoja“, – nurodo T. Nemura.
Vertikalūs video – mobiliesiems
Technologijos verčia išmokti prieiti prie kiekvieno potencialaus vartotojo jam patogiu būdu. Tiesiausias kelias – per mobilųjį telefoną, su kuriuo šiandieninis žmogus beveik niekada nesiskiria.
„Mes dar prieš metus juokaudavom, kad už kiekvieną vertikalų video internete kažkur pasaulyje miršta vienas mažas kačiukas. Dabar masiniai prekių ženklai migruoja link vertikalaus video. Nes kas gi turi energijos „Youtube“ video paversti šonu, kad įsijungtų full-screen’as“, – ironišku tonu apie besikeičiančius vartotojų video žiūrėjimo įpročius dėsto T. Nemura.
Dirbtinio intelekto fobija
Kas bendro tarp mirties ir dirbtinio intelekto? Abiejų mes lygiai taip pat bijome, nes nežinome, kas už jų slypi. Bet nei vienas iš jų nėra išvengiamas. Todėl kompanijoms svarbu eiti kartu su tobulėjančiu dirbtiniu intelektu, prisijaukinti jį ir įdarbinti, siekiant ateityje geresnių rezultatų.
„Mes labai daug metų diskutuojame apie dirbtinio intelekto grėsmes. Ne apie teikiamas naudas. Mes bijome, kad dirbtinis intelektas gali pakeisti komunikacijos specialistus. Tik 15 procentų Europos komunikacijos specialistų jaučiasi ekspertai dirbtinio intelekto kontekste. Visi kiti mes esame „žali kaip žirniai“ – ir tai yra natūralu“, – teigia L. Jakučionienė
Tiesmukumas ir idėjos originalumas
Šiame neišmatuojamo naujienų srauto masto amžiuje svarbu užkabinti auditoriją savo turiniu akimirksniu, nes vartotojas ilgai nelaukus nukreips savo dėmesį į kitą vietą.
Europos komunikacijos direktorių asociacijos ambasadorė Lietuvai Lina Jakučionienė pastebi: „Mes per daug kuriam turinio, kurio nereikėtų“. Ji skatina kurti skaitmeninę komunikaciją remiantis principu „paprasta, trumpa ir aišku“.
„Nebereikia visų perturbacijų ir visų lakios fantazijos elementų, kad mes užkrautume žmones. Taigi, paprasta, trumpa ir aišku“, – sako L. Jakučionienė.
Pasiekiamumas nelygus pardavimams
L. Jakučionienė pabrėžia, kad darbdaviams daug svarbesnė yra finansinė rinkodaros projektų nauda nei pasiektas auditorijos dydis.
Kai į skaitmeninės komunikacijos apdovanojimus ateina specialistai, nešini milžiniškų investicijų reikalaujančiais komunikacijos projektais, ekspertė pripažįsta, kad visų klausia to paties: „O kokia yra iš to vertė įmonei?“. Ir kai jai atsako „mes įvykdėme tokį socialinės atsakomybės projektą, kad wow, visas pasaulis dabar bus ekologiškas, gaivus ir tyras“, ji tuomet pagalvoja, „Dievui palikim gelbėti pasaulį, o mūsų misija yra padėti verslui augti finansiškai.
„Visi tokie pamatiniai dalykai kaip reputacijos kūrimas, puoselėjimas, saugojimas, žinomumo didinimas, tikslinių auditorijų traukimas yra be galo svarbus pamatas siekti pagrindinio tikslo – naudos įmonei“, – sako ji.
Tačiau ekspertė jokiu būdu neteigia, kad verslui būti socialiai atsakingam nėra vertinga: „Svarbu identifikuoti, jog iš to, kad verslas yra socialiai atsakingas, laimi visos pusės – tiek verslas, tiek sukuriama didžiulė vertė visuomenei“.
Atsiliepimų svarba
Devyniasdešimt penkiems procentams žmonių atsiliepimai apie tam tikrą verslą yra tokie pat svarūs kaip ir artimo žmogaus žodis. Todėl Laura Bielskė pataria būtinai skirti jiems daugiau dėmesio: „Kai man reikės angliuko, aš paieškosiu internete artimiausių vaistinių ir būtinai pasižiūrėsiu, kuri turi geresnius atsiliepimus, didesnį reitingą. Tikriausiai, to patys net nepastebėdami, dabar taip darome daugelis. Tad svarbu prižiūrėti visus atgarsius internete apie savo verslą“.