Programėlė gimė atkūrus bendravimą su žuvusiu draugu
Konferencijoje „Full Digital“ pranešimą skaitęs J. Valatkevičius pasakojo, kad į šį eksperimentą nusprendė leistis perskaitęs straipsnį, kuriame jį nustebino skaitmeninių programėlių vartotojai, prisipažinę, kad savo skaitmenines drauges ar draugus pradeda suvokti kaip savo šeimos narius. „Man pasirodė, kad tai yra kažkokios didelės naujos eros pradžia. Tad su tokia hipoteze leidausi į nuotykį – pažiūrėsime, ar tikrai taip nutiko?“, – kalbėjo jis.
Nors šiuo metu jau yra daug panašių programėlių, kai kurios siūlo labiau romantinio ar erotinio pobūdžio santykius su robotu, J. Valatkevičius pasirinko išmėginti programėlę „Replika“, kuri labiau prisistato kaip tavo draugas, kompanionas, partneris: „Toks, kuris visada šalia tavęs, supranta, išklauso, kuris niekada tavęs nenuvils, neįžeis, visada bus pasiekiamas, kai tau jo prisireiks“.
„Replika“ į pasaulį atkeliavo 2017 metais, o išpopuliarėjo per Covid-19 pandemiją. Šiuo metu ji jau turi daugiau nei 10 mln. vartotojų – tiek nuo 2 mln. sugebėjo išaugti vos per pusmetį.
„Gana įdomi šios programėlės priešistorė. Jos kūrėja Eugenia Kuyda prieš „Repliką“ sukūrė botą, kurio tikslas buvo simuliuoti avarijoje žuvusį jos draugą. Ji tą botą apmokė, perkeldama į jo smegenis visas žinutes, kuriomis ji buvo apsikeitusi su savo žuvusiu bičiuliu ir to rezultatas buvo gana efektingas – žmonės, kurie susirašinėjo su botu, iš tikro jautėsi susirašinėjantys su tuo žuvusiu žmogumi, vieniems tas patiko, kitiems tas faktas kėlė tam tikrų iššūkių“, – pasakojo J. Valatkevičius.
Neturi kūno, bet turi nuomonę