Pusė B2B rinkodaristų sako šiemet nepasieksiantys tikslų

50 proc. B2B rinkodaros specialistų nesugebės pasiekti savo šių metų tikslų, atskleidė pavasarį Jungtinėje Karalystėje ir JAV atlikta „Pipeline360“ apklausa. Tyrimas taip pat parodė, kad tos komandos, kuriose pardavimų ir rinkodaros strategijos veikia išvien, tikslų pasiekia geriau: net 80 proc. jų teigė šiemet iškeltus tikslus įgyvendinsiančios.

„Faktas, kad rinkodarai dirbant su pardavimais koja kojon, rezultatai būna geresni, yra visiems žinomas. Tačiau geros ekonomikos laikais ne visi verslai tai pastebėdavo, nes veikdavo iš inercijos. Šiandien situacija kitokia: Vakarų Europa išgyvena lėtėjančią ekonomiką, kas mažina įmonių resursus, B2B verslai iš esmės keičiasi, nes baiginėja didžiąsias kraustynes į internetą, lieka vis mažiau progų parduoti telefonu ar turimiems kontaktams, nes konkuruoti pradedama įvaizdžiu, paieškos rezultatais ir reputacija.

Negana to, į sceną įžengia ir dirbtinio intelekto įrankiai, kurie dar labiau suvienodina verslų galimybes konkuruoti, t. y. maža įmonė gerai įvaldžiusi DI šiandien gali padaryti tiek, kiek galėdavo didelė su masyvia rinkodaros komanda. Tad B2B verslai yra priversti ieškoti sprendimų: kaip išlaviruoti? Ir čia atsakymas vienas: pardavimai ir rinkodara turi dirbti kartu ne tik tam, kad skatintų pardavimus, bet ir tam, kad kurtų ilgalaikį patrauklų ir auditorijos poreikius atliepiantį įvaizdį“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Aurimas Paulius Girčys

Kaip didžiausi el. komercijos žaidėjai ruošiasi šventėms? Yra ir naujienų

Naujausias „McKinsey & Company“ el. prekybos tyrimas atskleidė, kaip didžiausi el. prekybos prekių ženklai ruošiasi šventiniam sezonui, kurio metu tikimasi, kad beveik ketvirtadalis pasaulinių pardavimų bus atliekami internetu. Greta to, kad per šį laikotarpį pirmaujantys prekių ženklai investuoja gerokai daugiau į reklamą, jie taip pat mato technologinių įrankių pritaikymą kaip itin svarbų žingsnį augimui išlaikyti.

„Nieko nenustebins faktas, kad didieji el. komercijos rinkos žaidėjai šventiniu laikotarpiu investuoja daugiau į reklamą, tai natūralu. Bet šis tyrimas atskleidė ir kitą įdomų aspektą, į kurį tikrai verta atkreipti dėmesį. Vienas iš penkių pirmaujančių prekių ženklų išleidžia daugiau nei 100 milijonų JAV dolerių el. prekybos technologijoms, laikydami tai pagrindiniu augimo strategijos elementu: beveik 20 proc. lyderių planuoja išleisti daugiau nei 100 mln. dolerių el. prekybos technologijų infrastruktūrai, kad tai suteiktų strateginį pranašumą. Tyrime teigiama, kad šios investicijos padeda jiems greitai diegti inovacijas ir didinti mastą, reaguojant į planuojamus ar netikėtus paklausos šuolius.

Svarbu ir tai, kad pirmaujantys prekių ženklai prioritetą teikia generatyviniam dirbtiniam intelektui (genAI), siekdami pagerinti klientų patirtį: apie 20 proc. pirmaujančiųjų prekių ženklų generatyvinį DI laiko aukščiausiu prioritetu el. prekyboje. Apie 30 proc. jų planuoja skirti daugiau nei 10 proc. savo el. prekybos biudžeto genAI per ateinančius 12 mėnesių. Ką tai sako mums? Didieji dažnai pirmi užčiuopia tendencijas ir aukso gijas, tad šio tyrimo rezultatai aiškiai diktuoja, kad technologijos el. versle taps itin svarbios“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

„Threads“ auga kosminiu greičiu

„Threads“ nenustoja augti: šis naujas socialinis tinklas šiandien turi daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų per mėnesį ir apie 33 milijonus aktyvių vartotojų per dieną. Vien tik rugpjūtį programėlę atsisiuntė 28 milijonai žmonių. Ką tai reiškia verslams?

„Nors skaičių, kiek vartotojų yra „Threads“ Lietuvoje, neturime, masyvus pasaulinis augimas rodo, kad galime tikėtis, jog šis socialinis tinklas jau yra arba netolimoje ateityje turės pakankamai svorio tam, kad atsirastų rinkodaros strategijose kaip dar vienas kanalas. Tad ką galime daryti šiandien – tyrinėti ir eksperimentuoti, nes kol kas turime prabangos tai daryti, kol „Threads“ Lietuvoje nesirikiuoja vienoje eilėje su kitais socialiniais tinklais.

Pradėti galima mažais žingsniais, bendradarbiaujant su ten esančiais influenceriais, stebint, ką daro kiti didieji pasauliniai prekių ženklai. Visa tai tam, kad būtume pasiruošę, jei tinklas išpopuliarės ir mūsų šalyje taip, kad be jo reklamos strategijos bus nebeįmanomos“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.