Vartotojai iki lapkričio jau bus išsekę nuo reklamos
Tyrimai rodo, kad bent JAV iki lapkričio mėn. net 67 proc. vartotojų bus pavargę nuo rinkodaros, ypač dažnai naudojamų skaitmeninių kanalų, tokių kaip el. paštas ir socialiniai tinklai. Nors tai – situacija už vandenyno, panaši ji dažniausiai egzistuoja ir Europoje. Vis dėlto tai nėra ženklas lėtinti apsukas.
„Artėja svarbiausias laikas metuose verslui: langas, per kurį yra perkama masiškai. Tai tuo pačiu reiškia ir galimą vartotojų atmetimo reakciją reklamai, nes jos bus itin daug. Kaip būti aukščiau šio reklamos turinio cunamio? Prisiminti, ko šiandien niekada negalima pamiršti: personalizacija yra rinkodaros karalienė. Turime ne atakuoti auditoriją didžiule krūva žinučių, o rasti, kaip prieiti asmeniškai, laiku ir vietoje. Net „YouTube“ skaičiai rodo, kad reklama, pateikta tinkamame kontekste, pasiekia gerokai daugiau.
Tad turime dirbti su klientų lojalumu, santykiais, nemėtyti masinių žinučių, nes jos neveiks, ypač, jei esate nedidelis verslas ir neturite įrankių lygiavertiškai kovoti su rinkos gigantais. Žmonės šiandien tikisi, kad verslas juos pažįsta ir bando juos pasiekti asmeniškai. Išnaudokite tai“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Daugiakanalė rinkodara toliau augina konversijas
Įmonės, naudojančios keturis ar daugiau kanalų kaip daugiakanalės rinkodaros strategijos dalį, konversijų rodiklius padidina iki 49 proc.: tokius duomenis atskleidė „CleverTap“ ataskaita. Ataskaitos rengėjai nagrinėjo daugiau nei 600 įmonių iš viso pasaulio, atkreipdami dėmesį ne tik į skaičius, bet ir į tokius faktorius kaip verslo augimo stadija, geografiniai niuansai, pramonės dinamika, klientų gyvenimo būdo etapai ir vartotojų išlaikymas.
„Tyrimas atskleidė, kad nors el. paštas išlieka dominuojančiu kanalu JAV ir JK rinkose, SMS turi reikšmingą poveikį Kinijoje ir JAV, o „WhatsApp“ tampa stipriu žaidėju Pietų Amerikoje ir Azijoje. Ataskaita parodė, kad daugiakanalės rinkodaros strategijos taikymas daro įtaką programėlių naudojimo laiko pailgėjimui, konversijų rodikliams ir naujų vartotojų įtraukimo rodikliams.
Tad akivaizdu, kad daugiakanališkumas rinkodaroje išlieka itin svarbiu, ypač laukiant intensyvaus pardavimų laikotarpio rudenį ir žiemą. Čia svarbu sugebėti išnaudoti kiekvieną kanalą sėkmei, rasti, kaip kiekviename kanale pateikti personalizuotas žinutes auditorijai ir užprogramuoti bendrą reklamos strategiją sėkmei. Tai – itin sudėtinga, bet įmanoma užduotis, reikalaujanti labai gerai pažinti savo auditoriją, suvokti, ką ir kada ji veikia kiekviename kanale ir ko tikisi iš prekės ženklo, ir pagal tai dėlioti pirkėjo kelionę“, – sako Aurimas Paulius Girčys.
Svarbūs pokyčiai soc. tinklų auditorijose: Z karta atranda „Facebook“
Naujasis „eMarketer“ tyrimas atskleidė, kad keičiasi socialinių tinklų auditorijos. Ilgai manius, kad „Facebook“ miršta tarp Z kartos, skaičiai rodo ką kitą: šiame socialiniame tinkle Z kartos atstovų skaičius auga ir skaičiuojama, kad iki 2028 m. gali pasiekti net 40,5 mln. „TikTok“ taip pat susiduria su demografiniais pokyčiais – prognozuojama, kad JAV bumo kartos naudotojų skaičius per ateinančius metus padidės 10,5 proc., pasiekdamas 9,7 mln.
„Laikas nustoti galvoti, kad „Facebook“ – tik senimui, o „TikTok“ – tik jaunimui. Pasaulis keičiasi kasdien, todėl dirbant skaitmeninėje rinkodaroje, visada turime eiti koja kojon su naujausiais duomenimis. O jie šiandien rodo svarbius pokyčius socialinių tinklų auditorijose JAV, o tai, kad vyksta ten, dažnai greitai pasiekia ir Europą. Tad laikas tam ruoštis, o gal ir testuoti veiksmus jaunesnei auditorijai „Facebook“, vyresnei – „TikTok“, – pataria skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.