Dovanas internete žmonės rinkosi gerokai atidžiau
Šiemet kalėdinius pirkinius internete žmonės pirko daug labiau juos apsvarstydami: tai atskleidė „Nosto“ atliktas tyrimas. Tokią išvadą platformos analitikams leido daryti duomenys, parodę, kad el. komercijos srautas buvo 23 proc. didesnis, o internetiniai pirkėjai vieno apsipirkimo metu peržiūrėjo 22 proc. daugiau puslapių ir praleido 10 proc. daugiau laiko kiekviename jų.
„Kartelė el. parduotuvėms toliau kyla, o tai lemia ne vienas faktorius. Pirma, žmonės pirkimus internete daro vis sąmoningiau, mažiau spontaniškai, nes supranta, kaip patikrinti prekę, įsitikinti jos kokybe, kaip ir kur palyginti kainas bei rasti mažiausią. Antra, daliai pirkėjų vis didesnę įtaką pirkimui daro aplinkosauginis ir tvarumo aspektas, o norint išsiaiškinti, ar prekė šį kriterijų atitinka, savaime reikia daugiau laiko įsigilinimui. Trečias aspektas, tikėtina, lemiantis ilgesnį apsisprendimo laiką, yra augantis sukčių kiekis internete. Baimindamiesi pakliūti ant vagišių kabliuko, pirkėjai daug atidžiau analizuoja el. parduotuvę ir skiria tam laiko.
Žinoma, prisidėti prie ilgesnio svarstymo laiko gali ir ekonominė situacija, noras taupyti. Visa tai aiškiai sako el. verslininkams: pasistenkite, kad jūsų el. parduotuvė atsakytų į visus pirkėjų klausimus paprastai ir greitai bei nekeltų įtarimų“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
DI didina investicinę grąžą
79 proc. rinkodaros vadovų Jungtinėje Karalystėje teigė, kad dirbtinio intelekto (DI) įrankiai padidino jų investicinę grąžą. Reklamos technologijų bendrovė „BrightBid“ apklausė 200 aukščiausio lygio JK rinkodaristų ir išsiaiškino, kad DI teigiama įtaka rezultatams jau yra pastebima tarp tų, kurie pirmieji adaptavosi ir sugeba išnaudoti DI įrankių privalumus.
„Naudojant DI įrankius tinkamai, taupomas laikas, kurio rinkodaros specialistams visada trūksta. Vien per šį aspektą didinama investicijų grąža: jei investuojant mažiau laiko, gaunamas tas pats ar net geresnis rezultatas, faktas, kad ROI auga.
Dirbtinio intelekto sprogimas įvyko šiemet ir progresas į priekį šauna kaip raketa. Ir ne tik technologine paties DI prasme, bet ir to, kokiu greičiu rinka adaptuojasi, mokosi ir ima naudotis DI įrankiais. Rinkodaros pasaulis šiemet išgyveno tikrą lūžį, kuris tęsis ir kitąmet, o į ką jis pavirs, dar pamatysime. Tik esu tikras dėl vieno: DI nepakeis rinkodaristų, DI įrankiai yra priemonė procesams efektyvinti, o ne robotas, kuris pilnai dirbs rinkodaros specialistų darbą. Gyvename realybėje, kurioje ne robotai keičia žmonės, o mes tam tikra prasme tampame kyborgais: kai dalį funkcijų atliekame naudodamiesi mašinomis, kurios tampa tarsi mūsų tęsiniais“, – sako A. P. Girčys.
73 milijardai į šiukšliadėžę
Spėjama, kad šiemet 73 milijardai JAV dolerių buvo iššvaistyta neefektyviai reklamai internete per paskutinį 2023 m. ketvirtį. Tokias prognozes pernai darė analitikai iš „CreativeX“, remdamiesi 2021-2022 m. duomenimis. Pastaruosius jie surinko iš daugiau nei 400 skirtingų prekės ženklų 10 industrijų, išanalizavo daugiau nei 3,9 milijono reklamų.
„Tyrimo autoriai sako, kad investicijos reklamai atsiduria šiukšliadėžėje tuomet, kai bendrovės neskiria pakankamai dėmesio reklamos adaptavimui skirtingoms skaitmeninėms aplinkoms ir būtent šie maži pakeitimai iš esmės didina reklamos kūrybinio sprendimo kokybę ir efektyvumą. Suprantama, kad kartais atrodo, jog visose platformose tas pats vizualas ar tekstas suveiks vienodai, tačiau tai nėra tiesa. Reklamas testuoti būtina visose platformose atskirai ir skirti tam pakankamai laiko, kitu atveju pinigus metame į šiukšliadėžę“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak A. P. Girčio, kai konkurencija internetinėje erdvėje yra tokia įtempta, rezultatus lemia ir mažiausios detalės, tad būtent į jas koncentruotis yra itin svarbu.