Vartotojai nori skaidrumo apie tai, kaip DI naudoja jų duomenis
93 proc. Jungtinės Karalystės prekės ženklų sako esantys atviri apie tai, kaip pasitelkdami dirbtinį intelektą (DI) naudoja vartotojų duomenis, tačiau tik 40 proc. pačių vartotojų su tuo sutinka. Jie mano, kad verslai turi skaidriai teikti informaciją, kokius jų duomenis verslai atiduoda DI algoritmams. Tokias išvadas atskleidė vartotojų įsitraukimo tyrimų platformos „Twilio“ atliktas tyrimas.
„Viename paveiksle turime kelis faktus: vartotojai savo duomenų apsaugą laiko pagrindiniu keliu, kuriuo prekių ženklai gali užsitarnauti jų pasitikėjimą (tyrime taip sakė 64 proc. apklaustųjų), vartotojai sako, kad prekių ženklu pasitikėtų labiau, jei šis atskleistų, kaip jų duomenys naudojami DI įrankiams. Tuo pačiu metu, vartotojai nori personalizuoto turinio, o tokio negavę, dažnai renkasi pirkti prekes ar paslaugas kitur (tyrime – 78 proc. teigė visiškai atsisakysiantys pirkti iš prekės ženklo, jei negaus personalizuotų pasiūlymų). Bet patys prekės ženklai teigia, kad jiems trūksta tikslių duomenų apie vartotojus tam, kad galėtų efektyviai išnaudoti DI personalizuojant savo komunikaciją ir pasiūlymus – 69 proc. JK verslų teigia, kad netikslūs duomenys ir jų trūkumas yra pagrindinis iššūkis personalizacijai ir vartotojų pažinimui.
Taigi, sujunkime taškus: klientai nepatiki prekių ženklams duomenų apie save (nors norėtų), todėl negauna personalizuotų pasiūlymų, o verslai jaučia informacijos stygių ir negali pilnai pasitelkti DI įrankių vartotojų patirties personalizacijai. Ką tai sako? Būtina būti labai skaidriems apie tai, kaip naudojame vartotojų duomenis dirbdami su DI. Ir jei vartotojai pasitikės mūsų skaidrumu, ko šiaip jie norėtų, tuomet atsirakins visas kelias į gerus rezultatus: galėsime suprasti klientus, naudodami DI personalizuoti pasiūlymus ir rasti abiems pusėms geriausią būdą interakcijoms“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pirmąjį metų ketvirtį pastebėti rimti vartotojų įpročių internete pokyčiai
Interneto galiūnai dalinasi pirmojo šių metų ketvirčio rezultatais ir jie signalizuoja apie vartotojų įpročių pokyčius. Per pirmąjį šių metų ketvirtį pirkimai internete krito trečdaliu. „Amazon“ dalinasi, kad 71 proc. pirkėjų vis dar išlieka jautrūs ir ieško mažiausios kainos. Pusė pirkėjų prekių ieško tiesiai „Amazon“, o ne paieškos platformose. Įdomūs skaičiai ir iš galiūno „Walmart“: pastarasis praranda savo rinkos dalį ir jau neteko 15 proc. pirkėjų.
„Jautrumas kainai ir pirkimo internete mažėjimas yra natūralus rezultatas to, kokiame pasaulyje šiandien gyvename. Greta karų keliose pasaulio vietose, šie metai daugelyje šalių yra rinkimų metų. O rinkimai, vykstantys tokiame kontekste, kokiame gyvename dabar, daug kam kelia nerimo. Todėl neatmesčiau, kad tai yra viena priežasčių bendro pirkimo internete mažėjimo.
Kur kas rimtesnius signalus siunčia „Amazon“ pasidalijimas, kad pusė jų pirkėjų prekės ieškoti ateina tiesiai į „Amazon“, apeidami visas paieškos sistemas. Tai nėra geras ženklas mažesniems rinkos žaidėjams, nes jie praranda galimybę būti pastebėti ir pasirinkti, netenka net šanso konkuruoti. Ir čia vienintelis būdas būti pastebėtiems ir kurti savo lojalų klientų ratą yra įvaizdis, įvaizdis ir dar kartą įvaizdis. Ne vienas tyrimas sako tą patį: greta pardaviminių veiksmų ir vartotojo kelionės konstravimo, negalima pamesti įvaizdžio ir lojalumo stiprinimo veiksmų. Kitu atveju konkuruoti bus nebeįmanoma“, – sako Aurimas Paulius Girčys.
Renkantis pardavėją svarbiausia – konkurencingiausias vertės pasiūlymas
„Hall & Partners“ naujausia „Value Shift“ apklausa, kurioje dalyvavo 4000 respondentų iš Jungtinės Karalystės ir Jungtinių Amerikos Valstijų, atskleidė, kad vartotojų noras būti apdovanotiems už lojalumą stipriai auga. 60 proc. britų sakė, kad geri pasiūlymai ir apdovanojimas už lojalumą gerina jų santykį su prekės ženklu ir tai yra Nr. 1 priežastis darant sprendimą pirkti iš konkretaus verslo. Kai prieš trejus metus ši priežastis analogiškame tyrime buvo minima mažiausiai: tada ją įvardijo vos 17 proc. respondentų.
„Toks didelis pokytis vertinant išskirtinius pasiūlymus tik atspindi laikmetį, kuriame gyvename. Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje kainos stipriai augo, žmonės bando taupyti ir stiprus vertės pasiūlymas tampa viena svarbiausių priežasčių renkantis pardavėją. Tai el. verslų kasdienį darbą daro tik dar sudėtingesniu: žongliruojant įvaizdžio gerinimu, duomenų analize, pasiūlymų ir turinio personalizacija, reikia rasti, kaip pateikti konkurencingiausią vertės pasiūlymą rinkoje. Tad skaitmeninės rinkodaros formulė tik plečiasi ir pildosi naujais vardikliais, kurių kiekvienas yra itin svarbus“, – pasakoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.