El. laiškai išlieka populiariausia rinkodaros priemone
El. laiškų rinkodara vis dar išlieka pagrindiniu rinkodaros kanalu naujiems verslams, atskleidė naujausias „Sopro“ tyrimas „The State of Prospecting 2023“. Kasmet vykdomos apklausos duomenimis, 59 proc. rinkodaristų tiki, kad el. laiškų rinkodara yra dvigubai efektyvesnė generuojant pardavimus nei tokie kanalai kaip mokama reklama socialiniuose tinkluose ar baneriai tiksliniuose kanaluose.
„Įdomu tai, kad tyrimas atskleidė ir kitą pusę: B2B pirkėjai taip pat pirmenybę teikia toms bendrovėms, kurios su jais susisiekia el. paštu. Prieš kelerius metus būta prognozių, kad el. pašto rinkodara mirs dėl per didelio kiekio siunčiamo šlamšto, tačiau atsitiko atvirkščiai: el. laiškai visiškai laimi verslas verslui kategorijoje, atrandami nauji formatai ne tik bendrauti su klientais, parduoti jiems paslaugą, bet ir burti lojalią klientų bendruomenę, sukuriant jai pridėtines vertes. Turbūt kiekvienas asmeniškai galime pasakyti, kad ir patys pradėjome prenumeruoti daugiau tikslinių naujienlaiškių bei vis dažniau atsiversti gaunamus bendrovių laiškus“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak jo, galima daryti prielaidą, kad el. laiškų rinkodaros populiarumą lėmė tai, kad žmonės vis labiau mėgsta gauti jiems aktualią reklamą, kuri nepasimeta srauto triukšme, o verslai sugeba nukreipti ir personalizuoti siunčiamą turinį, pasiūlydami papildomos vertės.
Spėjama, kad DI didins dezinformaciją ir mažins pasitikėjimą
Naujausiose „Gartner“ prognozėse didelis dėmesys skiriamas kovai su dezinformacija socialiniuose tinkluose ir tinkamam dirbtinio intelekto (DI) naudojimui. Spėjama, kad 2025 m. 70 proc. rinkodaros vadovų etišką DI naudojimą rinkodaroje identifikuos kaip vieną svarbiausių prioritetų, o 2027 m. keturi iš penkių privataus sektoriaus rinkodaristų sieks diegti turinio patikros funkcijas savo komandoje. Tai susiję ne tik su vartotojų sukurtu turiniu, bet ir su turiniu, rengiamu naudojantis DI programomis, tokiomis kaip „ChatGPT“: jų parengtas turinys ne visada yra paremtas faktais ir gerais norais.
„Nors ši įžvalga paišo gana tolimas prognozes, dėmesį į ją kreipti reikėtų. Dezinformacijos kiekis internete auga, baimė, kad jį augins DI, yra dalinai pagrįsta. Tai reikš viena: žmonių pasitikėjimas prekės ženklų teikiama informacija gali mažėti. Ką daryti? Pakartosiu jau daug kartų kartotą mantrą: auginti lojalių klientų bendruomenę. Ši „Gartner“ prognozė yra tik dar viena priežastis tai daryti. Turėdami stiprų prekės ženklo įvaizdį ir kritinę masę pasitikinčių vartotojų, išvengsite bet kokių rinkos supurtymų“, – sako A. P. Girčys.
Britams vis labiau rūpi tvarumas
Pernai atliktas Jungtinės Karalystės tvarumo tyrimas atskleidė, kad vienas iš keturių klientų jau pakeitė savo maisto produktų pasirinkimą, prioritetą teikdami tvariau veiklą vykdančioms bendrovėms.
„Tvarumo tema tampa vis populiaresne ir Lietuvoje, tačiau šis JK tyrimas atskleidė, kad populiarėja ne tik tema: tvarumas vis labiau konvertuojasi į realius pardavimus. Įdomu tai, kad šio britų tyrimo duomenimis, Z karta ir dalis „milenialsų“ vertindami prekės ženklo tvarumą ir atsakomybę, apie tai informacijos ieško jų socialinių tinklų paskyrose ir mažai dėmesio skiria tokiai informacijai pakuotėse. Ką tai diktuoja verslams? Akivaizdų dalyką: greta pardaviminės, įvaizdinės ir kitokios komunikacijos savo socialiniuose tinkluose, nepamiršti tvarumo temos. Žinoma, itin svarbu, kad tvarumas netaptų tik ryšių su visuomene ir rinkodaros tema – jis turi būti realus“, – pataria „APG Media“ vadovas.
Pasak A. P. Girčio, nors tyrimas atliktas Jungtinėje Karalystėje, jo įžvalgos ir rezultatai svarbūs ir čia, Lietuvoje, nes Europa ir jos gyventojų įpročiai vienodėja itin greitai.