Lietuva nepatenka į labiausiai nuo socialinių tinklų priklausomų Europos šalių TOP10
Islandijos gyventojai yra labiausiai priklausomi nuo socialinių tinklų, atskleidė tyrimas, kurio metu buvo analizuojama naujausi naudojimo „Facebook“, „Instagram“ ir „Messenger“ duomenys Europos valstybėse. 92,6 proc. Islandijos populiacijos yra „Facebook“ vartotojai, 60,2 proc. – „Instagram“ ir 70,3 proc. – „Messenger“, antrąją vietą pagal šių platformų naudojimą užima Kipras, trečiąją – Malta. Lietuva į pirmą dešimtuką šalių nepatenka.
„Pirmajame labiausiai priklausomų nuo socialinių tinklų šalių dešimtuke Lietuvos nėra, bet mūsų šalies situaciją preliminariai galime vertinti iš prieinamų duomenų. Statistikos departamento 2020 m. duomenimis, Lietuvoje gyvena 2,7 mln. gyventojų, o „Facebook“ Lietuvoje yra apie 2,1 mln. paskyrų, tai reiškia, kad 75 proc. Lietuvos populiacijos naudojasi „Facebook“ ir tik 46,7 proc. (981 tūkst. paskyrų) – „Instagram“. Šie skaičiai svarbūs planuojant reklamą ir komunikaciją socialiniuose tinkluose, nes primena, kad ne visa Lietuva gali būti pasiekiama per „Facebook“ ir „Instagram“. Visgi pirmiausia reikia atsigręžti į savo tikslinę auditoriją ir įsivertinti, ar jie tikrai naudojasi platforma“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Investicijos į rinkodaros technologijas auga visame pasaulyje
Rinkodaristai vis aktyviau investuoja į rinkodaros procesus lengvinančias technologijas: jų naudojimas per metus paaugo nuo 26 proc. iki 74 proc. Tokius duomenis atskleidė rinkodaros technologijų bendrovės „Clevertouch Marketing“ kartu su Southhampton universiteto verslo mokykla atliktas tyrimas, kurio metu buvo apklausti daugiau nei 650 patyrusių rinkodaristų Jungtinėje Karalystėje, Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje.
„Augant personalizacijos skaitmeninėje rinkodaroje poreikiui, intensyvėja ir technologinių sprendimų rinkodaroje naudojimas. Tokie sprendimai, dažnai paremti dirbtiniu intelektu, leidžia itin stipriai personalizuoti kampanijas, kurti dinamiškas patirtis ir labai aiškiai nukreiptą kontekstinę komunikaciją“, – sako A. P. Girčys.
Pasak „APG Media“ vadovo, įdomu ir tai, kad tyrimas atskleidė, jog nepaisant sudėtingos ekonominės aplinkos, skaitmeninės rinkodaros biudžetai nesiliauja augę: „Vis dėlto į šiuos biudžetus patenka ir investicijos į žmogiškuosius išteklius: norint užtikrinti, kad pinigai, skiriami rinkodaros technologijoms, grįžtų ir atsipirktų, investuoti būtina ir į žmones, kurie geba jas pasikinkyti geriausiems rezultatams gauti“.
Nauja užduotis prekės ženklams: gera klientų patirtis dalijantis asmens duomenimis
„Google“ ir „Ipsos“ tyrimas dar kartą patvirtino, kad tai, kaip prekės ženklai elgiasi su žmonių privačiais duomenimis, tampa vienu svarbiausių pardavimo kriterijų.
„49 proc. apklausos, kurioje dalyvavo 16 000 žmonių, respondentų teigė, kad nuspręstų rinktis kitą prekės ženklą nei įprastai, jei šis pademonstruotų gerą elgseną su jų privačiais duomenimis. Paprastai sakant, tai reiškia, kad lojalius pirkėjus galima labai lengvai prarasti vien dėl netinkamo elgesio su jų duomenimis. Ir tam nereikia padaryti klaidų ar iš tiesų netinkamai elgtis: gali pakakti to, kad pirkėjui bus neaišku, kaip ir kur naudojami jo duomenys“, – komentuoja A. P. Girčys.
Pasak jo, šie duomenys dar kartą signalizuoja, kaip stipriai neigiama patirtis dėl asmens duomenų gali pakenkti pasitikėjimui prekės ženklu: „Svarbiausias kiekvieno prekės ženklo darbas šiandien yra sukurti klientams kontrolės jausmą: kad jie patys gali nustatyti, kaip jūs naudojate jo suteiktus privačius duomenis.
Kaip tai padaryti? Atsakymą pateikė kitas „Google“ tyrimas, atliktas penkiose Europos šalyse. Pirma, svarbu parodyti vartotojams, ką jie gauna mainais už pasidalinimą asmeniniais duomenimis; antra, nuolat priminti klientams, kokiais duomenimis ir kada jie dalinasi; ir trečia, suteikti įrankius klientams, kuriais jie gali valdyti tai, kiek duomenų jie atiduoda“.
Pasak A. P. Girčio, prekės ženklai šiandien greta įprasto pirkėjo kelio pirkimo link turėti dar vieną schemą: kaip užtikrinama gera patirtis dėl privačių duomenų.