Netikri atsiliepimai toli nenuves
Vartotojų sukurtas turinys (angl. User-Generated Content, UGC) kelia nerimo interneto pirkėjams: 75 proc. iš 8000 apklaustų interneto pirkėjų iš viso pasaulio teigė esantys susirūpinę dėl netikrų produktų ar paslaugų apžvalgų, po apie 70 proc. – netikrų nuotraukų, netikro video turinio, netikrų klausimų ir atsakymų bei socialinių tinklų turinio.
„Daugėjant galimybių naudotis dirbtinio intelekto įrankiais ir suvokiant, kad vartotojų generuojamas turinys interneto pirkėjams yra svarbus, vis daugiau prekių ženklų renkasi eiti ne pačiu sąžiningiausiu keliu ir atsiliepimus, nuotraukas, video turinį į savo svetaines kelti netikrą. Vis dėlto šis atliktas tyrimas rodo, kad žmonės autentika yra itin svarbi, o netikrą turinį jie atpažinti tikrai gali, todėl rizikuoti savo reputacija kuriant netikrus atsiliepimus tikrai nėra verta“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak A. P. Girčio, kitas svarbus aspektas net ir patiems nekeliant netikrų atsiliepimų yra atidžiai prižiūrėti savo el. parduotuvę ir pastebėjus netikrą turinį, jį kuo greičiau panaikinti, siekiant išsaugoti gerą savo įvaizdį ir neklaidinti potencialių pirkėjų: „Tas pats tyrimas atskleidė, kad žmonės už netikrą turinį internete labiausiai atsakingais laiko ne valstybines institucijas ar kokius nors trečiųjų šalių ekspertus, o pačius prekės ženklus. Tai reiškia, kad jei jūsų el. parduotuvėje yra netikrų įvertinimų, kentės būtent jūsų reputacija“.
Slapukų neliks, o strategijos neturi daugiau nei pusė
Apie tai, kad nebeliks slapukų (angl. cookies), „Google“ bando perspėti jau labai ilgai. Vis dėlto net 63 proc. rinkodaristų vis dar sakosi neturintys aiškios strategijos, kaip reikės personalizuoti turinį be slapukų. Tokius duomenis atskleidė Jungtinėje Karalystėje atlikta 100 rinkodaros profesionalų apklausa.
„Nors duomenų apie situaciją Lietuvoje neturime, galima daryti prielaidą, kad ji – panaši. Strategijas, paremtas būtent slapukais, statė ir įgyvendino daug kas ne vienerius metus, nes jos veikė. Šiandien, kai poreikis personalizacijai yra dar didesnis dėl augančios konkurencijos, yra itin svarbu rasti kitus kelius, kaip naudojant vartotojų mums suteiktą informaciją apie juos pateikti aktualius pasiūlymus.
Tai ypač aktualu, pavyzdžiui, gamybos įmonėms, kurios el. komercijos keliais eksportuoja savo pagamintus produktus į užsienį, nes dalis jų tikrai daugiausiai dirbo remdamiesi trečiųjų šalių slapukais. Jiems pasitraukus iš rinkodaros scenos, reikės sugebėti kurti strategijas aplink tuos duomenis, kuriuos vartotojai mums sutinka duoti. Deja, net tas pats tyrimas rodo, kad JK net 83 proc. rinkodaristų savo reklamos personalizavimą paremia labiau nuojauta nei duomenimis, kas nėra teisingas kelias“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.
Pasak jo, jei verslai iki šiandien neturi strategijos, kuo pakeis slapukais gaunamą informaciją apie vartotojus, ją kurti ir pradėti įgyvendinti reikia nedelsiant.
„Facebook“ ir „Instagram“ nerodys žalingo turinio paaugliams
„Meta“ paskelbė, kad socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ planuoja automatiškai paaugliams neberodyti turinio, susijusio su savęs žalojimu, smurtu ir valgymo sutrikimais. Tokius pokyčius nulėmė tai, kad „Meta“ ne vieną kartą buvo paduota į teismą dėl neigiamo poveikio jauniems žmonėms.
„Naujienos iš tiesų geros visuomenei plačiaja prasme, tačiau gyvendami ir dirbdami ne angliakalbėje šalyje, turime prisiminti, kad kartais šios platformos mūsų lietuvių kalba kuriamą turinį nuskaito ne itin tiksliai ir teisingai. Tad jei po šio pokyčio prekių ženklai, kurie taiko į jaunimą, pastebės nedidelį kritimą reklamos rezultatuose, verta įsivertinti, ar tai nėra paveikta naujosios taisyklės dėl turinio paaugliams“, – komentuoja „APG Media“ vadovas.