Norite būti rasti? Tai, kaip vartotojai ieško, keičiasi
45 proc. klientų naudojasi ir pasitiki dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, ieškodami informacijos apie prekės ženklus, tokius duomenis atskleidė „Yext“ ataskaita. Greta to, per pastaruosius metus 8-20 proc. sumažėjo „Google“ parodymų skaičius.
„Tai aiškiai signalizuoja apie besikeičiantį vartotojų paieškos elgesį: vis labiau populiarėja tai daryti naudojantis DI nei klasikiniu keliu. Žinoma, kol kas situacija kinta lėtai: ta pati ataskaita atskleidė, kad vis dar 64 proc. klientų savo paiešką pradeda naudodamiesi tradicinėmis paieškos sistemomis ir tik vėliau eina „pasikalbėti“ su DI, naršo socialiniuose tinkluose. Kalbant apie jauniausius vartotojus, Z kartą, net 71 proc. jų paieškai pirmuoju kanalu renkasi „Instagram“, o ne paieškos sistemas.
Tad labai aiškiai matome: esame pokyčių kelyje, laikas pamiršti gerus laikus, kai galėjome viską sumesti į „Google“ paieškos reklamos ar SEO įrankius ir būti ramūs, kad jei darbą atlikome gerai, mus ras. Dabar turi atsirasti labai aiški grynai paieškai nukreipta strategija, suvokiant, kaip mūsų klientai ieško, kur ieško pirmiausia, su kuo internete „tariasi“ vėliau, nes norėdami būti surasti, turime būti matomi visuose žingsniuose“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Asmens duomenis mieliau atiduoda už nuolaidas
Nuolaidos domina žmones nepaisant to, kokio amžiaus jie yra. Naujausias tyrimas atskleidė, ką vartotojai pasiryžę atiduoti prekės ženklui mainais į nuolaidą. Skaitmeninės transformacijos konsultacijų įmonės „Daemon“ duomenys parodė, kad 58 proc. vartotojų nurodytų savo el. pašto adresą, kad gautų 25 proc. nuolaidą kitam pirkiniui. Tačiau tik vienas iš dešimties (9 proc.) pasidalintų savo socialinio tinklo profiliu už tą pačią nuolaidą. Beveik ketvirtadalis apklaustųjų teigė, kad sutiktų pasidalinti gimimo data mainais į nuolaidas ar nemokamus produktus.
„Šis tyrimas rodo, kad 25 proc. nuolaida yra ta riba, nuo kurios nemaža dalis vartotojų yra pasiryžę daryti kompromisus dėl savo asmeninių duomenų, tokių kaip el. paštas. Reiškia, ją pasiūlę, galime tikėtis, kad klientas sutiks mums duoti savo kontaktus. Taip pat įdomu, kad galimybė sutaupyti laiko greičiau atsiskaitant nėra tiek svarbi kiek galimybė sutaupyti pinigų gaunant nuolaidą, nes daugiau nei pusė apklaustųjų dėl greitesnio atsiskaitymo atsisakytų dalintis bet kokia asmenine informacija. Šis tyrimas yra labai svarbus visiems el. komercijos verslininkams, nes personalizacija šiandien yra raktas į klientų širdis, o ją įgyvendinti be asmens duomenų yra faktiškai neįmanoma. Todėl nuolat turime eksperimentuoti ir ieškoti, ką klientams pasiūlyti mainais į jų asmens duomenis“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Europos Komisija imasi „Temu“
Europos Komisija pradėjo oficialų tyrimą dėl elektroninės prekybos platformos „Temu“ rinkodaros ir vartotojų įtraukimo taktikų. Tyrimas, pradėtas spalio 31 d., apima platformos lojalumo programas ir produktų rekomendacijų algoritmus. „Temu“ vartotojų skaičius ES sparčiai išaugo iki 92 milijonų per mėnesį iki 2024 m. rugsėjo, o tai sukėlė susirūpinimą dėl greito skaitmeninio augimo ir reguliavimo atitikties.
„Temu“ atėjo stipriai ir agresyviai, atrodo, vieną dieną tokia neegzistavo, kitą – jos reklamų pilnas internetas. Visi ten pirkę pajuto, kad klausimų dėl to, kaip jie reklamuojasi, tikrai gali kilti, tema tapo įdomi ir žiniasklaidai. Visgi tai, kaip el. komercija veikia Kinijoje ir čia, yra du skirtingi dalykai, todėl džiugina, kad Europos institucijos susirūpino situacija ir imasi ją tirti. Jei bus nustatyta, kad „Temu“ pažeidė ES reguliavimą, gali gauti didžiules baudas, EK gali reikalauti, kad parduotuvė įgyvendintų konkrečias priemones tam, kad atitiktų ES reikalavimus. Visa tai, faktas, stipriai paveiktų „Temu“ reputaciją ES. Viena vertus, tai yra gerai ES el. komercijos rinkai, nes joje šiuo metu veikiantis „Temu“ daro ką nori ir kaip nori taip nelygiavertiškai konkuruodamas su vietos el. verslais. Kita vertus, „Temu“ gali tapti precedentu naujiems reguliavimams atsirasti, kas palies ir vietinį Europos el. komercijos sektorių“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.