„Naujausios technologijos ir ekranai šiuolaikinius žmones lydi kiekviename žingsnyje. Norėdami sužinoti naujienas ar surasti reikiamą informaciją žmonės įpratę įdarbinti išmaniuosius įrenginius – jais naudotis itin paprasta ir patogu. Todėl natūralu, kad parduotuvėse kabinami skaitmeniniai ekranai labiau patraukia klientų dėmesį, nei, pavyzdžiui, popierinis plakatas“, – sako „Samsung“ ekranų verslui pardavimų skyriaus vadovas Osvaldas Varnas.
Ne paslaptis, kad vizualiai pateikta informacija apskritai pasisavinama kur kas lengviau ir greičiau nei pasakyta žodžiu ar užrašyta tekstu. Tai patvirtina ir Amerikos verslo žurnalo „Fast Company“ atliktas tyrimas, atskleidžiantis, kad vaizdai apdorojami net 60 000 kartų greičiau nei tekstas. Ir lyg to būtų negana, dinamiški paveikslėliai, spalvos ar kitos modernesnės vaizdinės priemonės kur kas labiau patraukia potencialių klientų akį. Vien tam tikros spalvos, pavyzdžiui, žemiškos, primenančios vandenyną ar mišką, pasak „Psychology Today“, gali sumažinti nerimą ir pagerinti žmogaus nuotaiką. Ir tai dar nėra viskas, ką gali pasiekti įmonės, tinkamai išnaudojančios skaitmeninius ekranus verslo gerinimui.
Prisideda prie prekės ženklo žinomumo ir įvaizdžio
„Norstat“ atliktas tyrimas rodo, kad iš 1000 apklaustųjų net 75 proc. iki galo arba iš dalies sutinka, jog skaitmeniniai ekranai prisideda prie prekės ženklo žinomumo didinimo. Toks rezultatas parodo, kad klientai atkreipia dėmesį į skaitmeniniu būdu pateiktą informaciją ir labiau įsimena įmonę.
Prekės ženklų vystytojai, pasitelkdami skaitmeninius ekranus, gali naudoti ne tik statinius vaizdus, bet ir kurti animacijas, reklaminius vaizdo klipus ar net interaktyvius vizualus – taip dar labiau atkreipdami pirkėjo dėmesį. Tokiu būdu potencialus pirkėjas yra ne tik suintriguojamas perskaityti skelbiamą informaciją, pavyzdžiui, apie nuolaidą, bet, tikėtina, ir užeiti į parduotuvę.
O. Varnas naujausiai statistikai neprieštarauja antrindamas, kad skaitmeniniai ekranai verslui yra puiki priemonė ne tik pranešti apie savo nuolaidas ar akcijas, bet ir prisidėti prie savo prekės ženklo įvaizdžio formavimo.
„Pasitelkęs skaitmeninį ekraną, prekės ženklas gali rodyti įvairios paskirties turinį – pramoginį, informacinį ar dinamišką. Toks pateikiamas turinys gali formuoti prekės ženklo įvaizdį ir kliento nuomonę apie jį. Pavyzdžiui, skoningai parodyta dinamiška ir interaktyvi informacija dažnu atveju gali pateikti prekės ženklą kaip modernų, inovatyvų ir įdomų“, – sako pardavimų verslui vadovas.
Rinkoje skaitmeninių ekranų pasirinkimas gausus, todėl kiekvienas prekės ženklas gali rasti tinkamus įrenginius pagal reikiamas funkcijas ir tikslą. Pavyzdžiui, „Samsung Smart Signage“ linijoje apstu skaitmeninių ekranų, skirtų tiek parduotuvių vitrinoms, tiek kavinių meniu išdėstymui, tiek biure vykstantiems susitikimams vizualizuoti.
Sukuria geresnę apsipirkinėjimo patirtį
Tyrimo metu taip pat atskleista, kad 47 proc. apklaustųjų mano, jog skaitmeniniai ekranai parduotuvėse ir kavinėse sukuria geresnę apsipirkinėjimo patirtį, o net 59 proc. teigė, kad tokios technologijos didina parduotuvių ir kavinių pardavimus.
Atidžiai išanalizavus vystomo verslo poreikius ir tinkamai pasirinkus ekranus, juos galima panaudoti patogiai ir efektyviai klientų navigacijai, pavyzdžiui, parduotuvėje. Tokie įrenginiai padeda lengviau ir greičiau rasti tinkamas prekes ar informaciją apie jas.
Nors skaitmeniniai ekranai gali būti naudojami ir lengvesnei prekių ir jų funkcijų paieškai, nereikėtų pamiršti, kad yra dalis klientų, kurie nesijaučia patogiai, naudodami skaitmeninius ekranus. Kai kurios prekės gali reikalauti individualaus pritaikomumo, todėl rekomenduojama technologijas derinti su gyvais konsultantais ir taip užtikrinti geriausią patirtį klientams.
„Skaitmeniniai ekranai verslams yra nenusakomai didelę naudą galinti atnešti technologija, tačiau žmogiškojo kontakto ji nepakeis. Taip, galima tobulinti ir gerinti savo įmonę, didinti jos žinomumą ar pranešti svarbią informaciją naudojantis šiais ekranais, tačiau visos gausybės informacijos apie tas pačias nuolaidas, sąlygas ar terminus ne visada juose sutalpinsi. Tai – puiki priemonė patraukti pirkėjo akį, tačiau po to turi sekti konsultanto ar patarėjo pagalba, paaiškinimas apie specialų pasiūlymą ir rekomendacijos. Tokiu būdu užtikrinsite ne tik teisingą informacijos pateikimą, bet ir laimingą klientą,“ – patarimais dalijasi O. Varnas.