NFT atveria naujas auditorijas
Bene karščiausia tema šiandien yra NFT, bet kol kas mažai diskutuojama, ką NFT reiškia verslui ir kaip gali pasitarnauti rinkodaroje.
„Verslai šiandien galvoti apie NFT turėtų kaip apie potencialią galimybę pasiekti naujas rinkas ir auditorijas – ypatingai tas, kurios naudojasi kriptovaliutomis. „Statista“ duomenimis, visame pasaulyje šių metų vasario mėnesį buvo apie 81 milijonas „blockchain“ piniginių naudotojų. Prieš metus buvo apie 69 milijonai. „Blockchain“ piniginės leidžia naudotis kriptovaliutomis ir jų savininkai dažnai yra edukuoti, technoloigiškai pažengę – tai žmonės, kurie pirmieji drąsiai imasi bandyti naujoves. Norint pasiekti tokią auditoriją, NFT yra vienas geriausių būdų“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak jo, pradėti galima nuo mažų dalykų: „Kurkite skaitmeninius kolekcinius objektus, pavyzdžiui, kortas, bilietus, galimybes remti aktualius projektus ar įvykius. Pavyzdžiui. „Budweiser“ sukūrė „Budweiser Royalty NFT Drop“, kuriuo galima paremti naujus muzikos atlikėjus, „Nike“ – virtualią batų bendrovę, kuri gamina sportinius batelius „Meta“ visatai.
Įdomiausia čia tai, kad kol NFT yra visiška inovacija, net ir nedidelis verslas gali tapti pagrindine naujiena rinkoje ne tik Lietuvoje. Pažiūrėkite, kaip pasisekė dizaineriui Robertui Kalinkinui – buvo drąsus, pirmas ir atsidūrė antraštėse. Tikiu, kad jo NFT projektas padarė milžinišką teigiamą įtaką prekės ženklo žinomumui ir įvaizdžiui“.
Pardavimai socialiniuose tinkluose – galimybė mažesniems verslams
Pernai didieji mažmeniniai prekybininkai, tokie kaip „Walmart“, eksperimentavo su komercija socialiniuose tinkluose (angl. social commerce) tokiose platformose kaip „TikTok“ ir „Instagram“. Tai tęsis ir šiemet, nes prekės ženklai siekia sutrumpinti vartotojo kelionę nuo momento, kai šis atranda prekę, iki pirkimo.
„Vartotojai tikisi kuo sklandesnės patirties apsiperkant internete ir dabar tai virsta į pirkimą ten, kur matai reklamą, kas, dažnais atvejais, yra socialiniai tinklai. Svarbu suprasti, kad ši tendencija nėra tik didžiųjų prekės ženklų veiklos kryptis, priešingai – socialinė komercija yra itin aktuali vidutiniams ir mažiesiems verslams, kurie reklamos biudžetais negali lygiuotis su galiūnais. Būtent galimybė prekiauti per socialinius tinklus leidžia lengviau ir pigiau pasiekti savo tikslinę auditoriją: vietoj milžiniškų investicijų į el. parduotuvę, SEO, „Google“ reklamų, galima paprasčiau ir tikslingiau pasiekti vartotoją ir parduoti, pavyzdžiui, „Instagram“, – sako Aurimas Paulius Girčys.
45 milijonai vaikų leidžia laiką vienoje platformoje
Pasaulyje viena didelių naujienų ir temų yra „Roblox“ – skaitmeninė erdvė, kur žmonės gali žaisti, mokytis, bendrauti ir, svarbiausia, pirkti. 2018 m. platforma turėjo 12 mln. aktyvių naudotojų kasdien, pernai – 31,1 mln., naujausiais duomenimis – platforma vidutiniškai kasdien sulaukia 45,5 mln. naudotojų, kurių 54 proc. – jaunesni nei 13 metų.
„Didieji pasauliniai prekeiviai, tokie kaip „Gucci“, „Nike“ ir „Forever 21“ jau yra „Roblox“, bet ar kiti verslai jau turėtų dairytis ir bandyti suprasti, kas yra ši platforma, pritraukianti neįtikėtinus kiekius pačių jauniausių planetos gyventojų? Tikrai taip. Pasaulis keičiasi ir tie trylikamečiai už kelių metų bus perkamąją galią turinčia auditorija. Jie jau gyvena visiškai kitokį gyvenimą nei dabartiniai pirkėjai, todėl ir ateityje jie pirkti norės kitaip.
Gal šiandien Lietuvos verslams dar nebūtina būti „Roblox“, kol platforma nėra populiari Lietuvoje, bet jei galvojate apie plėtrą užsienyje ir auditorija yra jums tinkama, tikrai vertėtų pasidomėti. Ypač matant, kaip vystosi prekyba pasaulyje ir kad „Meta“ visata tampa vis svarbesnė: paskutinio „Gartner“ tyrimo duomenimis, ketvirtadalis visų planetos žmonių 2026 m. „Meta“ visatoje praleis bent vieną valandą per dieną“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.