Kol vis dar skaičiuojami komisijos balsai ir renkami nugalėtojai, kviečiu apžvelgti, kas, mano subjektyvia nuomone, išsiskiria „Awwwards“ geriausios interneto svetainės (best site) kategorijoje. Gal ir tendencijos – kad ir kaip nemėgčiau šio žodžio – šiokios tokios susidėlios.

Tiesa, prieš pradedant dar gal reiktų nubraukti ašarą, kad darbų iš Lietuvos šiame sąraše nebus. Kodėl taip galėjo nutikti – atskira tema. Šįkart labiau apie gerus pavyzdžius iš pasaulio. Gal jie įkvėps tiek mūsų interneto svetainių kūrėjus, tiek klientus investuoti į įdomesnius sprendimus. Jei ne į visą interneto svetainę, tai gal bent, pavyzdžiui, į darbuotojų įdarbinimo polapį?

Ar „skrolas“ dar stebina?

Įvairios apklausos ir tyrimai rodo: apie 90 proc. vartotojų vos užsukę į interneto svetainę, skrolina (angl. scroll) automatiškai. Net nesvarbu, ar skrolinti yra ką ir kur. Ir, pasirodo, tai vis dar galima išnaudoti kūrybiškai.

Tinklalapių talpinimo platforma „Squarespace“ sėkmingai suplakė skrolinimą ir pandemijos realijas. Jie vizualiai patraukliai pasakojo menininkų ir pradedančiųjų verslininkų istorijas, kurie neverkšleno, o pandemiją išnaudojo kaip galimybę. Žinoma, pasitelkę „Squarespace“ paslaugas. Prašom skrolinti
čia.

Ši nuoroda gal ir nepatiks taikos mėgėjams, bet karo žaidimų fanams taps atgaiva akims. Tai technologiškai ypač stiprus pavyzdys, leidžiantis autentiškai patirti Antrojo pasaulinio realybę. Vaizdo žaidimo promo puslapis. Skrolinkit, jei esat pilnamečiai čia.

„Kabinančios“ interakcijos

Kas geriau – tiesiai kalti į kaktą „pirk arba mirk“ ar produktus bei paslaugas vartotojui leisti pažinti per įtraukiančią interakciją? Jei atsakymas antras – šiek tiek įkvėpimo žemiau.

„Hulu“ vaizdo turinio platforma savo kasmetinę Helovino kampaniją ir jai skirtą programą pristatė per bauginančią interaktyvią kelionę. Nepamiršdami į svetainę integruoti ir savo rodomo turinio. Žiūrėkit tamsoje.

O jei mokslai jums atrodo baisiau nei Helovino šmėklos, gal požiūrį pakeis Pietų Danijos universiteto („The University of Southern Denmark“) svetainė apie ateities mokslą. Sekite nano robotuką čia.

Net jei verslo startas dėl pandemijos ar kitų priežasčių nusikėlė, interaktyvi interneto svetainė gali tapti gera tyzinimo kampanijos dalimi. Štai galite pasivaikščioti po stilizuotą dar tik atsidarysiančio sporto klubo aplinką ir įšokti į virtualius kedus.

Muzikos garsai

Vis rečiau pasitaiko pavyzdžių, kai užsukus į interneto svetainę, į ausis trenkia muzika, įvaranti į priešinfarktinę būseną. Geras garso dizainas pamažu tampa kokybiškos naršymo patirties dalimi.

Tad keli įkvepiantys pavyzdžiai, kai batsiuvys tikrai nėra be batų. Garsaus animacinių ir vaizdo filmų kompozitoriaus svetainė ir šiuolaikinės garso dizainerės portfolio.

O čia šiek tiek niūrių gaidų (gerąją šių žodžių prasme) serialo „Dark“ gerbėjams. Smagus pavyzdys, kai garsas padeda tiksliai perteikti kūrinio atmosferą.

3D prieš realų pasaulį

Riba tarp virtualaus ir realaus pasaulio vis nyksta, technologijos tobulėja, tad ir 3D elementai užima vis daugiau interneto svetainių ploto.

3D modelius ir elementus sėkmingai pasitelkti ir įtraukiančią naršymo patirtį sukurti gali ir, atrodytų, tokia konservatyvi sritis kaip žemės ūkis. Štai kompanijos „Pioneer“ polapis, skirtas kukurūzų revoliucijai.

Bankų sektoriaus atstovai savo svetainėje sėkmingai pasitelkia 3D savo produkto privalumams pabrėžti. O pažangių dviračių gamintojai išmaniai suplakė 3D modelį su prekės ženklo istorija.

3D technologijoms tobulėjant kone kasdien, jos be vargo leidžia perteikti bet kokią prekės ženklo stilistiką. Ar tai būtų solidesni anksčiau minėti pavyzdžiai ar animacinį filmą primenantis programėlės „Zenly“ pasaulis.

Tipografija – dėmesio centre

Kasdien pasirodo naujų, įdomių šriftų. Tad ryški ir didelė tipografija įsivyrauja ir interneto svetainėse. Kai kur ji net atlieka vizualo ar kitų grafinių elementų funkciją. Pavyzdžiui, čia.

Pasigirdusios šių metų prognozės leidžia tikėti, kad ir šiemet ryški ir didelė tipografija iš skaitmeninio dizaino niekur nedings.

O kaip gi pardavimai?

Tarp „Awwwards“ finalistų yra ir įsimintinų el. komercijos pavyzdžių, kurie leidžia tikėti, kad profesionalus skaitmeninis dizainas tikrai nekiša kojos pardavimams, veikiau – atvirkščiai.

Štai kalnų įrangos ir aprangos gamintojas „Mammut“ kviečia sekti ekstremalią ekspediciją po Baikalo ežerą kartu su žymiu alpinistu Dani Arnold. Vartotojai susipažįsta su prekėmis per istorijos pasakojimą. Beje, atkreipkit dėmesį ir į nemenkus šrifto dydžius svetainėje.

Ir kas sakė, kad el. parduotuvės struktūra turi būti šabloniška? Gali būti ir kitaip, ir pardavimai nuo to nenukenčia. Pavyzdys čia.

Ir, artėjant prie pabaigos, dar keletas nenuobodžių ir traukiančių akį el. komercijos svetainių Earcouture ir Discoverfoods.

Laikas atsipūsti

Tiems, kas dar nepakankamai prisinaršė, finalui siūlau nuorodą į tiesiog smagų puslapį, kuris, kaip, teigia jo kūrėjai, skirtas tiesiog stilingam laiko švaistymui. Atgaiva tiems, kuriems akys varva nuo šabloniškų vaizdų ir iliustracijų.

Ir, žinoma, visas „Awwwards“ apdovanojimų nominacijas ir finalistus rasite čia.