Sunkiu laikotarpiu verslus gelbėjo internetinė prekyba
Kompanija „Meta“ stebėjo smulkių ir vidutinių (SVV) įmonių situaciją visame pasaulyje. Socialiniame tinkle „Facebook“ reguliariai atliekame įmonių apklausas, kad sužinotume, kaip verslams sekasi išsilaikyti pandemijos metu. Rugsėjį atliktos „Global State of Small Business Report“ smulkiojo verslo būklės apklausos duomenys parodė, kad, nepaisant sumažėjusio veiklą sustabdžiusių įmonių skaičiaus, daugiau kaip 52 proc. mažų ir vidutinių įmonių visame pasaulyje ir toliau fiksuoja mažesnius pardavimus. Taip pat apklausa parodė, kad 86 proc. smulkių ir vidutinių įmonių tikisi ateityje savo verslą bent iš dalies vykdyti skaitmeninėje erdvėje.
Siekdama padėti vietinės ekonomikos pagrindą sudarančioms SVV įmonėms prisitaikyti prie paspartėjusios skaitmeninės transformacijos, „Meta“ Lietuvoje pradėjo programą „Boost with Facebook“. Bendradarbiaudama su verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ ir „Facebook“ paslaugų atstovais Lietuvoje „Httpool“, „Meta“ atvėrė smulkioms ir vidutinėms įmonėms skirtą nemokamų ir interaktyvių internetinių mokymų platformą. Joje verslininkai gali rasti daug naudingų internetinių seminarų apie reklamą ir veiklą internete, turinio kūrimą. Taip pat pateikiame vertingų pavyzdžių iš praktikos, kurie atskleidžia, kaip verslo plėtrai gali būti efektyviai panaudojamos skaitmeninės priemonės.
Semkitės įkvėpimo iš sėkmingų verslo pavyzdžių
Lietuvos rinkoje gausu smulkių bei vidutinių įmonių, kurios turi puikių idėjų ir sėkmingai vykdo verslą internete. „Boost with Facebook“ platformoje savo istorija pasidalino ir Giedrė Veličkienė, „aromama“, lietuviško natūralių aromaterapinių aliejų prekės ženklo, įkūrėja.
Nuo pat paauglystės Giedrė žinojo, kad savo meilę aromaterapijai nori paversti karjera. Siekdama, kad žinia apie jos kuriamus produktus pasiektų didesnę auditoriją, Giedrė sukūrė „Instagram“ paskyrą ir „Facebook“ verslo puslapį. „Instagram“ jai pasitarnauja kaip neformalaus bendravimo erdvė, kurioje ji dalijasi su ekologijos temomis susijusiu turiniu. Tuo tarpu „Facebook“ yra pagrindinė Giedrės kuriamų produktų reklamos erdvė. Reklamuoti specialius pasiūlymus, pavyzdžiui, Juodojo penktadienio išpardavimus, Giedrei padeda „Facebook Lives“ įrankis, padėjęs auginti vartotojų įsitraukimą. Dabar iki 90 proc. svetainės lankytojų srauto priskiriama vien „Facebook“.
Taip pat „aromama“ naudoja „Facebook Pixel“, kad sužinotų, kaip žmonės naudojasi jos svetaine. O kitas įrankis „Custom Audiences“ padeda suformuoti papildomas naudas klientams, kurie pildo savo pirkinių krepšelį – bendrovė siunčia specialius pasiūlymus ir nuolaidas, kad paskatintų pabaigti pirkimą.
Įmonės duomenimis, kiekviena suasmenintos reklamos kampanija buvo sėkminga – reklamos išlaidų grąža buvo vidutiniškai 200 kartų didesnė negu investicija, o per neseniai vykdytą kampaniją 1 reklamai išleistas euras atnešė net 324 eurus pajamų. Dėl šios priežasties pandemijos protrūkis neturėjo tokio stipraus neigiamo poveikio Giedrės verslui. Pasak aromatų kūrėjos, 2020 metais 33 proc. pajamų gauta naudojant „Facebook“ programėles ir paslaugas.
Neatmeskite skaitmeninės reklamos naudų
Daug kas kalėdiniam laikotarpiui skirtus rinkodaros planus rengė dar vasarą ir didelė dalis jų jau pradėti vykdyti. Dėl pandemijos nulemtos gyvenimo pauzės visiems stinga šventinės nuotaikos. Taigi, tikrai verta ir paskutinę minutę suplanuoti skaitmeninės rinkodaros veiksmus šventiniam laikotarpiui ir pamatyti, kaip tai padės jūsų verslui.