Tokios tendencijos verslą konsultuojančių ekspertų nestebina – socialiniai tinklai yra patogi platforma įvairioms žinioms skleisti ir gauti, tačiau perspėja, kad čia randamą informaciją būtina atidžiai įvertinti.
Informacijos ieško ir naujokai, ir patyrę vilkai
„Ilgą laiką buvę labiau pramogų erdve, socialiniai tinklai tampa ir svarbiu verslo įrankiu. Analizuodami naujausias rinkos tendencijas pastebime, kad čia informacijos apie verslo finansavimo galimybes itin dažnai ieško verslo naujokai, mintis apie nuosavą verslą dar tik brandinantys žmonės. Tiesa, socialiniais tinklais kaip informacijos platforma vis dažniau naudojasi ir jau ilgą laiką veikiančių įmonių atstovai, tačiau jie, turėdami daugiau patirties, informaciją vertina itin apdairiai“, – pranešime žiniasklaidai sako UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) Marketingo skyriaus vadovė Asta Slapšienė.
2018 m. birželio mėnesio apklausos, kurią atliko UAB „Eurotela“ inicijavus „Invegai“, duomenimis, daugiau nei pusė įmonių (53,1 proc.) nurodė informaciją apie verslo finansavimo galimybes sužinančios iš žiniasklaidos, 39,8 proc. – iš socialinių tinklų. Kiek mažesnė apklausoje dalyvavusiųjų dalis (37,2 proc.) teigė klausiantys verslo partnerių, kolegų rekomendacijų. Kaip svarbiausią informacijos apie verslo finansavimo galimybes šaltinį apklaustos įmonės įvardija interneto naujienų portalus (59,5 proc.), o socialiniai tinklai šiuo atžvilgiu yra lygiaverčiai kolegų rekomendacijoms (atitinkamai 32 proc. ir 32,7 proc.).
Rūpi greitis ir patogumas
A. Slapšienė įsitikinusi, kad ieškoti informacijos socialiniuose tinkluose verslo atstovus skatina patogumas ir galimybė gauti reikiamų žinių per itin trumpą laiką. Atsižvelgusios į šiuos faktus, atitinkamai turėtų keistis ir verslui finansines bei konsultacines paslaugas teikiančios įmonės.
„Bendraudami su klientais pastebime, kad jiems itin svarbu reikiamą informaciją sužinoti operatyviai ir patogiai, be to, ji turėtų būti pateikta įdomiai. Pavyzdžiui, mes socialinių tinklų paskyrose „Invega“ ir „Pradėk dirbti sau“ dalijamės ne tik aktualia informacija, bet ir įkvepiančiomis sėkmės istorijomis, kurios paskatintų ir sudomintų pradedančiuosius verslininkus, sumažintų jų baimes ir paneigtų visuomenėje susiformavusius mitus apie verslo atstovus. Nuolat svarstome, kaip kuo paprasčiau ir aiškiau pristatyti verslui savo paslaugas, veikti greičiau ir efektyviau, ir tam tikrai pasitarnauja socialiniai tinklai“, – teigia A. Slapšienė.
Tam, kaip teisingai ieškoti ir tinkamai atsirinkti socialiniuose tinkluose pateikiamą informaciją, daug dėmesio skiria ir verslo konsultantai, smulkiąsias ir vidutines įmones ar pavienius verslininkus konsultuojantys pagal „Invega“ įgyvendinamas priemones „Verslo konsultantas LT“, „Expo konsultantas LT“ bei „Eco konsultantas LT“, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros lėšų. Dažnai įmonėms taip pat prireikia konsultacijų ir dėl to, kaip teisingai ir patraukliai savo veiklą bei teikiamas paslaugas reprezentuoti socialiniuose tinkluose siekiant pritraukti naujų potencialių klientų.
„Rasti reikiamos informacijos greitai, žinoma, yra svarbu, tačiau matome, kad auga ir konsultacinių paslaugų, susijusių su socialiniais tinklais poreikis. Įmonėms, ypač toms, kurios savo produkcija prekiauja internetu, labai rūpi, kaip teisingai pasirinkti socialinių tinklų strategiją, kokiais kriterijais remiantis matuoti veiksmų efektyvumą. Ir profesionalūs konsultantai visada yra pasirengę šiais klausimais patarti“, – teigia A. Slapšienė.
Būtina tikrinti informaciją
Savo ruožtu Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) generalinis direktorius Andrius Nikitinas pažymi, kad nors socialiniai tinklai yra itin patogus ir greitas būdas gauti reikiamos informacijos, labai svarbu atkreipti dėmesį į šaltinių patikimumą – socialinėje medijoje informacija beveik nekontroliuojama, tad natūralu, kad pateikiamas turinys nebūtinai yra teisingas.
„Nors socialiniuose tinkluose galima rasti daug naudingos informacijos, čia pasitaiko ir klaidinančių pranešimų, kuriais paprastai siekiama keisti žmonių nuostatas ar neteisėtai pasipelnyti. Todėl pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į šaltinį, kuris teikia jums aktualią su verslu susijusią informaciją. Pasidomėkite, kiek laiko veikia informaciją teikianti įmonė, atkreipkite dėmesį į atsiliepimus, peržiūrėkite klientus, kuriuos ši įmonė konsultavo. Tai padės suprasti, ar jų skleidžiama informacija yra teisinga ir nepraradusi aktualumo“, – pabrėžė A. Nikitinas.