Anot festivalio kuratoriaus, agentūros „Milk“ kūrybos vadovo Rimanto Stanevičiaus, festivalio temą „Augti ir auginti“ pasufleravo iššūkis, su kuriuo kasdien tenka susidurti ne tik pradedantiems, bet ir patyrusiems kūrėjams.
„Renkantis festivalio temą pirmiausia pamąstėme apie žemiausiai kabantį vaisių – dirbtinį intelektą, tačiau juo susigundyti atrodė gan pavojinga – nors apie tai kalba visi, iš tiesų juk net nenutuokiame, kur link pasisuks diskursas po kelių mėnesių. O štai po kūrybinės lyderystės tema, kurią pasufleravo pastarojo meto aktualijos ir pašnekovai, telpa ir dirbtinis, ir žmogiškasis intelektai. Nors ji nėra nauja, tačiau Lietuvos kūrybinių industrijų kontekste beveik nenagrinėta. Pernai buvome labiau susitelkę į atskirus talentus ir į galimybes tuos talentus eksportuoti. Šiemet norime panagrinėti ne tik asmeninį augimą, bet ir komandos bei jos narių auginimą“, – sako R. Stanevičius.
Jau tradiciškai nusistovėjusią festivalio programą sudarys konferencija, geriausių praėjusių metų kūrybos darbų apdovanojimai ir jaunųjų talentų programa. R. Stanevičius pasakoja, kad šiemet pirmą kartą jaunieji kūrėjai turės galimybę tapti darbų vertinimo komisijos stebėtojais ir pamatyti žiuri darbo užkulisius. Daugiau naujovių bus geriausių darbų konkurso komisijos darbe: narių bus daugiau, komisija bus įvairesnė tiek kilmės, tiek kompetencijų prasme. Atskirai bus vertinami reklamos ir dizaino, kurio subkategorijų ir aplikantų skaičius kasmet didėja, darbai, komisija galės kruopščiau įvertinti darbus, o kiekvienam komisijos nariui teks kiek mažesnis darbo krūvis.
Konkursui pateikti darbus kūrėjai galės nuo liepos 24 dienos. Ankstyvasis jų pateikimo terminas – rugpjūčio 14 d., galutinis – rugsėjo 4 diena.
Pradėta istorinė partnerystė
Festivalis Lietuvoje yra europietiškojo „ADC*E“ formato versija mūsų šalies kūrybos industrijoje. Europos festivalio rengėjai, organizacija „Art Directors Club of Europe“ (ADC*Europe), šiemet po JAV organizacijos „The One Club for Creativity“ kūrėjų bendruomenės skėčiu susijungė su JAV ADC organizacija. Ši partnerystė reiškia ne tik didesnes talentų pajėgas, bet ir dar didesnes galimybes tiek Europos, tiek JAV kūrėjams.
Dėl šios partnerystės Europos kūrėjai turės dar daugiau galimybių tapti žinomesniais: „ADC*E“ laimėtojai bus įtraukti į pasaulinius „The One Club for Creativity“ kūrybinius reitingus, dėl to apie geriausius darbus sužinos dar platesnė auditorija. Ateityje planuojama plėsti Europos kūrėjų idėjas ir darbus kituose žemynuose.
„ADC*Europe“ vienija Europos šalių reklamos, dizaino ir komunikacijų kūrėjus. Jai priklauso apie 7500 kūrėjų iš 23 Europos šalių, o nuo 2019 metų – ir Lietuvos kūrybos bendruomenė.
Festivalio komanda – ilgamečiai entuziastai
Festivalį organizuoja Lietuvos dizaino asociacija (LDA) ir visas būrys festivalio kuratorių, nuo pat festivalio pradžios dirbančių komandoje: Martynas Birškys, Algirdas Orantas, Rimantas Stanevičius, Mantas Velykis, Adomas Jazdauskas, Augustinas Paukštė. „ADC*LT“ komunikacijos partneriai „Open Agency“ bei „co:agency“. Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.