Ši unikali platforma suteikia naujas galimybes pasirodyti ne tik individualiems žmonėms, bet ir prekės ženklams. Ir tai daryti neišleidžiant pinigų papildomiems kaštams, nes vaizdo turinį galima kurti bei redaguoti pasitelkiant profesionalius, paties „Tik Tok“ viduje esančius įrankius.
Agentūros projektų vadovė Dalia Januškevičiūtė papasakojo apie darbą su didžiausiu neasmeniniu „Tik Tok“ kanalu Lietuvoje – „Pildyk“, o šio prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė „Žinių radijo“ laidoje „Rinkodaros guru“ pateikė savo įžvalgas apie lyderiaujančio socialinio tinklo sėkmę, kodėl verslui jau šiandien vertėtų pamąstyti apie prisijungimą prie „Tik Tok“ ir pasidalino savo gerosiomis praktikomis.
Trumpa istorija
2016-ais metais programėlė „Musical.ly“, kurioje vyravo Lip sync tipo vaizdo įrašai, buvo parduota ir tapo „Tik Tok“. Būtent tada prie jo prisijungė „Tele2“ priklausanti išankstinio apmokėjimo paslauga „Pildyk“, šiuo metu ten turinti beveik 90 tūkst. sekėjų, daugiau nei 1,5 mln. paspaudimų „patinka“.
Kiekvienas vaizdo įrašas sulaukia bent jau 60 tūkst. peržiūrų, o šiuo metu populiariausias turi 1 mln. ir 200 tūkst. peržiūrų. Ir viso to pasiekė visiškai be jokios reklamos, nes platforma tokios paslaugos kol kas neturi.
Turinio panaudojimas kituose socialiniuose tinkluose
„Tik Tok“ viduje sukurtas turinys gali būti išsaugomas mobiliajame įrenginyje ir panaudojamas instagrame, tad programėlė tuo pačiu yra skirta ir sukurti įdomesniam turiniui be ypatingai didelių pastangų.
„Tik Tok“ yra dėkingas savo filtrų, visokiausių efektų įvairove, tad galime labai pigiai ir greitai susikurti tokių vaizdo įrašų, kuriuos vėliau susikeliame ir į instagramo istorijas. Tokiu būdu mums mažėja kaštai, nereikia pirkti produkcijos“, – džiaugiasi D. Jonušienė.
„Tik Tok“ vartotojai – ne tik paaugliai
Programėlę kūrę žmonės manė, kad ji bus skirta žmonėms iki aštuoniolikos metų. Šiuo metu apie 50 proc. jos vartotojų yra Z kartos atstovai, t.y visi, kuriems iki dvidešimt. Kaip „Žinių radijo“ laidoje tvirtina D. Jonušienė, „Tik Tok“ sulaukia nemažai susidomėjimo ir iš vyresniųjų tarpo.
„Kuo toliau, tuo dažniau šią programėlę atranda vyresni. Nors 18+ nėra stipriai vyresni, bet labai daug prekės ženklų ir įžymybių jau prisijungė. Pavyzdžiui, Jimmy Fallonas yra aktyvus „Tik Tok“ naudotojas, taip pat Arnoldas Švarcnegeris, kuriam jau turbūt kokie 65-eri. Tad tikrai nėra jokių amžiaus ribų. Atrodo, Amerikoje iš viso – apie 30 mln. vartotojų, iš kurių beveik pusė – 13 mln. – žmonės, kuriems virš aštuoniolikos. Tad geros žinios verslui, kad tai nėra kažkokių vaikiščių uždara erdvė“, – viltį prekės ženklams įžiebia D. Jonušienė.
Duomenų analizė
Visai neseniai programėlė pradėjo teikti duomenų statistiką. Galima stebėti, kiek ir kada peržiūrų buvo, kokios šalies gyventojai labiausiai susidomėjo ir įsitraukė, kokie vaizdo įrašai skirtingoms amžiaus grupėms pasirodė įdomiausi.
Verslai dažnai nerimauja, kad peržiūras susirinks ne iš lietuvių, o iš kinų ar indų, kurie nėra jų tikslinė auditorija. Tačiau tokia baimė – nepagrįsta. „Tik Tok“ turi taisyklę, kad jei esate iš Lietuvos ir programėlė buvo sukurta šioje šalyje, tuomet jūsų turinys automatiškai bus siūlomas Lietuvos vartotojams.
Lokacija yra pirmas rodiklis, pagal kurį programėlė parenka vaizdo įrašus. Įdomu tai, kad jei išvyksite į užsienį, vis tiek matysite lietuvišką turinį. Programėlė užfiksuoja šalies informaciją ir naudoja ją kaip nuolatinį orientyrą.
Žinoma, ilgesniu laikotarpiu „Tik Tok“ algoritmas reaguoja į jūsų vartojimo įpročius ir prie jų lanksčiai prisitaiko. Jei gyvenate Lietuvoje, bet visada žiūrite, pavyzdžiui, lenkišką „Tik Tok“ turinį, laikui bėgant algoritmas siūlys vis daugiau lenkiškų vaizdo įrašų. Taip pat algoritmą veikia komentarai, „patiktukų“ skaičius, vaizdo įrašų žiūrėjimo trukmė (ką įdėmiai peržiūrėjote iki galo, ką praleidote), kokius raktažodžius mėgstate vesti ir pan.
Svarbi kiekviena sekundė (angl. make every second count)
Šis oficialus „Tik Tok“ šūkis įgauna visai kitą prasmę, kai sužinoma, kad kiekvienas vaizdo įrašas jame trunka iki 15 sekundžių. Tad turite labai ribotą laiką sukurti tokį turinį, kuris pritrauktų dėmesį.
Vienintelė taisyklė – sekti trendus
Šiandien svarbiausia užduotis yra eiti koja kojon su trendais. Programėle naudotis yra labai patogu, tad sekti naujus filtrus, iššūkius ir pan. nesudėtinga – jie visada prieš akis. Belieka išsirinkti, kuris filtras labiausiai tinkamas jūsų turiniui.
Po filtrų antrasis labai svarbus vaizdo įrašų žanras, išėjęs iš „Tik Tok“ ribų – iššūkiai (angl. challenges), kuriuos programėlėje ypač paprasta kurti ir išpildyti. Prie iššūkių matosi ir kiek kartų jie buvo atlikti, tad yra visos galimybės prisijungti prie pačių populiariausių. Į juos įsitraukia nemažai ir žinomų žmonių, kaip pats Jimmy Fallon.
Muzikinis fonas programėlėje yra būtinas. Kaip laidoje „Rinkodaros guru“ pasakoja D. Jonušienė, į „Tik Tok“ galima įkelti bet kokią frazę ar muzikinį takelį. Kiekvieno vartotojo įkeltas, net ir pats trumpiausias garsas tampa audio bibliotekos dalimi, ir tuomet bet kas kitas gali jį panaudoti. Tad vartotojai patys kuria garso efektus – tuo „Tik Tok“ išsiskiria iš kitų socialinių tinklų ir stipriai palengvina kūrybinį procesą.
Daugiausiai dėmesio sulaukiantis turinys
D. Jonušienė, dalindamasi įžvalgomis apie populiariausią turinį, teigia, kad iš esmės jokių taisyklių nėra, visos įmanomos vaizdo įrašo formos ten yra tinkamos – niekada nežinai, kas suveiks geriausiai. Tačiau išduoda kelis dalykus, kurie Lietuvos jaunimui patinka labiausiai, sprendžiant iš „patiktukų“ skaičiaus.
„Mes bandėme viską iš eilės – ir pokštus, ir kalbėti į kamerą, ir iššūkius. „Pildyk“ auditorijai labiausiai pasiteisino visokie prank’ai (angl. pokštai), kitaip tariant, kaip galima išdurti draugus, ir viskas, kas susiję su K-pop muzika. Tai buvo labai didelis atradimas, nes radijas nesuponuoja, kad tai labai populiaru. Tad žmonėms tereikia dainų ir žaidimų!“, – šypsosi D. Jonušienė.
Verslams moteris pataria į humorą pasistengti pažiūrėti jauno žmogaus, paauglio akimis, įsijausti į jo aktualijas, nes natūralu, kad humoras evoliucionuoja.
„Yra toks terminas useless fun (angl. bereikšmis juokas). Tai „Tik Tok“ yra useless fun lopšys“, – sako D. Jonušienė.
Tinkamiausias laikas verslams susikurti „Tik Tok“ – dabar
Nors rimtesniems verslams visa tai gali skambėti keistai ir sunku įsivaizduoti, kaip ši programėlė jiems galėtų tikti, tačiau pastaruoju metu vis daugiau įmonių šoka į „Tik Tok“ traukinį. Vienas iš sėkmingų pavyzdžių – „Washington Post“ su daugiau nei 345 tūkst. sekėjų ir 17,9 mln. „patiktukų“. Turinį jie kuria savo biure, su darbuotojais ir taip formuoja įmonės įvaizdį.
Taip pat ir naujienų kanalas „Cheddar“ pranešė „Digiday“, kad mažiau nei per metus „Tik Tok'e“ sugebėjo suburti didesnę auditoriją nei visose savo instagramo paskyrose per ketverius metus kartu sudėjus.
Reklama „Tik Tok'e“
Prognozuojama, kad „Tik Tok“ labai artimoje ateityje taps vis draugiškesnis verslui. Šiuo metu jie aktyviai testuoja marketinginius įrankius savo platformoje.
Kaip informuoja „Digiday“, 2019 m. „Tik Tok“ įkūrė turinio partnerystės komandą, kuri tiesiogiai bendradarbiauja su šimtais žiniasklaidos atstovų, kad padėtų jiems praplėsti savo auditoriją. Netrukus ši komanda padės verslams užsidirbti iš „Tik Tok“, kaip ir iš kitų socialinių tinklų, suteikdama galimybę patalpinti reklaminį turinį.
„TikTok“ taip pat bando padėti vartotojams lengviau rasti prekės ženklų ir kūrėjų turinį. Sekmadienį „Financial Times“ pranešė, kad „TikTok“ ieško galimybės sukurti prekės ženklams saugią turinio sklaidą, kad pritrauktų daugiau aukščiausio lygio reklamuotojų.