Elektroniniai reklamos įrankiai spaudos neatstoja

Spausdinta reklama padeda užmegzti ilgalaikiškesnį emocinį ryšį su vartotoju, stiprina žmogaus jusles – leidžia užuosti, paliesti spaudinį. To atkartoti naudojant elektroninius reklamos įrankius yra neįmanoma. Spaustuvės „KOPA“ rinkodaros projektų vadovės Vaidos Bartusevičienės teigimu, dėl šios priežasties, spauda tampa vienu iš būdų išsiskirti, suteikiant galimybę vartotojui išsiskirti iš triukšmingo internetinio pasaulio.

„Šiais laikais internetinė reklama tapo norma, todėl, mano nuomone, šį kanalą, kaip ir spaudą, jau galima priskirti prie tradicinių marketingo kanalų. Tokiu atveju, nebelieka priešpriešos tarp internetinės ir spausdintinės reklamos ir šių abiejų kanalų panaudojimas priklauso nuo rinkodaros strategijos. Pavyzdžiui, abu kanalai gali papildyti vienas kitą arba būti naudojami kaip būdas išsiskirti.

Nors spaudoje nėra besikeičiančių vaizdų ar interaktyvių mygtukų, ji gali būti labai unikali formatu, konstrukcija, medžiagų panaudojimo galimybėmis ar apdailos būdais – taip galima atkreipti tikslinių auditorijų dėmesį, sudominti jas patyrinėti turinį. Nenaudojant spausdintų priemonių, prarandamas konkurencinis pranašumas bei nepasiekiama auditorijos dalis, kuri ribotai naudojasi internetu“, – sakė V. Bartusevičienė.

Spausdintos reklamos paklausa mažėja, tačiau turinys tampa vertingesnis

Šiuo metu spaustuvėje „KOPA“ leidinius marketingo tikslais spausdina 51 proc. visų klientų – dažniausiai tai katalogai ir brošiūros. Likusią dalį sudaro meno leidiniai, žurnalai ar edukaciniai spaudiniai.

„Spausdintinių leidinių, kaip rinkodaros įrankių, svarba nesumenko – tam tikriems įmonių sektoriams tai liko prioritetinis pasirinkimas. Žinoma, yra klientų, kurie spausdintines priemones pakeitė skaitmeninėmis, tačiau dažniausiai tai su reklama nesusiję dokumentai, draudimo liudijimai ar blankai, nes juos patogu kaupti kompiuteryje, – teigė ekspertė. – Efektyvesnėmis elektroninėmis reklamos priemonėmis daugiausiai pakeisti tokie spaudiniai, kaip anksčiau masiškai spausdinti plakatai ir skrajutės, kuriais buvo perpildomos pašto dėžutės ar nuklijuoti daugiabučių pastatai“.

V. Bartusevičienė pridėjo, kad nors spauda, kaip efektyvi reklamos forma nenyksta, jos paklausa natūraliai mažėja dėl augančių gamybos ir medžiagų kaštų.

„Tokie pokyčiai lems tai, kad spausdintiniame formate išliks tik itin kokybiškas turinys, o klientai taps vis išmanesni, rinkdamiesi technologinius spaudos sprendimus ir skirstydami savo auditorijas. Bus siekiama tilpti į numatytus biudžetus, todėl, tikėtina, tiražai ir toliau mažės“, – dėstė rinkodaros projektų vadovė.

Grįžta senos tendencijos

Šiuo metu sudominti vartotojus yra didelis iššūkis, todėl, ekspertės teigimu, nereikia priešinti internetinių įrankių ir spaudos bei nuolat stengtis išsirinkti vieną iš jų – kur kas geriau koncentruotis ties efektyviausiomis abiejų kanalų panaudojimo galimybėmis.

„Komunikuojant bet kuriuo pasirinktu kanalu, marketingo specialistai pirmiausia ieško konteksto. Prekės vis dažniau pateikiamos nebe kaip atskiri objektai, o yra integruojamos į gyvenimo būdo ar kitą kontekstą per profesionalias fotografijas, meną. Įvairios prekių pateikimo idėjos gali būti išpildytos tiek pasitelkiant elektronines priemones, tiek technologinius spaudos sprendimus ar apdailos būdus, todėl svarbiausia atsižvelgti į savo auditoriją, tikslus“, – sakė V. Bartusevičienė.

Visgi rinkodaros projektų vadovė atkreipė dėmesį, kad augant internetinės reklamos srautams, po truputį grįžta paštu siunčiamos spausdintinės reklamos tendencija, tačiau dėl didesnio dėmesio kokybei ir personalizavimui, o ne kiekybei, tiražai yra kur kas mažesni. Taip verslai stengiasi išsiskirti iš konkurentų, kurie nenaudoja spausdintinės reklamos.