Prieš pristatydamas šią metodiką, dr. D. Jonikas supažindino su šiek tiek statistikos, kuri svajojančius sukurti sėkmingą startuolį gali ir suneraminti. 2021 m. duomenimis, produkto prototipo sukūrimui startuoliams vidutiniškai reikėjo tarp 70-150 tūkstančių dolerių. Nepaisant to, 92 proc. tokių startuolių užsidaro – ne pakeičia kryptį, idėją, o visiškai likviduoja įmones.

„Kodėl? Faktas, dažnai stebinantis startuolių įkūrėjus ar programuotojus, technologijų geekus, kad tik 6 proc. startuolių žlunga dėl techninių priežasčių, o 56 proc. dėl marketingo ir pardavimų. Tai čia galime ir džiaugtis, ir truputį nuogąstauti, nes tai pabrėžia marketingistų svarbą – nėra taip sudėtinga sukurti produktą, kaip jį parduoti“, – pastebėjo jis.

„Dar kad nebūtų pernelyg lengva, dauguma SaaS (software as a service – programinė įranga kaip paslauga, red. pastaba) įmonių pirmus penkerius metus 80-120 proc. pajamų investuoja į marketingą ir pardavimus. Ne pelno – pajamų. Ta prasme, galvojau, kad turėjai lyg genialią idėją, kokie tie gamybiniai kaštai, sukūrei ir tik tiražuoji, bet iš tiesų pirmus penkerius metus turėsi sukišinėti daugiau nei uždirbi ir tik tada matysi, kad gal paeis. Ir dar statistikos – vidutiniškai turėsi sukišti 1,32 dolerio į tai, kad gautum 1 dolerį metinių pajamų“, – skaičius pateikė dr. D. Jonikas.

Visgi, kai kurie startuoliai neskęsta – yra 8 procentai, kurie išgyvena daugiau nei trejus metus. „Su kuo susiduria tie startuoliai, jie sako – mes turime atsakyti į dvi klausimų grupes: viena – kaip techniškai vystyti, kurti produktą, antra grupė yra verslo vystymas“, – kalbėjo jis.

Pasak jo, tai susiveda į porą paprastų klausimų. Pirmiausia – kokį produktą kurti ir kiek mums kainuos jį suprogramuoti ar kitaip pagaminti. Iš verslo pusės svarbiausia suprasti, ar apskritai tai verta pastangų ir ar verta kišti investicijas.

Ieškant atsakymų jis siūlo pasinaudoti jų taikoma „Double Sprint“ dešimties žingsnių metodika.