Tradicine reklama neapsiribos
Delfi kūrybos vadovas, šios akcijos sumanytojas Saulius Žvirgždas pasakojo, kad kampanija apims įvairius veiksmus – tiek tradicinius, kaip televizijos, radijo klipai ir baneriai interneto svetainėse, tiek netradicinius, kaip jau pernai pamėgtas, o šiemet dar patobulintas kompiuterinis žaidimas, bendros akcijos su Lietuvos kelių policijos tarnyba ir kitus.
„Šiemet akciją pasitinkame su šūkiu „Telefonas trukdo eiti? Vairuoti – tuo labiau“ ir šią idėją išplėtojame ir video klipe. Pasižiūrėjome į problemą kiek iš kitos pusės ir pagalvojome, kad jei telefonas trukdo net eiti, tai vairuoti – tuo labiau. Juk vos ne kiekvienas esame susidūręs su situacijomis, kai užsižiūrėję į telefoną esame į ką atsitrenkę, užkliuvę ar panašiai – negalime sau leisti būti tokiais neatidžiais vairuodami, kai pasekmės gali būti kur kas skaudesnės“, – kalbėjo S. Žvirgždas.
Jis atskleidė, kad nuo birželio vidurio svetainėje nezvairuok.lt pradės veikti atnaujintas pernai didelio susidomėjimo sulaukęs interaktyvus žaidimas, kuriame reikia tuo pačiu metu vairuoti ir rašyti tekstą. „Pernai jį išmėginome ir leidome žaisti mėnesį – sulaukėme daug norinčių išmėginti šį iššūkį, tad šiemet leisime žaisti visą vasarą“, – pažadėjo Delfi kūrybos vadovas.
Taip pat, kaip ir pernai, bendradarbiaujant su Lietuvos kelių policijos tarnyba, bus daromi specializuoti reidai. „Pernai kartu su pareigūnais bandėme ieškoti tų pažeidėjų – šiemet irgi tai darysime, panaudodami akcijos simbolį iš praeitų metų, telefono kostiumą“, – pasakojo S. Žvirgždas.
Rėmėjai tikisi prisidėti prie kilnaus tikslo
Dar viena iš kampanijos dalių bus bendra akcija su vienu iš iniciatyvos rėmėjų, draudimo kampanija ERGO. Visi norintys, apsilankę ERGO salonuose, galės pasidaryti nuotrauką su akcijos simboliu, mobiliojo telefono personažu, įkelti ją į ERGO svetainę ir taip dalyvauti konkurse.
„Kaip draudimo įmonė susiduriame su skaudžiomis nelaimėmis, kai eismo įvykio priežastis būna mobilaus telefono naudojimas vairuojant. Tikiu, kad keisdami vairavimo įpročius, tokius eismo įvykius galime sumažinti. „NežVairuok!“ iniciatyva yra kilni, nes ji kviečia mus visus padėti telefoną į šoną ir saugoti save, savo artimuosius. Saugokime vieni kitų sveikatą ir gyvybę – nežvairuokime“, – sakė ERGO Žalų administravimo departamento direktorius Baltijos šalyse Gytis Matiukas.
Prie „NežVairuok!“ akcijos rėmėjų taip pat prisijungė ir „Circle K“.
„Circle K Baltics“ viceprezidentas Skirmantas Mačiukas sakė, kad „Circle K“ socialinės atsakomybės veiksmai yra itin svarbūs, nes dirbdami mažmeninės prekybos degalais sektoriuje jie jaučia atsakomybę už vairuotojų ir visų kitų eismo dalyvių saugumą kelyje: „Mums taipogi rūpi visi veiksmai, darantys įtaką geresnei visuomenės emocinei sveikatai, mat jie veikia ir mūsų darbuotojus, kurie yra mūsų įmonės prioritetas. Dėl šios priežasties prisijungėme ir prie prasmingos akcijos „NežVairuok“, kuri padeda atkreipti visuomenės dėmesį į mobiliųjų už vairo naudojimą. Toks nesaugus elgesys blaško vairuotojus ir sukelia pavojų aplinkiniams, o net ir mažiausia avarinės situacijos rizika sukelia stiprias neigiamas emocijas, kurios neretai lydi visą dieną“.
Itin paplitęs pavojingas įprotis
Šią akciją iniciavęs naujienų portalas Delfi taip pat tyrimais analizuoja vairuotojų įpročius. Kaip rodo šiais metais gegužės 15-29 Delfi internetu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa, daugiau nei pusė vairuotojų prisipažįsta, kad naudojasi telefonu vairuodami. Aktyviausi telefono naudotojai yra 36-45 metų vairuotojai.
„Deja, tenka pastebėti, kad vairuotojų įpročiai kinta nedaug – daugiausiai telefonas naudojamas skambučiams, pokalbiams ir navigacijai, kam gali būti pasitelkta laisvų rankų įranga, kurią paprastai įsijungia beveik pusė vairuotojų, bet ketvirtadalis prisipažįsta, kad vis dar susirašinėja, 12 proc. naršo internete, 8 – socialiniuose tinkluose“, – pasakojo Delfi tyrimų ir įžvalgų skyriaus vadovė Renata Mackevičienė.
Tam, kad žmonės pradėtų keisti įpročius, skirta ši socialinė iniciatyva „NežVairuok!“, kurios žinomumas 2023 m. gegužę siekė 43 proc.
„Du trečdaliai respondentų sutinka, kad naudojimasis telefonu prie vairo yra dažna autoįvykių priežastis, bet tiek patys naudojasi juo vairuodami, tiek pastebi tai darant kitus vairuotoju – net 61 proc. sako labai dažnai matantys tokius vairuotojus. Kaip matome, įpročių keitimas yra sudėtingas ir ilgai trunkantis procesas, tad būtina nuolat vykdyti tęstines, įtraukias ir interaktyvias informacines kampanijas, keičiančias ne tik supratimą ir požiūrį, bet ir elgesį“, – sakė R. Mackevičienė.