Šiame straipsnyje atsakysime į šį klausimą pristatydami net septyniolika 2020 m. tendencijų internetinės rinkodaros srityje.

1. Viena naujausių tendencijų – populiarėjanti reklama fizinių parduotuvių lankytojams. Manoma, kad artimiausiu metu platformos rodys žmonių, apsilankančių fizinėse parduotuvėse, skaičių. Šis rodiklis bus sekamas naudojant geolokacijos priemonę (angl. geo locations), pasitelkiant telefono buvimo vietą. Įrankis vadinasi „Google store visits“, tačiau kol kas jis ne visiems reklamuotojams yra prieinamas.

2. Paprastesnės „Google“ paieškos. Atlikus „Google“ BERT atnaujinimą, algoritmas daug geriau supranta šnekamąja kalba duotas užklausas, o tai turėtų sumažinti netikslių paieškų generavimą. Augant balso paieškoms, SEO specialistai daugiau dėmesio skiria ir skirs būtent šiam paieškos tipui.

3. Šiais metais yra ypač svarbu susikoncentruoti į prekinio ženklo žinomumo didinimą. Remiantis „Vengage“ duomenimis, 89 proc. rinkodaros specialistų svarbiausiu tikslu iškelia prekės ženklo žinomumo didinimą, o ne pardavimus. 91 proc. pirkėjų linkę pirkti žinomo prekinio ženklo prekes. Tad įmonės 2020 m. turės į prekinį ženklą investuoti daug daugiau negu kažkada prieš tai.

4. Socialinė komercija (angl. social shopping), leidžianti socialinių tinklų vartotojams tiesiogiai atlikti pirkimą per įrašus ar skelbimus nepaliekant socialinės žiniasklaidos svetainės ar programėlės. Apsipirkimas socialiniuose tinkluose nėra naujiena, tačiau nuo 2019 m. „Instagram Checkout“ pasirodymo socialinė komercija sulaukia vis daugiau dėmesio.

5. 2020 m. – mikro-influencerių era. Mikro-influencerių terminą šiais metais girdėsime dar dažniau. Šiuos nuomonės formuotojus galime apibrėžti kaip vidutinio dydžio influencerius, kalbančius nišinėmis temomis, tačiau puikiai atpažįstamus konkrečiose auditorijose, kuriose yra įtakingi ir geba palaikyti tamprų ryšį su savo sekėjais. Kadangi mikro-influenceriai neturi šimtatūkstantinės (bent jau Lietuvoje) sekėjų armijos, turinys nėra perpildytas reklaminiais pasiūlymais, tad ir patiems prekiniams ženklams yra finansiškai prieinamesni bei dažnai pasižymi aukštesniu įsitraukimo rodikliu lyginant su makro-influenceriais.

6. Šiais metais svarbu nepamiršti darbų automatizavimo. Skelbimų rodymas, laikmenų pirkimas, našumo stebėjimas ir taikymas pagal klientus gali būti valdomi programine įranga. Automatizavus darbus rezultatai tampa ne tik geresni, bet ir sumažinamos laiko sąnaudos techninėms užduotims bei patiems rinkodaros specialistams tampa lengviau prioritetizuoti darbus.

7. Interaktyvus turinys – viena svarbiausių 2020 m. rinkodaros tendencijų, kadangi toks turinys ženkliai gali padidinti įsitraukimą. Interaktyvaus turinio pagalba galima rinkti duomenis apie vartotojus ir taip padidinti vartotojų lojalumą prekiniam ženklui. Puikus to pavyzdys:

.

Taip pat labai svarbios interaktyvaus turinio galimybės turėtų prisidėti 2020 m. feisbuko žaidimų reklamose („Facebook playable ads“).

.

8. Susirašinėjimo platformų populiarumo augimas reklamos specialistams suteikia dar daugiau galimybių pasiekti reikiamus žmones. Remiantis „Statista“ iki 2019 m. spalio mėnesio surinktais duomenimis populiariausios rašinėjimosi programėles pasaulyje yra „WhatsApp“, „Facebook Messenger“ ir „WeChat“. Prie šių platformų populiarėjimo prisideda chatbotai (automatiškai į žinutes atsakanti technologija) ir naujų susirašinėjimo aplikacijų išleidimas, pavyzdžiui, „Instagram“ išleista „Threads“ aplikacija.

9. Labiausiai įtraukiantis turinys 2020 metais išlieka vaizdo įrašai. Anot „Wyzowl“ atlikto tyrimo, žmonės apie naują produktą yra linkę mokytis būtent iš jų. Nors video turinys nėra naujiena, jų populiarumas 2020 m. dar stipriau augs. Šią tendenciją galima nuspėti vien iš nuolat augančio istorijų (angl. stories) formato populiarumo. Ypač populiarės „Youtube“ ir visi VOD kanalai.

.

10. Mobiliųjų naudojimas 2020 m. dar labiau išaugs. „Statcounter“ duomenimis, 55 proc. viso turinio internete yra matoma per mobilųjį įrenginį. Reklamos specialistai didesnę dalį skaitmeninės rinkodaros biudžeto skirs reklamos optimizavimui mobiliuosiuose įrenginiuose, nes taip galima pasiekti platesnę auditoriją.

11. Sinergija tarp televizijos ir interneto kanalų. Kelių ekranų pasaulyje labai efektyvu yra naudoti tiek internetinius, tiek televizijos kanalus. Naudojant šią sinergiją sugeneruojamas didesnis ROI. Šie abu kanalai papildo vienas kitą, o naudojant jų kombinaciją yra pasiekiami geriausi rezultatai.

12. Pirkimas per PMP (uždarą aukcioną), pavyzdžiui, RTB (aukcioną realiu laiku). Kadangi reklamos užsakovai ir agentūros nori taikyti dažnio ribojimą bei kanaluose siaurinti auditoriją, pirkimai vis dažniau bus vykdomi uždaruose aukcionuose, nes to neleidžia tiesioginis pirkimas. Taip pat perkant reklamą per uždarą aukcioną yra tiesiogiai deramasi su portalu. Anot „Adform“ pardavimų vadybininko Tomo Riaukos, portalui pakanka užtikrinti srautą ir nereikia galvoti apie specifinių kampanijų parodymus pagal numatytą planą.

13. Naujų atribucijos modelių naudojimas auga ir 2020 metais. Nors šiuo metu populiariausias yra paskutinio paspaudimo atribucijos modelis, šiais metais yra numatomas perėjimas prie įmantriausių atribucijos modelių. Anot Tomo Riaukos, naujos technologijos leidžia matyti ne tik slapukų (angl. cookies) pasiekiamumą, bet ir cross-device pasiekiamumą. Tokiu būdu yra matomas tikslesnis žmonių pasiekiamumas.

14. Reklamos pirkimas per RTB į netradicinius kanalus sparčiai populiarėja ir 2020 m. Pastaruoju metu Lietuvoje populiarėjo „Bolt“ planšečių reklamos, kuriose jau reklamavosi prekiniai ženklai kaip „McDonald’s“, „Bitė“ ir „Swedbank“. Anot „Streetlook“ įkūrėjo Edgaro Žemaičio, RTB pirkimo dalis šiame kanale tik didės. Žiūrint daug plačiau, už Baltijos valstybių ribų, per RTB galima užsisakyti reklamą lauko ekranuose bei OTT (TV reklamą), reklamuotis virtualios realybės žaidimuose bei svarstyti galimybes pirkti reklamą internetiniame radijuje.

15. Naujų socialinių tinklų naudojimas per pastaruosius metus labai išaugo. Juose taip pat yra matoma didelė perspektyva reklamuotis. „Tik Tok“ sutrikdė visą socialinę mediją, ypač paveikdamas Z kartos vartotojus. Šio tinklo vartotojų įsitraukimas aukštas dėl įtraukiančio, šviežio ir pramoginio turinio, kuris nėra sutelktas tik į pardavimus. Po visų kalbų apie privatumo saugumą, vis daugiau vartotojų linksta naudotis privačiomis grupėmis ar susirašinėjimo aplikacijomis, taip sukurdami privačias bendruomenes, kur gali jaustis saugiai dalindamiesi intymia ir detalia informacija apie save bei kitus. Lietuvoje tai atsispindi per uždarą grupę „Discord Lietuva“, kuri labai staigiai įsitvirtino mūsų šalies rinkoje.

16. Mažiau viešumo – daugiau privatumo. Po visų kalbų apie privatumo saugumą vis daugiau vartotojų linksta naudotis privačiomis grupėmis ar susirašinėjimo aplikacijomis, kur galima jaustis saugiai, dalinantis intymesne ir detalesne informacija. Ši tendencija – bendrauti privačiai – sparčiai auga, be to, yra užfiksuoti 5 mlrd. vartotojų, kurie naudojasi susirašinėjimo aplikacijomis.

17. Turinys su tikslu (angl. purpose-driven content). Prekės ženklai, kurie nori pasiekti jauną auditoriją, turės labiau fokusuotis į svarbias socialines problemas kuriant purpose-driven turinį bei patiems aktyviai dalyvaujant sprendžiant problemas.

2020-aisiais metais socialiniuose tinkluose bus daugiau žinučių apie politiką, rinkimus bei ekologiją. Skaičius prekės ženklų, kurie pirmiausia galvoja apie savo vartotoją ir randa būdą kaip prisitaikyti besikeičiančioje aplinkoje, sparčiai augs.

Nors dalis strategijų išlieka panašios kaip ir praeitais metais, rinkodaros specialistai turėtų atkreipti dėmesį į naujus faktorius, keičiančius internetinę rinkodarą. Tokius kaip naujų aplikacijų atsiradimas („Tik Tok“), vartotojų noras būti privatiems bei labiau įsitraukti į tikslingą ir kokybišką turinį socialiniuose tinkluose.