Ne tokie mes ir racionalūs

Vertindami situaciją ir priimdami sprendimus dažnas vadovaujamės tuo, kad viską nulems racionalūs argumentai. Bet ar tikrai? „Už kiekvieno sprendimo yra žmogiškieji faktoriai – nuotaika, nuomonė ir tt.“, – kalbėjo T. Valančius.

Pasak jo, tyrimai rodo, kad apie 70 proc. verslo sprendimų, ypač susijusių su įsigijimais ar susijungimais, dažniausiai būna nulemti asmeninių faktorių – dažniausiai simpatijų ir antipatijų.

„Dar vienas skaičius, irgi ne mūsų sugalvotas, bet absoliučiai pasiteisinantis praktikoje, kad du trečdaliai komunikacijos krizių taip pat kyla dėl žmogiškųjų faktorių – baimės, keršto, sabotažo, empatijos trūkumo, negalėjimo prisiimti atsakomybės. Kitas trečdalis krizių, kurios kyla dėl objektyvių faktorių, pavyzdžiui, gaisro, žmogaus mirties – visa eskalacija, kuri gali įvykti po tokios krizės, vėl priklauso nuo žmogiškųjų faktorių. Žuvo žmogus, tu turi daryti greitus sprendimus, o prieš tave stovintis vadovas, nuo kurio iš esmės tie sprendimai ir priklauso, yra visiškai pakrikęs ir verkia, arba įmonė sulaukia šantažo, o vadovo nebėra, dingo, po kelių valandų gauni pranešimą, kad vadovas nusprendė tiesiog parduoti verslą“, – iliustravo jis.

„Tai reiškia, kad iš esmės mes gyvename žmogiškųjų išteklių nulemtame pasaulyje, bet kažkodėl patys preciziškai įkyriai galvojame, kad viską galime padaryti metodiškai teisingai, pavyzdžiui, atsisėsti prie laptopo ir iš ten valdyti pasaulį, kai tuo tarpu visi sprendimai, nuotaikos ir visi kiti dalykai kyla iš žmogiškojo faktoriaus“, – pabrėžė T. Valančius.