Ne tokie mes ir racionalūs
Vertindami situaciją ir priimdami sprendimus dažnas vadovaujamės tuo, kad viską nulems racionalūs argumentai. Bet ar tikrai? „Už kiekvieno sprendimo yra žmogiškieji faktoriai – nuotaika, nuomonė ir tt.“, – kalbėjo T. Valančius.
Pasak jo, tyrimai rodo, kad apie 70 proc. verslo sprendimų, ypač susijusių su įsigijimais ar susijungimais, dažniausiai būna nulemti asmeninių faktorių – dažniausiai simpatijų ir antipatijų.
„Dar vienas skaičius, irgi ne mūsų sugalvotas, bet absoliučiai pasiteisinantis praktikoje, kad du trečdaliai komunikacijos krizių taip pat kyla dėl žmogiškųjų faktorių – baimės, keršto, sabotažo, empatijos trūkumo, negalėjimo prisiimti atsakomybės. Kitas trečdalis krizių, kurios kyla dėl objektyvių faktorių, pavyzdžiui, gaisro, žmogaus mirties – visa eskalacija, kuri gali įvykti po tokios krizės, vėl priklauso nuo žmogiškųjų faktorių. Žuvo žmogus, tu turi daryti greitus sprendimus, o prieš tave stovintis vadovas, nuo kurio iš esmės tie sprendimai ir priklauso, yra visiškai pakrikęs ir verkia, arba įmonė sulaukia šantažo, o vadovo nebėra, dingo, po kelių valandų gauni pranešimą, kad vadovas nusprendė tiesiog parduoti verslą“, – iliustravo jis.