Sparčiai auganti sritis

Pasaulinės martech rinkos dydis pernai siekė 300 mlrd. eurų, iki 2030 m. ji kasmet augs beveik 20 proc., skelbia bendrovė „Grand View Research“. Tuo metu martech įrankių skaičius šįmet jau pasiekė 11 tūkst., kai dar 2011 metais jų skaičius sudarė tik 150, skaičiuoja martech programinės įrangos tendencijas sekantis portalas chiefmartec.com. Tai puikiai iliustruoja spartų šios srities augimą.

Anot A. Aiduko, augimą skatina įmonių siekis suteikti geresnę patirtį vartotojams, personalizuoti rinkodaros turinį ir didinti rinkodaros procesų efektyvumą. Tai ypač aktualu didelėms įmonėms, turinčioms daug klientų ir duomenų. Būtent duomenys, kaip sako A. Aidukas, yra rinkodaros technologijų kuras.

„Domėtis marketingo technologijų sritimi įmonės paprastai pradeda tuomet, kai, pavyzdžiui, dėl išaugusio klientų skaičiaus atsiranda poreikis automatizuoti tam tikrus sudėtingesnius procesus. Kitas rinkodaros technologijų panaudojimo tikslas yra esamiems ir potencialiems klientams skirto turinio personalizavimas, suasmenintos patirties kūrimas. Šiuolaikiniai įrankiai suteikia galimybę klientams siųsti asmeniškai jiems pritaikytus pranešimus, naujienlaiškius, reklamines žinutes“, – sako rinkodaros technologijų specialistas.

Dirba išvien su duomenų mokslininkais

Anot A. Aiduko, svarbu ir tai, kad rinkodaros, kaip ir kitų procesų, automatizavimas leidžia sumažinti įmonės darbuotojams tenkantį krūvį ir padeda taupyti resursus. Martech įrankiai taip pat padeda lengviau su aktualia informacija pasiekti tikslinę auditoriją, didinti konversijų skaičių ir gerinti pardavimų rezultatus. Dėl to su šiuolaikiniais technologiniais įrankiais rinkodaros veiksmai tampa tikslingesni ir efektyvesni.

„Mūsų organizacijoje, kurioje svarbus vaidmuo tenka duomenų mokslininkams ir analitikams, tvirtas duomenų pagrindas įgalina martech ir padeda išnaudoti šiuolaikinių įrankių suteikiamas galimybes. Duomenų mokslininkai kuria modelius, kurie, pavyzdžiui, padeda įvertinti tikimybę, kad tam tikras klientas gali nutraukti sutartį. Tai leidžia laiku sureaguoti ir pateikti klientui jam naudingus pasiūlymus ir taip padidinti tikimybę tokį klientą išlaikyti“, – sako A. Aidukas.

Reikia ir rinkodaros, ir technologijų žinių

Tokių suasmeninimo variklių kūrimui reikalingi dideli duomenų kiekiai, o jais paprastai disponuoja telekomunikacijų, e. komercijos, finansinių paslaugų įmonės. Dėl to, anot A. Aiduko, šiandien būtent jos aktyviausiai naudoja rinkodaros technologijų įrankius ir šiai sričiai skiria didelį dėmesį.

„Telia Global Services Lithuania“ dirba išskirtinai martech dedikuota komanda, kurios specialistai turi žinių ir įgūdžių tiek rinkodaros, tiek technologijų srityje. Martech specialistams dažnu atveju gali reikėti skirtingų programavimo kalbų kompetencijų, išmanyti „Fronted“ technologijas personalizuoto ir dinaminio turinio kūrimui, taip pat – „Backend“ technologiją procesų automatizavimui bei integracijoms su kitomis sistemomis. Be to, dauguma martech sprendimų šiandien migruoja į debesų kompiuterijos platformas, tad šioje srityje dirbantiems specialistams gali būti svarbu turėti patirties dirbant debesų infrastruktūroje“, – pasakoja specialistas.

Sprendimai tampa vis prieinamesni

A. Aidukas pažymi, kad kartu su įrankių persikėlimu į debesis didėja ir martech sprendimų kaip paslaugos (SaaS) prieinamumas, todėl net ir tos įmonės, kurios neturi reikiamų vidinių resursų gali išnaudoti šiuolaikinių sprendimų suteikiamas galimybes.

„Šie sprendimai vis tobulėja. Nors dar ir ne itin plačiai, šioje srityje panaudojamos ir dirbtinio intelekto suteikiamos galimybės. Pavyzdžiui, mūsų naudojamoje sistemoje dirbtinis intelektas padeda nustatyti, kuriuo metu konkrečiam vartotojui siųsti tam tikrą informaciją ir kokiu dažnumu. Vieni žmonės labiau reaguoja į ryte gautas žinutes, todėl jiems naujienlaiškius gali būti optimalu siųsti būtent tokiu metu. Kitiems atvirkščiai – vakare. Daliai klientų informaciją gali būti aktualu gauti nuolat, kitiems pakanka vieno laiško per mėnesį. Dirbtinis intelektas padeda į tai atsižvelgti ir komunikuoti efektyviau“, – sako A. Aidukas.

Jo įsitikinimu, vis daugiau įmonių sieks pasinaudoti martech suteikiamomis galimybėmis norėdamos optimizuoti, automatizuoti ir personalizuoti savo rinkodarą ir taip lengviau siekti pagrindinio jos tikslo – didinti įmonės pajamas ir suteikti geresnę patirtį vartotojams.