Šią skaitmeninę revoliuciją prisijaukinę rinkodaros specialistai gavo galimybę palengvinti jau esamus procesus ir atrasti naujus, dar ne itin plačiai žinomus sprendimus. Technologijos, jungiančios abi šias industrijas bei sukuriančios tarpusavio ryšius, vis labiau rodo, jog jų vieta yra nepakeičiama ir aktualumas tik augs. Jos inicijuoja progresą, kurį rinkodara bei dirbtinis intelektas apjungia ir išgrynina kaip prieinamą produktą.
Rinkodaros, technologijų ir dirbtinio intelekto sritys įpareigoja nuolat tobulėti ir inovuoti. Sąsaja tarp šių trijų sričių gali padėti atskleisti dar daugiau neišnaudoto potencialo – svarbiausia žinoti, kokios inovacijos yra reikalingiausios ir aktualiausios jūsų verslui.
Kaip kiekviena iš šių sričių prisideda prie verslo augimo?
Technologijos, rinkodara ir dirbtinis intelektas yra trys sparčiai tobulėjančios industrijos, prisidedančios prie inovacijų augimo. Šios sritys, kartu puoselėdamos sinergiją, tampa didžiule varomąja jėga ne tik sparčiai besiplėtojančiam skaitmeniniam pasauliui, tačiau ir sukuria galimybę verslams tapti pranašesniems už konkurentus.
Ar technologijų pritaikymas savaime reiškia inovatyvumą?
Technologijos vis stipriau plečia mūsų suvokimo ribas apie tai, kas yra įmanoma ir kokių galimybių dar neišnaudojome. Ši industrija leidžia mažiems verslams tapti gerai žinomiems būtent elektroninės komercijos pagalba, pasiekiant plačias, kartais globalias rinkas, neišnaudojant daug kaštų. Technologijos padeda verslams augti įvairiais aspektais: konkurenciniu pranašumu, analitika paremtomis įžvalgomis, pagerinta komunikacija ir bendradarbiavimu, kibernetine sauga, jau minėtu globaliniu auditorijos pasiekiamumu ir klientų aptarnavimu.
„Visos įmonės dabar yra technologijų įmonės, visai nesvarbu, kokioje srityje veikia. Technologijos tapo esminiu kiekvienos verslo veiklos pagrindu, o nenorinčios atsilikti įmonės privalo integruoti naujausias technologijas į savo veiklą. Nepaisant technologijų skvarbos, dauguma įmonių yra sėkmingos operatorės, bet ne inovatorės.
Inovacijos – tai kryptingas gebėjimas sugalvoti, kurti, teikti ir plėtoti naujus, proveržį atnešančius produktus ar paslaugas klientams. Vis dėlto daugelio įmonių siekis didinti sukuriamą vertę ir augti, neatsilikti nuo konkurentų, bet nebūtinai tapti inovatyviomis,“ – teigia Domas Janickas, tech verslų kūrėjas.
Dirbtinis intelektas – rinkodaros skyriaus darbuotojas
Šiandien rinkodara ne tik įgalina technologijas ir jų pagalba konvertuoja potencialius klientus į pastovius, tačiau taip pat funkcionuoja kaip verslo balsas tiek skaitmeninėje, tiek kasdieninėje aplinkoje. „LinkedIn B2B Institutas“ teigia, jog rinkodaros indėlis yra verslo išvestis. Kitaip tariant, tai, ką atlieka rinkodara, yra konvertuojama ir atneša naudą pačiam verslui.
„Dirbtinio intelekto ir naujų technologijų integravimas į rinkodaros strategijas gali būti pagrindine varomąja jėga verslui, kuris siekia išlikti priekyje šiandienos konkurencinėje aplinkoje. Šie pažangūs įrankiai rinkodaros specialistams suteikia neįkainojamų įžvalgų ir galimybių efektyviau įtraukti klientus per asmeniškumo prizmę.
Tokie procesai kaip klientų duomenų analizė, analitika, skirta nuspėti tendencijas, numatyti klientų elgseną ir nustatyti galimybes, taip pat suasmeninti turinį, atitinkantį tikslią auditoriją – šiuos veiksmus galima automatizuoti naudojant tinkamus AI ir technologijų įrankius, taip paspartinant bet kokios kampanijos ir rinkodaros veiklos augimą,“ – Kotryna Kurt, „Linkedist“ įkūrėja ir vadovė.
Kotrynai pritaria ir Karolina Slovcovaitė, operacijų vadovė įmonėje „APG Media“: „Dirbtinis intelektas smarkiai pagreitina ir palengvina duomenų analizę. Nebegali likti jokių verslų pasiteisinimų apie nepakankamus biudžetus ar kitų resursų neturėjimą priimant ne duomenimis paremtus reklamos sprendimus, nes nuo šiol šias kompetencijas jums gali suteikti dirbtinis intelektas. Kitas aspektas – reklamos turinio personalizavimas kiekvienam vartotojui realiu laiku. Dirbtinis intelektas įgalina mus lengvai ir pigiai kurti turinį, pritaikytą kiekvienam mūsų tikslinės auditorijos segmentui. Šios naujovės smarkiai suvienodino žaidimo taisykles ir mažesni verslai, pasitelkę savo kūrybiškumą, turi visas galimybes aplenkti didesnius konkurentus.“
Prie įmonės augimo prisidedanti dirbtinio intelekto integracija ir procesų optimizacija gali lemti pranašumą tarp rinkos lyderių be didesnių piniginių kaštų. Kol technologijos leidžia rinkodarai plėstis, dirbtinis intelektas supaprastina procesus ir atveria naujas galimybes – šiandien dirbtinis intelektas leidžia kuo geriau optimizuoti vieną iš svarbiausių resursų – laiką.
Nuo ko pradėti ir kaip nepasimesti?
Pasitelkiant dirbtinio intelekto įrankius, sukuriame daug potencialo optimizuoti procesus ir pagerinti teikiamų paslaugų kokybę ir paspartinti verslo plėtrą: nuo personalizuotų sprendimų kiekvienam klientui, procesų automatizavimo, iki intensyvios kibernetinės saugos ir kitų itin inovatyvių galimybių.
„Fortune Business Insights“ atliko tyrimą, kurio rezultatas nurodė, kad iki 2027 metų pasaulinė dirbtinio intelekto rinkos vertė sieks net 267 milijardus. Tai ne tik patvirtina įgūdžių turėjimo svarbą dirbant su dirbtiniu intelektu, bet ir įprasmina dirbtinio intelekto vaidmenį kiekviename versle.
Tačiau su kiekviena diena augant įvairiausių įrankių skaičiui, svarbu atsirinkti jūsų verslui aktualiausius – nesivaikant skirtingų vienadienių tendencijų ir ieškant ilgalaikio sprendimo.
Deividas Matačiūnas, „AI Connections“ įkūrėjas, pataria: „Visada pradedu savo konsultacijas patardamas klientams identifikuoti tas sritis, kuriose darbuotojai praleidžia didžiąją dalį laiko, bei kurios veiklos sritys yra reikšmingiausios jų įmonei. Pavyzdžiui, pardavimų srityje tai gali būti klientų paieška ar laiškų automatizavimas. Ši informacija suteikia pradinį tašką, nuo kurio galime pradėti ieškoti dirbtinio intelekto sprendimų ar netgi sukurti dirbtinio intelekto sprendimus toje įmonėje.
Naujienų srautas nuolat didėja, tad naviguoti tarp visų DI naujienų iš tikrųjų sunku, tačiau nereikia dėl to per daug nerimauti. Skaitant kelis pagrindinius šaltinius, pvz., „Wired“ ar „Tech Crunch“, galima gauti visą būtiniausią informaciją. Beje, būtent dėl panašių priežasčių ir sukūriau savo naujienlaiškį „AI Connections“, kuriame surenku įdomiausias tos savaitės dirbtinio intelekto naujienas.“
Norintys plačiau suprasti sąsajas tarp nepamainomų verslo sričių – technologijų, rinkodaros ir dirbtinio intelekto – yra kviečiami dalyvauti jau šį rugpjūtį vykstančiame Linkedist bei Tech Zity kasmetiniame inovacijų, asmeninio tobulėjimo ir naujoves pristatantį renginį „Digital Brilliance: Synergy of Tech, Marketing, and AI“.
Dalyviai turės progą išgirsti praktinius patarimus ir realius pavyzdžius, kuriuos galės pritaikyti savo verslo plėtroje bei procesų optimizavime.
Susitikime jau rugpjūčio 16 dieną, 15 val., „Tech Park“ erdvėje Vilniuje.
Bilietus galite įsigyti čia.