Dėl kandidatų varžosi dešimtys bendrovių
Skaičiuojama, kad Lietuvoje IT specialistų poreikis auga bene po 10 proc. kasmet. Tad nenuostabu, kad naujų darbo pasiūlymų IT srities darbuotojai sulaukia gana dažnai ir net ne po vieną. Pasak Vilniuje įsikūrusio kompetencijų centro „Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovo Dominyko Maisiejaus, higieniniai įdarbinimo veiksmai, karjerų mugės ar įprasta komunikacija socialiniuose tinkluose jau tapo standartu, o tam, kad išsiskirtum, reikia kitokio požiūrio į darbuotojų paiešką, jų pritraukimą.
„Esu girdėjęs, kad per savaitę vienas geras IT specialistas gali sulaukti iki 10 skirtingų darbo pasiūlymų. Tai – milžiniška konkurencija. Todėl apie tai reiktų galvoti, kaip apie įprastų prekių ar paslaugų rinkodarą – to, kad mano prekė guli lentynoje ir yra matoma parduotuvės klientų, nepakanka. Darbo rinkoje būtina nuolat permąstyti, kaip pateikti savo siūlomas prekes, šiuo atveju darbo pozicijas, kaip pristatyti save ir išskirti iš kitų, kaip iškomunikuoti siūlomas vertes, kurias tu teiki savo darbuotojams ir pan.“, – pasakoja D. Maisiejus.
Ekspertas paklaustas pripažįsta, kad naujus darbuotojus rasti vis sunkiau darosi net pačioms geriausioms personalo agentūroms, nes Lietuvos rinka nėra didelė, tad tie patys specialistai patenka į dešimčių įmonių akiratį – visi verda tame pačiame katile.
Kuria IT specialistų bendruomenę
Šiuo metu „Telia Global Services Lithuania“ skelbia turinti beveik 200 atvirų IT ir kitų pozicijų įvairiose komandose ir ieško programuotojų, inžinierių, architektų, testuotojų, produkto vadovų, aplikacijų kūrėjų, robotizacijos specialistų (angl. RPA Developers), UI/UX dizainerių, taip pat nišinių sistemų programuotojų – „Salesforce“, „ServiceNow“, „Agile“, „SCRUM“ ekspertų ir t.t.
Siekdama pritraukti kuo daugiau naujų kandidatų, bendrovė prieš savaitę pradėjo specialią darbdavio rinkodaros kampaniją „KODO klubas“. Jos koncepcija – tai išskirtinė ir kartu paslaptinga IT bendruomenė, kuri turi savo aiškias taisykles ir vertybes, o jai priklausyti reiškia dirbti prie milijonus žmonių gyvenimų keičiančių sprendimų ir projektų.
„Žinoma, būtų naivu tikėtis, kad tokioje konkurencingoje rinkoje visas atviras pozicijas užpildytume vienos kampanijos pagalba. Pritraukimas ir samda – kompleksinis procesas, kuris susideda iš daugybės tiek vidaus, tiek išorės specialistų ir kompetencijų, o matomumas ir rinkodaros veiksmai – tik viena iš jo dalių. Tačiau tai, jog vos po starto matome gerus rezultatus su pirma tokia integruota idėja, rodo, kad nestandartiniai veiksmai padeda pritraukti į organizaciją naujų specialistų“, – pasakoja D. Maisiejus.
Pasak komunikacijos vadovo, visi veiksmai ir idėja šiai kampanijai gimė iš diskusijų su jų pačių organizacijos IT komandomis ir jų vadovais – buvo aiškiai identifikuota, kokių priemonių reikės, kaip jas pateikti, kur būti ir kaip nustebinti IT talentus. Be to, „KODO klubas“ nebus vienkartinis veiksmas. Kompetencijų centras kelia tikslą – burti bendruomenę tiek organizacijos viduje, tiek išorėje, kuri dalintųsi savo patirtimi ir žiniomis, įkvėptų kitus siekti karjeros technologijų pasaulyje, plėstų akiratį ir pan. Tam jau netrukus žadama ir daugiau naujovių – IT specialistams skirtas tinklalaides ne tik apie specifinius techninius dalykus, bet ir apie karjerą šioje srityje, tobulėjimą, mokymąsi, svarstoma ir „KODO klubo“ IT akademijos galimybė, renginiai ir kiti veiksmai.
Tarp komunikacijos kanalų – „reddit“ ir influenceriai
Be standartinės skaitmeninės banerinės kampanijos „Google“ tinkle, paieškoje bei „Linkedin“, „YouTube“ ir kituose socialiniuose tinkluose, kompetencijų centras savo darbdavio komunikacijai taip pat pasirinko „reddit“ platformą, kurią yra pamėgusi IT bendruomenė. Be to, organizacija bendradarbiauja su lietuviais turinio kūrėjais „YouTube“ – „Linas Dirba Darbus“, „LTU Republic“, „Paul de Miko“, bus pasitelkti ir nuomonės formuotojai, pavyzdžiui, „Women in Tech“ ambasadorė Lina Survila bei kiti.
Kompetencijų centras atskleidžia, kad kampanijai prasidėjus jau per pirmas kelias dienas norą įstoti į „KODO klubą“ išreiškė apie pusšimtis įvairaus lygio ir specializacijos profesionalų, o žinia apie kampaniją pasiekė dešimtis tūkstančių IT specialistų.
„IT rinkoje šiandien normalu rinktis kartais ir iš vieno kandidato, todėl kiekvienas potencialus kontaktas – aukso vertės. Panašu, kad mūsų kodas veikia – tiksliniai žmonės sužinojo apie mūsų „KODO klubą“, juos jis sudomino ir patraukė, jie ėmėsi veiksmų, kad taptų jo dalimi – o tai jau yra daug. Vėliau įsijungs samdos procesai, bet gera ir efektyvi komunikacija – jau pusė darbo“, – vertina D. Maisiejus.
Vertindama kampanijos veiksmingumą, „Telia Global Services Lithuania“ nuolat stebi banerinės kampanijos efektyvumą per tinklapio vizitus, pasiekiamumą (angl. reach), įsitraukimą (angl. engagement), taip pat aktyviai seka užpildytas formas, video turinio peržiūras, nuomonės formuotojų rezultatus socialiniuose tinkluose ir kitus rodiklius.
Drąsesnių ir įdomesnių kampanijų tik daugės
Komunikacijos vadovas pastebi, kad šiuo metu matoma aršiausia konkurencija dėl IT specialistų, todėl sprendimas koncentruotis IT srityje paremtas konkrečiais duomenimis (angl. data-driven). Tačiau rinkoje jau kuris laikas kalbama apie apskaitą, finansus kaip apie naująjį IT – turima omenyje srities populiarumą, patrauklumą ir poreikį rinkoje. Tą patį galima jau dabar pasakyti apie samdos specialistus ir kitas sritis.
„Taigi, kiekvienas sprendimas turi būti paremtas konkrečia analize ir duomenimis, o kampanija kaip rezultatas – atliepti rinkos tendencijas. Galima drąsiai teigti, jog bendrai rinkoje tikrai matysime vis daugiau tokių darbdavių kampanijų, kai organizacijų ir pozicijų reklamai taikomi tokie patys kanalai, priemonės ir veiksmai, kuriuos būdavome labiau įpratę matyti produktams ar paslaugoms“ – teigia Dominykas Maisiejus.
Pasak jo, tos organizacijos, kurios liks prie standartinių darbuotojų pritraukimo veiksmų, rizikuoja atsilikti šiose lenktynėse ar net visai iškristi iš žaidimo, nes taisyklės nuolat kinta ir transformuojasi, atverdamos daugiau erdvės kūrybai ir drąsesniems sprendimams.