Palyginimui, mamas su Motinos diena sakė sveikinsią 80 proc. apklaustųjų. Artėjant šventei, kas penktas (20 proc.) dar nežinojo, kuo nudžiugins tėtį šios dienos proga. Neapsisprendusių išvakarėse, ką dovanoti mamai buvo mažiau – apie 16 proc. Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad gerokai skiriasi ir savybės, priskiriamos tėčiams ir mamoms.

„Mūsų individualios emocijos ir vertinimai nejučia grindžia kasdienius mūsų sprendimus, taip pat ir renkant dovanas. Matome, kad tėčius apklaustieji mato visai kitokius nei mamas: patyrusius, kompetentingus, pasitikinčius savimi, užtikrintus, esančius savo vietoje (apie 29 proc. respondentų) – savo ruožtu mamas didesnė dalis (apie 30 proc.) mato paguodžiančias, raminančias ir santūrias, stiprias ir galinčias savarankiškai pakelti didelę naštą gyvenime; tai lemia ir skirtingą dovanų pasirinkimą“, – sako „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė Skaistė Varnienė.
Skaistė Varnienė

Pasak jos, minėtomis savybėmis pasižymintiems tėčiams dažniausiai bus dovanojami darbo įrankiai, žvejybos įranga, knygos, žurnalų prenumeratos, marškiniai. O minėtų savybių mamoms – knygų, maisto papildų ar vitaminų, kambarinių augalų, buitinės technikos ar aprangos aksesuarų.

Tėčiai – dukart dažniau atsipalaidavę nei mamos

Palyginti su mamomis, žymiai daugiau apklaustųjų (apie 2,5 karto), mato savo tėvą kaip atsipalaidavusį, nesuvaržytą, sėkmingą, drąsų ir nesustabdomą.

„Tik dešimtadalis respondentų šias savybes priskyrė mamai, kol tėčiams – ketvirtadalis. Tokiam segmentui priskiriamiems tėvams vaikai dovanoja panašias dovanas: dovanų čekius (suteikiančius laisvę rinktis), bilietus į renginius (koncertus, spektaklius, maisto degustacijas), kosmetiką ar kvepalus. Mamoms dažniau dovanoja kvietimus į SPA, išvykas į kurortus, o tėčiams – mėgstamo atlikėjo įrašus, pasivažinėjimą kartingais, loterijos bilietus“, – duomenis analizavo „Kantar“ ekspertė.

Pasak jos, tėčiams dažniau renkamasi dovanas, kuriomis norima suteikti malonumo, linksmumo, o mamoms – globėjiškumo ir ramybės. Tie respondentai, kurie mato savo tėčius, kaip rūpestingus, globojančius (savybės reikšmingai dažniau priskiriamos mamoms), dažniau nei kiti tėčiams dovanoja bendrus pietus namuose ar restorane, medelį ar sodinuką, puodelius kavai, drabužius namams (šlepetes, chalatą ir pan.).

Tėčiams gėles dovanoja – bet rečiau

Kaip ir mamoms, tėčiams gana populiari dovana gėlės, tačiau jas dovanoja vyrams gerokai rečiau – apie 20 proc. apklaustųjų, savo ruožtu mamoms – apie 60 proc. apklaustųjų.

„Įdomu pažymėti, kad tėčiams panaši respondentų dalis dovanos kokį nors alkoholinį gėrimą arba saldumynus (po maždaug 5 proc.), mamoms dovanojančių alkoholinių gėrimų iš viso nebuvo, o saldumynus dovanoja nemaža dalis (12 proc.). Tėčių dovanoms planuojama išleisti ir šiek tiek mažiau pinigų nei mamai – vidutiniškai 31 EUR, dažniausia išleidžiama suma tėčio dovanai buvo įvardinta 20 EUR. Mamoms ši suma siekė vidutiniškai apie 35 eurus“, – komentavo S. Varnienė.

Tiek viena, tiek ir kita proga daugiausia planuoja išleisti į individualumą linkusios globėjiškos, santūrios asmenybės, kurios kitų poreikius iškelia aukščiau savųjų bei spontaniški linksmuoliai ekstravertai, kurie be materialios dovanos dar planuoja dovanoti pačių sugalvotą staigmeną – pramogą. Savo ruožtu asmenybės, kurios daug dėmesio skiria sau ir linkusios rinktis brangius, žinomus prekės ženklus – Tėvo dienos proga planuoja išleisti mažiausiai. Ta pati tendencija fiksuota ir atlikus Motinos dienos tyrimą.

Pagerbti planuojama ir anapilin iškeliavusius tėvus – aplankant kapus, padedant gėlių ar uždegant žvakių.

Tėvo diena Lietuvoje švenčiama nuo 2009 m., kai Seimas ją įtraukė į šventinių dienų sąrašą. Šalyje Tėvo diena pradėta švęsti beveik dviem dešimtmečiais vėliau negu Motinos diena (nuo 1990 m.).

Tyrimą Tėvo dienos proga pagal „Needscope“ metodologiją atliko įžvalgų, duomenų ir konsultacijų bendrovė „Kantar“. Buvo apklausta 450 vyresnių kaip 15 metų gyventojų iš visos Lietuvos. Tyrimas atliktas š.m. gegužės mėnesio pabaigoje. (Motinos dienos – balandžio mėn.). „Kantar“ naudojama patentuota Needscope metodologija, pagrįsta psichologinėmis teorijomis, padeda suvokti skirtingų vartotojų poreikių segmentus ir išmatuoti skirtingas emocijas, lemiančias konkrečius pasirinkimus.