Nuolat kalbėjau tiek su kolegomis iš kitų šalių, tiek su „TikTok“ atstovais ir žiauriai džiaugiuosi, kad pagaliau startuosime su visame pasaulyje itin efektyviai ir rezultatyviai išnaudojamu kanalu, kuris reikšmingai praplės skaitmeninės reklamos galimybes Lietuvoje.
Susidomėjimas„TikTok“ reklamomis jau juntamas. Gana atsargiai į „TikTok“ žiūrėję prekių ženklai pradėjo nagrinėti reklamos galimybes ir vos tik mokama reklama bus „įjungta“, prasidės testavimų etapas. Neabejotinai vienas svarbiausių klausimų – kaip tinkamai pasiruošti bei maksimaliai išnaudoti atsiradusias galimybes.
Pagrindinis patarimas – pamirškite praktiškai visas skaitmeninės reklamos taisykles, kurios galioja kituose kanaluose. „TikTok“ viskas bus kardinaliai kitaip.
Kartu su kolegomis iš kitų šalių „Havas“ agentūrų dalyvavau „Kanų liūtų“ reklamos ir kūrybiškumo festivalyje ir nemažai laiko praleidau būtent „TikTok“ rezidencijoje.
Vos tik grįžus, mūsų agentūroje įkūrėme „TikTok“ skyrių, kuriame jau dirba specialiai šiam kanalui dedikuoti kūrybininkai, tekstų rašytojai bei turinio kūrėjai. Visi šie žmonės – užkietėję „TikTok“ fanai, praleidžiantys šiame tinkle valandų valandas. Jaučiuosi, kad esame gerai pasiruošę „TikTok“ reklamų startui.
„TikTok“ turėtume traktuoti labiau kaip turinio, o ne socialinio tinklo platformą. Jis galėtų būti lyginamas su „Youtube“, tačiau turi svarbiausią pranašumą – išskirtinį algoritmą. Reklamos specialistai visame pasaulyje vieningai pritaria, kad „TikTok“ algoritmas yra neįtikėtinai tikslus, gebantis kiekvienam vartotojui pritaikyti būtent jam ar jai aktualų turinį.
„TikTok“ niekada nėra atskleidęs savo algoritmo veikimo principo, tačiau yra žinoma, kad vos tik turinys įkeliamas į kanalą, jis pradedamas rodyti nedideliam kiekiui žmonių, kurių pomėgiai turėtų labiausiai atitikti. Jeigu žmonės reaguoja į turinį ir jis jiems patinka, „TikTok“ pradeda plėsti turinio rodymo auditoriją ir kuo daugiau reakcijų sulaukia turinys, tuo plačiau jis bus pamatytas. Būtent tokiu būdu susiformuoja virusinis efektas, galintis pasiekti tūkstančius ar net šimtus tūkstančių žmonių.
Būtent virusinis turinys ir nuolat atsirandančios turinio tendencijos yra „TikTok“ vizitinė kortelė. Pagauti tam tikrą tendenciją ir suspėti sukurti tam tinkamą turinį bus nemenkas iššūkis, todėl prekių ženklai, kurie norės būti aktualūs ir sieks pavergti sekėjų dėmesį, privalės į tai reaguoti. Taisyklė bus paprasta: jeigu trendas atsirado ryte, vadinasi, per pietus jau turime būti paleidę savo atsakymą.
Žaviausias „TikTok“ unikalumas – savitas turinio kontekstas. Žmonės jungiasi į šį tinklą, nes nori gerai praleisti laiką, pailsėti, pasijuokti, pamatyti kažką aktualaus ir įdomaus. Įvertinus tai, prekės ženklas privalo kurti turinį, kuris iš tikrųjų sudomins ir bus aktualus. Todėl jeigu kažkas sugalvos kurti reklamas animuojant standartinius banerius, jie bus pasmerkti gėdingai nesėkmei.
„TikTok“ mokamų reklamų galimybės yra labai panašios kaip ir kituose socialinių tinklų kanaluose, pradedant nuo formatų, aukciono principo ir baigiant techninėmis savybėmis. Yra galimybė segmentuoti auditoriją, testuoti skirtingus vizualinius sprendimus, žaisti su garsu, išnaudoti nemažai sprendimų e-komercijos projektams. Svarbu, kad pats „TikTok“ atkreipia dėmesį, jog net ir geriausiai suvaldžius mokamą reklamą, sėkmė labiausiai priklauso nuo kūrybinio sprendimo bei turinio įgyvendinimo.
Manoma, kad maždaug 75% mokamų reklamų sėkmės priklauso būtent nuo kūrybinio sprendimo. Tą puikiai įrodo didžiausių pasaulio prekių ženklų kampanijos, kuriose visa esmė – išskirtinis, unikalus ir dėmesį prikaustantis turinys.
Pranešama, kad Lietuvoje „TikTok“ turi maždaug vieną milijoną vartotojų, Latvijoje šis skaičius siekia maždaug 800 tūkstančių, Estijoje – 400 tūkstančių. Iki šiol populiariausias „TikTok“ panaudojimas Lietuvoje buvo kuriant organinį turinį, tačiau be mokamos reklamų galimybių, nebuvo sąlygų suvaldyti, kas tą turinį pamatys. Taip pat veikė turinio sklaida „TikTok“ influencerių pagalba. Tačiau akivaizdu, kad atsiradus mokamos reklamos galimybėms, kanalo panaudojimas įgaus daug svarbesnę rolę.