„Pastaruoju metu socialinių tinklų modelis keičiasi ir vis daugiau platformų suteikia galimybę įsigyti mokamą prenumeratą. Tai padarius, vartotojai gali išvengti reklamų ir stebėti tik jiems aktualų turinį. Svarstymus sekti šiuo modeliu paskelbė „Facebook“ ir „Instagram“, todėl nenuostabu, kad tokios galimybės neatmeta ir „TikTok“, – pranešime žiniasklaidai sako Andrius Archangelskis, „Bitės Profas“.
Be reklamų – po 5 eurus per mėnesį
Žiniasklaidoje pasirodė ekrano nuotraukos, kuriose matoma, kad „TikTok“ naudotojams siūloma pasirinkti, ar išbandyti nemokamą programos versiją su reklamomis ar atnaujinti ją į versiją be reklamų.
Norintys naudotis „TikTok“ platforma ir joje nematyti remiamo turinio, kas mėnesį turės sumokėti beveik 5 eurus (4,99 JAV dolerio).
„Nors prenumeratos suma nėra didelė, visgi, žmonės yra įpratę socialiniais tinklais naudotis nemokamai. Be to, „TikTok“ platforma leidžia reklamas vienu piršto judesiu praleisti ir toliau žiūrėti įrašus, tad ir kartkartėmis iššokančios reklamos, tikėtina, nekelia tokio didelio erzulio kaip kituose socialiniuose tinkluose. Kyla klausimas, ar vartotojai bus suinteresuoti kas mėnesį mokėti už turinį be reklamų“, – aiškina skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ ekspertas.
Lietuvoje populiariausiais tinklais išlieka „Instagram“ ir „Facebook“. Pastaruoju bent kartą per savaitę naudojasi daugiau kaip 1,4 mln., o „Instagram“ – kone 650 tūkst. vartotojų. Vis tik šiuos gigantus sparčiai vejasi „TikTok“ – juo bent kartą per savaitę naudojasi daugiau kaip 320 tūkst. lietuvių, rodo 2022 metais atliktas tyrimas „Socialinių tinklų naudojimas Lietuvoje“.
Mokama versija pasiekiama vienoje šalyje
Pranešama, kad kol kas „TikTok“ bandomoji prenumeratos versija veikia vienoje anglakalbėje šalyje už JAV ribų, tačiau kokioje – neatskleidžiama.
„Svarbu žinoti, kad šis įrankis yra bandomasis, todėl išlieka tikimybė, kad į pasaulinę rinką išplėstas dar ilgai nebus. Visgi, „TikTok“ socialinis tinklas, lyginant su „Meta“ ir „X“ platformomis, yra gana jaunas, todėl natūralu, kad nuolat išbando naujus įrankius, kurie pagerintų naudojimosi patirtį“, – teigia A. Archangelskis.