Brendų nedrąsos metas
Štai jums ir bandymas būti viskuo visiems. BrandZ tyrėjai skelbia diferenciacijos krizę, kuri rodo susilpnėjusius saitus su klientais. Viena priežasčių — maniakiškas entuziazmas paviršiniams skaitmeninės reklamos sprendimams. Nemažiau svarbu yra grėsmingai mažėjantis humoras reklamoje, kuris lemia senkančias simpatijas (ar emocijas apskritai).
Ką daryti? Aiškiau apsibrėžti savo teritoriją, susikurti stuburą, garsiai ir pastoviai apie jį rėkti, nepamirštant, kad nėra geresnės reklamos už patį produktą/paslaugą ir vartotojų patirtį su jais. Taip lengva, taip sunku.
Pamokos iš Suomijos
Viskas, ką veikiate su savo ganomu brendu, kapsi į bendrą įvaizdžio stiklinę. Į stiklinę, kurioje įpiltas vienas geriausiai vertinimų džinų pasaulyje, penki entuziastai iš Suomijos ne tik įliejo alkoholio varymo žinias, bet ir švarius brendo konstravimo principus. Mikko Koskinen, „Kyrö distilerijos brendo galva, dalina savo pamokas: a) brendas yra stiprios kompanijos subproduktas, b) žengiant į globalią rinką iš nenusipelniusios toje srityje šalies (Suomija ir viskis), reikia naudotis laisve sukurti kokį tik nori įvaizdį ir asociacijų lauką, suteikti charakterį, be kurio tarptautinėje scenoje šansų nėra, c) brendo kalbos vientisumo svarba (nuo šriftų iki socmedijos), d) brendo ambasadorių reikšmingumas.
Nenuolaidžiavimas
Nuolaidynas — ne tik prastas verslas, bet ir vienos krypties kelias be jokios galimybės apsisukti ir grįžti atgal. Sumažinus kainas teks jas mažinti vėl. Ir vėl. Kaininį integralumą advokatauja verslo katekizmas „Fortune“ (pasikinkęs ir Warreną Buffettą). Jie sako, kad vartotojas visuomet prisimins „atskaitos kainą“ („reference price“ ) ir pagal ją nustatys gaunamą vertę. Todėl čia pateikiamas „Four Seasons“ kainų modelis, siekiantis išlaikyti nejudančią kambario kainą ir suteikiantis papildomus privalumus klientams, tarkime, kuponai spa paslaugoms. Įspėjimas griežtas — jokiu būdu nemažinkite kainų. Tiesa, ką daryti tualetinio popieriaus pardavėjams nežinau.
Brendai su siela
Andy Didorosi siūlo šviežią skaitmeninės reklamos išlaidų pyragą, sutikdamas, kad procentai gali keistis: tradicinės reklamos (baneriai ir pan.) 30%, partnerystės (influenceriai, turinio rėmimas) 20%, sprendimai su siela (jis tai vadina „soulful bets“ ) 50%. Kiek?! Kas tai? Andy: „Tai — sprendimai už įprastos rinkodaros ribų: sukurk filmą, skirk pinigų esė rašymui, bėk maratoną.“ Tik taip gali prasimušti pro vartotojų abejingumo šydą, moko Andy. O aš meldžiu tokių drąsių klientų.
Susipažinti su visa apžvalga galite tapę Tomo Patreon palaikytojais (6 Eur/mėn ir daugiau). Daugiau informacijos čia arba gyvame pristatyme per Zoom: mokymai@degadangus.lt