Naująjį „Tridens“ vizualinį identitetą sukūrė Vilniuje įsikūrusi strateginio dizaino studija „Great and Golden“, priklausanti kūrybinei grupei „Clinic212“. Pasak E. Asten, ši studija pasirinkta todėl kad jų kūrybiškumas ir idėjos atliepė „Tridens“ viziją.
Įprasminti istoriją
„Užduotis buvo įvertinti „Tridens“ prekės ženklo vizualinius privalumus“, – sako Lilė Adomaitė, „Great and Golden“ projektų vadovė.
„Tridens“ Baltijos šalyse sėkmingai veikia nuo 1988 m., todėl buvo siekiama sukurti laikui nepavaldų vizualinį identitetą, kuris išryškintų įmonės patikimumą, verslo partnerystes ir siekį būti sąžiningais bei atsidavusiais. Pagrindiniai mūsų raktiniai žodžiai buvo prekių paskirstymas, istorinė praeitis, patikima partnerystė, rafinuotas ir laikui nepavaldus dizainas“, – aiškina Gabija Platūkytė, studijos „Great and Golden“ dizaino vadovė.
Jos teigimu, pirmiausia buvo atlikti tyrimai ir analizė, tačiau prekės ženklo atnaujinimas yra sudėtingas procesas. Didžiausias iššūkis – suderinti tai, ką reikia išsaugoti, ir tai, kas nebėra aktualu: „Tam reikėjo peržiūrėti dabartinę prekės ženklo poziciją ir istoriją, atlikti rinkos analizę, išskirti tikslinę auditoriją ir visą naudojamus vaizdinius. Turėjome nustatyti prekės ženklo esmę, kad galėtume judėti toliau ir kurti naujas kūrybines koncepcijas. Turėdami pagrindinę informaciją, pasiūlėme kelias skirtingas dizaino kryptis. Pasirinkus idėją, sukūrėme prekės ženklo logotipą, parinkome spalvas, vaizdus ir kitus vizualinius elementus. Pasirinkta idėja buvo patobulinta ir įgyvendinta.“
Jūros elementai
Kūrybinės komandos teigimu, visi projekto dalyviai džiaugiasi, kad pavyko rasti pusiausvyrą tarp pagarbos įmonės istorinei praeičiai bei naujų idėjų.
„Siekdami modernizuoti prekės ženklo vizualinį identitetą, supaprastinome logotipe esantį jūros tematikos trišakį simbolį ir suderinome jį su šiuolaikiškais, laikui nepavaldžiais spaudiniais. Atsižvelgdami į tai, kad jūros motyvas turi gilias šaknis tiek „Tridens“ prekės ženklo istorijoje, tiek pavadinime, šią koncepciją sąmoningai įpynėme į kiekvieną tapatybės aspektą. Konkrečiai vandenyno elementus įtraukėme į logotipą, raidžių formas, spalvinę gamą, raštus ir vaizdus“, – sako grafikos dizainerė Julija Stasiulaitė.
„Iš pirmo žvilgsnio „Tridens“ jūrinis motyvas gali atrodyti neįprastas, tačiau, kai susipažįstame su bendrovės istorija, jis įgauna prasmę, – aiškina „Tridens“ generalinis direktorius Janno Hertas. – Prieš įkurdamas „Tridens“, mūsų įkūrėjas Juho Ojasoo buvo profesionalus buriuotojas ir keliavo po visą pasaulį, vėliau grįžo namo, į Estijos sostinę Taliną. Šis miestas nuo pat įkūrimo kvėpavo ir gyveno jūreivyste ir šimtus metų tarnavo kaip uostas. Jūra yra Talino išskirtinumas.“
Jūros sąvoka yra įmonės vizualinio identiteto skiriamasis bruožas. Šis motyvas matomas visuose prekės ženklo elementuose: pavyzdžiui, išskirtinis raštas, sudarytas iš mažų rodyklių, kurios primena vandenyno srovių judėjimą. Jis vyksta įvairiomis kryptimis, plečiasi ir traukiasi, sudarydamas unikalias ir sudėtingas kompozicijas. Tai universalus ir lengvai pritaikomas vizualinis elementas, kuris bendram „Tridens“ vizualiniam identitetui suteikia gilumo ir reikšmės.
„Manau, kad „Clinic212“ komanda puikiai atliko užduotį, o mūsų naujasis vizualinis identitetas išryškina „Tridens“ istoriją ir motyvus. Stilizuotas trišakis yra įmonės logotipas, o trijų smaigalių ietis yra klasikinės mitologijos jūrų dievo Poseidono arba Neptūno ginklas. Legenda pasakoja, kad Poseidonas trinktelėjo trišakiu į uolą ir atsirado jūra. Šiandien šie trys smaigaliai mums turi naują prasmę. Jie simbolizuoja tris pagrindines įmonės stiprybes – rinkodarą, pardavimus ir platinimą. Jūros laisvė, bangos galia nuo pat pradžių buvo ir ateityje bus „Tridens“ idėjos pagrindas“, – pridūrė J. Hertas.