„Tyrimo duomenys net iš kelių pusių indikuoja, kad žmonėms visgi yra sunku gyventi naujoje realybėje ir yra jaučiamas pandeminis nuovargis. Pavyzdžiui, stebime dėmesio naujienų portalams mažėjimą, kuris buvo itin išaugęs pavasarį, kai, tuo tarpu, televizijos bei video turinio internete žiūrėjimas augo. Tai leidžia manyti, kad iš vienos pusės žmonės persisotino informacija apie virusą, tačiau būtent įgytos apie jį bei situacijos valdymą žinios ir, be abejo, prasidėjusi vakcinacija nuramino didesnę dalį žmonių,“ – pranešime žiniasklaidai teigia Jurgita Čyžiūtė, „Dentsu“ vartotojų tyrimų projektų vadovė.
Galimybę pasiskiepyti nedelsiant kaip prioritetą nurodo 20 proc. respondentų bei net kas trečias vyresnis nei 59 m. Lietuvos gyventojas.
Tyrimas atskleidžia ir lietuvių atsakingumą – net 47 proc. teigia dažniau nei pirmojo karantino metu atšaukę asmenines šventes, o du trečdaliai stengiasi izoliuotis namuose.
Antrojo karantino metu žmonės taip pat dažniau pirko internetu, ypač augo maisto produktų ir paruošto maisto užsakymų į namus paslaugos. Tačiau daugiau respondentų teigia atidėję rimtesnius pirkinius.
„Matome, kad artimiausiu metu lietuviai planuoja daugiau pinigų išleisti sveikatos, maisto ir kitiems būtiniausiems produktams, taip pat buitinės technikos ir interjero prekėms. Gana ryškus skirtumas lyginant su nuotaikomis pirmojo karantino pabaigoje, kai stebėjome planus daugiau išlaidauti kultūrai, pramogoms, grožio prekėms. Praeities pamokos ir vis dar esantis neapibrėžtumas skatina lietuvių atsargumą,“ – pažymi J. Čyžiūtė.
Tyrimas atliktas 2021 m. sausio 6-13 dienomis. Jo metu apklausti 1000 Lietuvos gyventojų, kurių amžius yra nuo 18 iki 74 m. Išsamią tyrimo ataskaitą galima rasti „Carat“ paskyroje socialiniame tinkle „LinkedIn“.